BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > THY lüks otomobil
fiyatına koltuk satacak

THY lüks otomobil
fiyatına koltuk satacak

Fiyatları 120 bin dolara kadar çıkan uçak koltuğunda Boeing’de sıra bir yıla kadar uzayınca THY bu iş için şirket kurdu.



Adil KÜÇÜK İSTANBUL Türk Hava Yolları, hızla genişlettiği filoyla Avrupa’nın hatta dünyanın en önemli havayolu şirketleriyle çok sıkı bir rekabet içine girerken, bir yandan da yatırımlarını sürdürüyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yanında 380 bin metrekare kapalı alanda bir teknik bakım hizmeti için tesis yapan şirket, uçak koltuğu üretimine başlamak için gün sayıyor. Hafta içi THY Genel Müdürlüğü’nde bir araya geldiğimiz THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu 2012’de uçaklara ilk Türk parçasını koyacakları müjdesini verdi. Assan ile uçak koltuğu ürettiklerini ve testlerin tamamlanmak üzere olduğunu anlatan Topçu, “Koltuk deyip geçmeyin. Ekonomideki bir koltukta 300 parça var ve fiyatı 6-7 bin dolar. Business sınıfı koltuklarının fiyatları ise 120 bin dolara kadar çıkıyor. Şu anda ekonomi koltuklarında 1 yıl sıra var. İsteseniz de bulamıyorsunuz. Boeing koltuk yetiştiremiyor. Bu nedenle tam zamanında giriyoruz. Biz Boeing’ten uçak alan her şirketin kapısını koltuk satmak için çalacağız. İnce ve hafif olması önemli çünkü uçak az yakıt tüketiyor. Yaptığımız koltuk kompozit ağırlıklı. 2012’de THY uçaklarına girecek. Amacımız tasarruf ettiren ve herkesin ‘Türk koltuğu’ diye anacağı bir üretim yapmak” diye konuştu. Kibar Holding’le birlikte ortak kurulacak bir şirketin yapacağı koltuğun üretim yeri konusunda ise Topçu, “İzmit’te ya da Gebze’de olabilir” dedi. Topçu’nun THY’sinde yeni hedef business sınıfı için koltuk yapmak ki bu konuda hazırlıklar başlamış. Uçaklarda yemek servisi yapılan troyler denilen arabalar ile mutfak bölmelerinin de yapıldığını anlatan Topçu, Boeing’in beğendiğini Airbus’tan da cevap beklediklerini kaydetti. BİZ ŞEMSİYE ALTINA GİRMEYİZ Dünyada mali problemi olmayan birkaç havayolundan biri olduklarına vurgu yapan Topçu, “British Airways Iberia’yı, Air France KLM’yi; Lufthansa ise Avusturya, Swiss Havayollarını bünyesine kattı. Biz şemsiye altına girmeyiz olsa olsa şemsiye oluruz” dedi. Zarar planlıydı ama veriler umut veriyor 2011’de Japonya depremi, Arap baharı, Avrupa’daki sıkıntılar sebebiyle olağanüstü bir dönem olduğunu kaydeden Topçu bu zor dönemde bile ‘uçak alımları hariç’ 750 milyon dolarlık altyapı yatırımı yaptıklarını vurguladı. Topçu’ya ilk 6 aydaki zararı hatırlattığımızda ise şu cevabı verdi: “Bu planlanan zarardı ancak öngörümüzden daha fazla çıktı. Sadece 30 milyon dolar tsunamiden kaybettik. Arap Baharı olumsuz etkiledi. O dönemde Mısır’da çok yolcu kaybettik. Libya’da 27 uçuş bir anda kesildi. Küçük payı olsa da Yemen ve Bahreyn’de de aynı durum yaşandı. Eski durumumuz olsa batardık. Ama şimdi hemen alternatif hatlarla sorunu hafiflettik. Şu anda Libya’da eski gücümüzü kazandık. Mısır yüzde 80 toparladı.” Zararın çoğunu kur farkından kaynaklandığını da dile getiren Topçu “Haftalık uçuş verileri bizi cesaretlendiriyor ve daha iyi bilançoyla karşılaşacağımızı umuyorum” sözleriyle 2011 finalini iyi yapacakları mesajını verdi. Büyüdükçe Avrupa üstümüze geliyor Hamdi Topçu, THY’nin büyüdükçe Avrupa’nın hedefi haline geldiğini söyledi. “Doğu açık, Batı bel altından vuruyor” diyen Topçu, Danimarkalı bir gazetede çıkan habere atıfta bulunuyor. Gazetenin THY’nin pilotlarının İngilizcelerinin yetersiz olduğu iddiasını sayfalarına taşıdığını ifade eden Topçu, demeç verenlerin işe alınmayan pilotlar olduğunu açıkladı. 2 bin 175 pilotun 275’i yabancı ve bin 900 pilotta dil sorunu olmadığını anlatan Topçu, haberin çıktığı gazetenin daha önce Hz. Muhammed’in karikatürlerini yayımlayan gazete olduğunu hatırlatıyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT