BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kibrit çöpünden kuleler

Kibrit çöpünden kuleler

uhterem Müşterimiz kitabının kapağında “Hayat hayal, pazarlama gerçek“ yazar. Hayaller gelip geçse de, pazarlamadan uzak durulamayacağını, pazarlamanın algı ve hayallerle ilişkisini, onun zihinlerde oynanan bir oyun olduğunu imâ eder.



uhterem Müşterimiz kitabının kapağında “Hayat hayal, pazarlama gerçek“ yazar. Hayaller gelip geçse de, pazarlamadan uzak durulamayacağını, pazarlamanın algı ve hayallerle ilişkisini, onun zihinlerde oynanan bir oyun olduğunu imâ eder. Müşterilere ne söylenirse söylensin, bunların etkisi müşterinin algı ve anlayışına bağlı. Müşteriler çoğu zaman kendilerine anlattıklarımızı dikkatle dinlemeseler, söylediklerimizi hatırlamasalar bile, kendilerini nasıl hissettirdiğimizi kolay kolay unutmuyorlar. İşte, onlarda olumlu hayaller ve etkileyici duygular oluşturabilmek işine pazarlama deniyor. Hiç ara vermeden, dört koldan kuşatarak, her vesileyi kullanarak, her anı değerlendirerek, müşterinin zihninde canlı kalmak, onun hoşlanacağı hayallerini körüklemek, korkularından uzaklaştırmak, heyecanını ve arayışını hiç söndürmemek gerekiyor. Sanki bir film çekiyormuşçasına bir sürü aktör ve çalışanla birlikte, her saniyesi, her karesi, her diyaloğu dikkatle planlanmış bir operasyondan söz ediyoruz. Pazarlama, birkaç kişinin oynadığı, diğerlerinin seyrettiği Dümbüllü’nün orta oyunları gibi değil artık. Hollywood ya da Bollywood tarzı, çok oyunculu, algıların, duyguların, bilimin, teknolojinin, ilişkilerin yoğun kullanıldığı, ışık hızıyla yürütülen işlerle hayata geçirilen bir küresel oyuna dönüştü. Pazarlamada eski usullerle, eski anlayışlarla netice almak giderek zorlaşıyor. Filmler bile artık bir kamera iki ışıkla çekilmiyor. Bilgisayarla üretilmiş sahneleri, yeşil ekran çekimlerini, post prodüksiyon işleri, kamera arkalarını görünce anlıyoruz ki, bırakın hayatın kendisini, filmde yansıtılan hikâye bile aslında bir “yalan, yanılsama, algı, öyle zannetme” imiş. Cam tavan tarzı vehmedilmiş engellerin, gücü adalet zannedenlerce üretilmiş, körüklenmiş nice korkuların altında yapay bir kuvöz hayatı yaşadığımızı, yaşatıldığını, kibrit çöpünden kuleler birer birer çöktükçe daha iyi fark ediyoruz. Evet, hayat hayal, pazarlama gerçek... Ama yeni nesiller, yeni hayaller ve yeni oyunlarla tanışmaya da hazır olsunlar! > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT