BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dünya devlerinin ‘Marko Paşa’ları!

Dünya devlerinin ‘Marko Paşa’ları!

Onların işi, sürekli markaların müşterilerini dinlemek... Tempo İletişim Genel Müdürü Cemal Akar, ‘Bu iş zor ama müşteri hizmetleri alanında kariyer yapmak isteyenler için çok iyi bir başlangıç noktası’ diyor.



Düşünün işiniz sabahtan akşama kadar telefonlara bakıp, dert dinlemek. Ahizenin diğer tarafından hangi şiddette ses gelirse gelsin kibarlıktan taviz vermemek ve problemi çözmeye çalışmak. Üstelik rakamları tuşlamaktan, tuş olmaya ramak kalmış müşteriyi son hamlede ayağa kaldırmak. Çağrı merkezi operatörlüğünden bahsediyoruz. Onlar müşterilerin şirketlere dokunan ‘sinir uçları’... Dünya devi şirketlerin dert dinleyen ‘Marko Paşa”ları... Ülkemizde 50 bin civarında çağrı merkezi çalışanı bulunuyor. Araştırmalar sektörün 10 kat daha büyüyecek potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. Hükümet, bu hizmetin Anadolu’ya kaydırılması için çeşitli illere teşvik veriyor. Bu sayede, büyük şehirler dışındaki dinamik nüfus da istihdam fırsatı yakalıyor. Sektörde, çalışanların yaş ortalaması 25 civarında. KARİYER İÇİN İLK BASAMAK Afyonkarahisar’da kurduğu merkezde bin genci çalıştıran Tempo İletişim’in Genel Müdürü Cemal Akar, çağrı merkezi işinin de yakın gelecekte kariyer yapılacak bir alan haline geleceğini söylüyor. Akar şöyle diyor: “Buralarda genelde birinci işini yapan okuldan yeni mezun olmuş kişiler çalışıyor. Koca koca firmalar, konuşsun diye bu insanları çıkartıyor müşterilerinin karşısına. Daha tecrübeli insanlar bu koltuklara oturmaya başladığında ya da bu gençler 10 sene sonra bu işte tecrübe edindiklerinde müşteri hizmetleri kavramını yansıtan sektör haline gelecek. Çağrı merkezi operatörlüğü telekominikasyon, banka, sigorta, müşteri hizmetleri alanında çalışmak isteyenler için çok iyi bir başlangıç noktası. Çünkü organize eğitimin en yoğun yapıldığı sektörlerden biri. Çok fazla müşteri ilişkisi tecrübesi yaşıyor kişi. Gerçekten günde 100 çağrı karşılamak kolay iş değil. Bu konuda gençler sıkılabiliyor. Ama sabredilebilir ve doğru değerlendirirlerse iyi bir sektör. Bugün müşteri hizmetlerinin zirveye gittiğini düşünüyorum. Çünkü üretim işi artık çok kolay ama müşteriye dokunabilmek, müşteri deneyimini anlayabilmek ve yaşatabilmek çok önemli.” BİR KİŞİYE GÜNDE 80 ÇAĞRI GELİYOR > Çağrı merkezi işinde ülkemizde 50 bin çalışan var. Bu alanda çok sayıda firma hizmet veriyor. > Sektörde çalışacaklara 4-6 haftalık başlangıç eğitimleri veriliyor. > 24 saat çalışma esasına dayandığı için mesaide esnek davranılıyor. Üniversite öğrencilerine, engellilere çalışma saatlerinde kolaylık sağlanıyor. > Bir kişi günde 70-80 civarında ‘temas yapıyor’. Bin kişinin çalıştığı bir iletişim merkezine günde 80 bin çağrı geliyor. > Prensip olarak müşteri her zaman haklı. Çalışanlar bu bilinçle hareket ediyor. > Erzurum’daki Atatürk, Eskişehir’deki Anadolu ve İstanbul’daki Okan Üniversiteleri, bu alanda eleman yetiştirmek üzere eğitimlere başladı. (*)Marko Paşa: Dert dinlemekle ünlü Osmanlı Paşası Yeni favori meslek: Girişim uzmanlığı Sosyal medya, internet pazarlama, e-ticaret yazılımı ile girişim danışmanlığı bu yılın yüksek getiri sağlayacak meslekleri olacak. > Dünyada olduğu kadar Türkiye’de de bilişim ve ekonomi alanında gelişen sektörler bu yıla damgasını vuracak. Otomotiv, inşaat gibi geleneksel sektörlerin yanı sıra bu yıl bilişim ve ekonomi ağırlıklı sektörler ön plana çıkacak. Araştırmalara göre; sosyal medya, internet pazarlama, ağ pazarlama uzmanlıkları, mobil uygulama yazılımcılığı, e-ticaret yazılımı ve girişimciliği ile hayat konforunun artmasına paralel iklimlendirme bu yılın yüksek getiri sağlayacak meslekleri olacak. Girişimcilere göre, ekonomistlik, fon yöneticiliği, girişim danışmanlığı ise 2012’nin trendi yükselenler arasına girecek. Melek Yatırımcılar Derneği Türkiye Başkanı Baybars Altuntaş, “Yatırım sektörü, girişimcilerin iş planlarını doğru analiz edecek ‘girişim uzmanları’na ve yatırım yaptıkları girişimlerin yönetimini gerçekleştirecek ‘profesyonel girişim yöneticileri’ne ihtiyaç duyacak” dedi. Yetenek kadar okumak da önemli > Ünlü Sanatçı Uğur Işılak, Pendik Genç Akademi Derneğinin davetlisi olarak Atatürk Kültür Merkezi’nde Pendikli gençlerle buluştu. “Uğur Işılak’la Muhabbet Bağı” adlı söyleşi programında gençlerin sorularını cevaplayan sanatçı, şiir yazmanın sadece doğuştan gelen bir yetenek olmadığını belirterek okumanın, araştırmanın önemini anlattı. Bir işi el ile yapana işçi; el ve akıl ile yapana usta; el, akıl ve gönülle yapana da sanatkâr dendiğini belirten Uğur Işılak; yazılanın bu üç şeyin birleşmesinden ortaya çıkmasına şiir, sahibine de şair dendiğini söyledi. Genç gündem Tabiatsever yönetmenler Dağ Kültürü Derneği, tabiatsever yönetmenler için düzenlediği Doğa Filmleri Yarışması’nın bu sene ikincisini yapıyor. “Ulusal”, “Üniversiteliler” ve “Kurumsal” başlıklı üç farklı kategoride gerçekleştirilecek yarışma için son başvuru tarihi 13 Ocak 2012. Filmler, İstanbul’da düzenli olarak 6 yıldır düzenlenen 7. Dağ Filmleri Festivali kapsamında gösterilecek. (www.dogafilmleriyarismasi.com) “Akdenizliler” için girişimcilik yarışması > Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi ile Alanya Ticaret ve Sanayi Odası iş birliğinde Akdeniz Üniversitesi öğrencileri arasında “Ödüllü Girişimcilik Yarışması” düzenledi. “Düşünmek yetmez, yapmak gerek” başlıklı yarışmanın birincisine bin 500, ikincisine bin ve üçüncüsüne de 500 lira ödül verilecek. Yarışmaya katılacak projelerin son teslim tarihi 23 Mart 2012. (http://alanya.akdeniz.edu.tr/tr) AB yüksek lisans bursu > Avrupa Birliği Bakanlığı, AB alanında yüksek lisans yapmak isteyenlere bu eğitim dönemi için Avrupa Koleji’nde burs imkanı sağlayacak. Bu çerçevede 20 kişi, Avrupa Koleji’nde (Brugge veya Natolin kampüsleri) bir yıllık yüksek lisans programı kazanacak. Sağlanacak burs; eğitim, yemek ve konaklama ücretlerini kapsayacak. Son başvuru tarihi 2 Mart 2012. Detaylı bilgi www.ab.gov.tr adresinde...
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT