BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Godiva, krizde bir Türk’e ihtiyacımız vardı

Godiva, krizde bir Türk’e ihtiyacımız vardı

Yıldız Holding tarafından satın alındıktan sonra %30 büyüdüklerini söyleyen Godiva CEO’su Jim Goldman, “Krizde gelişmek için bir Türk’e ihtiyacımız vardı” dedi.



BAŞARIMIZ HERKESİ ŞAŞIRTTI Godiva CEO’su Jim Goldman, Yıldız Holding tarafından alındıktan sonra ‘Bu iş iyi yürümez’ diyenler olduğunu ancak başarıyı görünce şaşırdıklarını söyledi. Yıldız Holding tarafından 4 yıl önce alındıktan sonra büyük bir gelişme gösteren ve küresel krize rağmen büyümesini sürdüren ünlü çikolata markası Godiva’nın CEO’su Jim Goldman, kriz ortamında büyüyebilmeleri için bir Türk’e ihtiyaçlarının olduğunu söyledi. Yıldız Holding’in 2008 yılının mart ayında satın aldığı Godiva’nın doğru firma tarafından satın alındığının altını çizen Goldman, “Her zaman haklı değilim ama bu konuda kendimi haklı görüyorum. Dört yıl önce de söylediğim gibi doğru şirket tarafından satın alındık ve birlikte başarıya ulaştık” dedi. İŞİN SIRRI YENİLİKLERDE Goldman, Yıldız Holding bünyesinde geçen dört yıllık süreçte elde edilen başarıların temelinde, iş yapılandırma sürecinde önemli derecede artırdıkları yeniliklerin yattığını?ifade?etti. Ekonomik krize,?resesyona?ve?Japonya’daki tsunamiye rağmen Godiva’nın yüzde?30?oranında?bir?büyüme sağladığını vurgulayan Goldman, “Evet bir Türk’e ihtiyacımız vardı. Biz Campbell Soup ile bu başarıya ulaşamazdık. Ben ve ekibim güvendik, hayal ettik ve gerçekleştirdik. Herhangi bir şirket veya?yönetici?kriz döneminde buna izin vermezdi” diye konuştu. Tek başına ayakta durmayı öğrendik Yıldız Holding ile tek başına ayakta duran bir şirket olduklarını söyleyen Godiva CEO’su Jim Goldman, şöyle konuştu: “İş yapılandırmanın yanı sıra organizasyon ve kültür açısından da köklü değişiklikler gerçekleştirdik. Çapraz kültürlerin bir arada çalıştığı bu şirkette sadece çalışanların değil, aynı zamanda şirket sahiplerinin de katılımıyla bir ekip oluşturduk. Bu noktada Yıldız Holding bizi Campbell Soup’tan çok farklı kullanıyor. Campbell’da öncelikliydik, ama Yıldız Holding’te stratejik bir birleşmeyiz. Başlı başına bir noktayız. Campbell Soup’ta riskten kaçan kısa vadeli planlarımız vardı. Yıldız Holding çok daha uzun vadeli planlar yapan bir şirket. Uzun vadede iş konusunda birlikte kararlar alıyoruz ve buna göre geri dönüşüm oluyor.”
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT