BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Mobil şadırvan yaptı reçeli de tozdan kurtardı

Mobil şadırvan yaptı reçeli de tozdan kurtardı

Patentli ürünlere imza atan Bidonss, rahat abdest almayı sağlayan mobil şadırvandan, reçel musluklarına kadar 260 yeni ürünle kısa sürede gıda teşhir ürünlerinde zirveye oturdu.



KOBİDÜNYASI Mustafa Sezer mustafa.sezer@tg.com.tr Yaşlı ve hasta insanların daha rahat ibadet edebilmesi için mobil şadırvanı geliştiren Bidonss, otel ve restoranlar için de reçel musluğu tasarladı. 7 yılda 260 yeni ürüne ulaşan şirket, gıda teşhir ekipmanları sektöründe zirveye oturdu. 2005 yılında Bidonss adıyla kurulan şirket, sürekli yeniliklerin peşinde koşmuş. Şirketin kurucusu baba Hayim Yuhay, perakende sektöründe uzun yıllar çalışmış. Bu çalışmaları sürecinde sektörü çak iyi tanımış, eksikliklerini ve ihtiyaçlarını çok iyi görmüş. O dönemlerde ülkemizde dökme gıda satışının giderek artmasını gözlemlemiş. Ürünlerin üstü açık, hiç bir albenisi olmadan ve en önemlisi hijyenden uzak şekilde teşhir edildiğini görmüş. 2005 yılında dökme gıda teşhir ekipmanları üretmek üzere Bidonss’u kurmuş. Daha sonra sürekli yeni ürünler geliştiren firma, bu ürünlerle pazarda yüzde 78’lik bir pazar payına ulaşmış. Genel Müdürü Livyo Yuhay’ın verdiği bilgilere gören firmanın son dönemlerde en çok ilgi gören ürünü mobil şadırvan. Yaşlı ve hastaların rahat abdest alabilmesi için tasarlanan mobil şadırvan, temiz su ve atık su haznesi ile su bulunmayan yerlerde abdest alma imkanı da sağlıyor. Şadırvanın kurutma haznesi ise kısa sürede kurutma sağlıyor. Mobil şadırvanı gelen taleplerden yola çıkarak tasarladıklarını dile getiren Yuhay, “Hasta ve yaşlılarımızın abdest alırken yaşadığı düşme tehlikesinden yola çıkarak mobil şadırvanı geliştirdik. Farklı bir ürün olması ve özellikle yaşlılara hitap etmesi, suyun olmadığı yerlerde abdest alma imkanı tanıdığı için beklediğimizden de yoğun bir ilgiyle karşılaştık. Hastaneler, yaşlı bakımevleri, huzur evleri ile görüşmeler yapıyoruz” diye konuştu. Firmanın geliştirdiği yenilikçi ürünlerden bir tanesi de reçel musluğu. Otellerde ve restoranlarda reçellerin ve marmelatların açıkta teşhir edildiğini ve buna yönelik bir çözüm olarak reçel musluğu tasarladıklarını kaydeden Yuhay, Reçel musluğunun sistemi sayesinde marmelat rahatlıkla tabağa akıyor ve hiçbir şekilde tıkanma yapmıyor. Toz ve kirin yapışmadığı reçel ve marmelat, yüzde yüz hijyenik olarak tüketiciye ulaşmış oluyor” dedi. TAMAMI PATENTLİ ÜRÜNLERDEN OLUŞUYOR Bidonss, tamamı patentli ürünleri ile tüketicinin besinlere daha hijyenik şekilde ulaşabilmesi için çözümler ürettiklerini söyledi. Bidonss şirketinin sahibi Yuhaylar, en büyük avantajlarının yenilikçi ürünler olduğunu söylüyor. ‘Pleksiss’le büyüyecek Pleksiss markası ile de teşhir standları üretimine adım atan Bidonss firması, Ar-Ge ve patent çalışmalarıyla çok yenilikçi, sektör dışında projelerle ve ürünlerle çözüm ortaklarının yanında oluyor. Pleksiss markasının her alanda kullanılması firma için ciddi bir avantaj olarak değerlendiriliyor. Sandalyeden yemek masasına, TV sehpasından tepsi ve bardaklara kadar bütün üretimleri pleksiden yapabiliyorlar... Evlerde, otellerde, ofislerde, kısacası her alanda kullanılabilecek objeler yapılıyor. Pleksi ile pazarda aktif rol oynadıklarını belirten firma yetkilileri, sektörde ciddi yatırım yapan ve alt yapı çalışmalarını bu noktada geliştiren tek firma olduklarını ifade ediyor. 20 ülkeye ihracat yapıyor Yuhay, yılda 260 çeşit ürün ile yılda 120-130 bin adet ürün satışı yaptıklarını dile getirerek, “Edindiğimiz tecrübeyi yurt dışına da taşıyoruz. İlk adımımızı Almanya Mannheim’de atarak burada bir ofis açmıştık. Buradan sağladığı lojistik destekle tüm Avrupa’ya yayılmaya başladık. Avrupa ülkelerinin yanı sıra Arap Ülkeleri, Suudi Arabistan, Makedonya, Almanya, Kanada gibi ülkelere ihracat yapmaktayız. İhracat yaptığımız ülke sayısı 20’yi buldu” dedi. Melike Topkan ve Bengü Tüzel lüks ürünleri internetten açık artırma ile satışa sunuyor. Gelin-görümce ortak oldu, lüks markalar açık artırmaya girdi! İnternet yaygınlaştı, ticarette bütün ezberler bozuldu. Daha düne kadar reel ekonominin dışında kalan sanal ticaret, bugün gerçekleştirdiği reel rakamlarla ekonominin lokomotiflerinden biri olma yolunda ilerliyor. Gelin - görümce Melike Topkan ve Bengü Tüzel ele ele vererek internette saatten tek taş pırlantaya kadar lüks markalı ürünleri piyasa fiyatının çok altında satarak, Amerika ve Avrupa’da uygulanan internette açık artırma modelini Türkiye’de uygulamaya başladı. Grupbizz adlı şirketi kuran gelin-görümce, Louis Vuitton çantayı da Porsche’yi de piyasa fiyatının çok altında sahip olunabileceğini belirterek, “Amerika’da günde 1500 ürün satan siteler var. Amerikalı, oturduğu koltuğa kadar açık artırma sitelerinden alıyor. İnsanlar hem eğlenip hem de ihtiyacı olan bir ürüne piyasa değerinin çok altında satın alma şansına sahip olabiliyor. Sabahları da, o akşam nereye gittiklerini değil birbirlerine ne kazandıklarını anlatıyorlar. Biz de Türkiye’de bunu yapmak istedik. İnsanlar sabah ofislerinde bizden bir ürünü nasıl yüzde 99 ucuz aldıklarını heyecanla anlatsınlar istedik” dediler. DANIŞMANLIK HİZMETİ VERECEK Vodafone’dan yarının holdinglerine destek Vodafone, 2009’un başından bu yana uyguladığı İş Ortağım markası ile KOBİ’lerin verimliliğini artırarak büyümelerini sağlamak ve rekabet gücünü artırmak için “Yarının Holdingleri Projesi”ni hayata geçiriyor. Projeyle Bursalı KOBİ’leri yenilikçi girişimlere teşvik ediyor; bu firmaların yabancı pazarlara açılarak kendilerini ve Türkiye ekonomisini geliştirmelerine katkıda bulunuyor. Yarının Holdingleri Projesi elemelerinde seçilecek 10 yeni İş Ortağım müşterisi, KOSGEB Ar-Ge İnovasyon ve Endüstriyel Destek ya da DTM (Dış Ticaret Müsteşarlığı) Yurtdışı Pazar Araştırması Desteği programlarına başvuru süreçlerinde 5.000 TL değerinde ücretsiz danışmanlık hizmeti alabilecek. Böylece projelerinin destek programlarına uygunluğu uzman kişilerce analiz edilerek danışmanlık desteği sağlanacak. Amerika KOBİ’lerin ana pazarı oldu Alibaba.com’un e-ticaret eğilimleri raporuna göre, 2011’in üçüncü çeyreğinde Amerika, Türk KOBİ’ler için en büyük ihracat pazarını oluşturdu. Amerika’yı Mısır, Çin, İngiltere ve İran takip etti. Portal üzerindeki Türk üye sayısının Eylül 2010- Eylül 2011arasında yüzde 34 arttığı da bildirildi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT