BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye, Honda’nın
radarında

Türkiye, Honda’nın
radarında

Japonya’da üretimin zorlaştığını söyleyen Honda Türkiye Genel Müdürü, “Türkiye’de yeni bir model üreteceğiz” dedi.



OTOMOTIV ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr Japonya’da aşırı değerlenen para birimi yüzünden otomobil üretip ihracat yapmanın zorlaştığını söyleyen Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, Türkiye gibi ülkelere odaklandıklarını belirterek, “Çayırova fabrikasında kapasiteyi artırıp ikinci bir modelin üretimi için merkezle görüşmeleri sürdürüyoruz” dedi. Türkiye’de üretilen yeni Honda Civic’in Antalya’daki tanıtımında konuşan Yamasaki, Yen’in aşırı değerli olmasından dolayı Japonya’dan otomobil ihraç etmenin fizibıl olmadığını, bunun için de başka bölgelere baktıklarını anlattı. Meksika’daki fabrikalarını Jazz gibi küçük araç üretimi için kullanacaklarını söyleyen Yamasaki, Yeni Honda Civic Sedan’ın Türkiye’de yeniden üretilmesi için 75 milyon liralık yatırım yaptıklarını anlattı. Honda Türkiye fabrikasında 2011’de 20 bin adetlik üretim yaptıklarını hatırlatan Yamasaki, “Hedefimiz üretimi 50 bin adetin üzerine çıkarmak. İkinci modelin üretimi ve diğer opsiyonlar içinde Japonya’daki merkezle temas halindeyiz, Türkiye Civic üretimi için odaklandığımız ülkelerden birisi” diye konuştu. Yeni Honda Civic Sedan’da yüzde 30 civarında bir yerlilik oranı olduğuna değinen Yamasaki, kısa vadede bu oranı iki katına çıkarmayı amaçladıklarını bildirdi. Türkiye’deki fabrikanın giderek daha stratejik hale geldiğini söyleyen Yamasaki, sel felaketi sebebiyle Tayland’da üretilemeyen Civic sedan parçalarının Türkiye’den Asya ülkelerine gönderildiği söyledi. Yamasaki, Türkiye’deki Honda meraklılarının yeni otomobile büyük bir ilgi göstermesini beklediklerini ifade ederek, “Güvenlikten konfora, performanstan görünümüne kadar baştan aşağı yenilenen Civic, Honda Türkiye Fabrikası’nın da lokomotifi olacak. Yeni Civic Sedan’ı Türkiye pazarının yanı sıra Avrupa’nın diğer ülkelerine de göndereceğiz” dedi. Honda Türkiye Satış Müdürü Güray Yücel ise, Civic’in bu yıl banttan çıkışının 40. yılı olduğunu, Civic’in, 40 yıldır dünyada en çok satılan otomobillerden biri olma özelliğine sahip bulunduğunu anlattı. 25 BİN CIVIC ÜRETİLECEK Bu yıl Türkiye’de 25 bin Civic üretmeyi planladıklarını söyleyen Yamasaki, “Bunun 15 binini iç pazarda satmayı, 10 bin adedini de ihraç etmeyi planlıyoruz” dedi. Ergonomik tasarıma sahip Civic’te birçok özelliğin kontrolü?direksiyonda bulunuyor. FİYATI 42.735 TL, ŞİMDİLİK DİZELİ YOK Yeni Honda Civic Dream modeli 42 bin 735 liralık, en çok talep gören Elegance otomatik modeli ise 49 bin 385 liralık özel lansman tanıtım fiyatıyla satışa sunuldu. 1.6 litre 125 HP i-VTEC motora sahip olan yeni Civic Sedan’da 5 vitesli düz ve 5 vitesli otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor. Aracın yeni motorunda hem sürtünmeyi hem de emisyonları azaltan ve yakıt tasarrufunu artıran kapsamlı değişiklikler bulunuyor. Yamasaki, Honda Civic modeline şu anda dizel moturu uygulamayı düşünmediklerini, ilerde belki dizel motorlu Civic’in üretilebileceğini, dizel motor isteyen müşterilere LPG’li modeller sunacaklarını söyledi. İç mekânda dijital ağırlıklı renkli bir kokpite sahip olan yeni Civic’e lacivert, buz mavisi ve bordo renkleri de ilave edildi. HYUNDAI 8 kişilik Hexa Space kapısını Delhi’de açtı Hyundai’nin yeni konsepti “Hexa Space” Hindistan’ın başkenti Yeni Delhi’de düzenlenen 2012’nin ilk otomobil fuarı Auto Expo 2012’de tanıtıldı. Hyundai’nin gelişmekte olan pazarlar için geliştirdiği MPV segmentindeki yeni konsepti, yenilikçi kayan kapıları ve mekan ferahlığı sağlayan koltuk tasarımıyla dikkat çekiyor. Çok seçenekli koltuk yapısı ile Hexa Space istenildiğinde 8 kişiye ulaşım imkânı sunarken, istenildiğinde orta sıradaki koltuklar yatırılarak daha ferah bir oturum sağlanıyor. Teknolojik yeniliklerle donatılan Hexa Space dokunmatik panelleri, kullanışlı birçok eşya gözü ve tek tuşla vites değişimine imkân sağlayan şanzıman kolu ile iç mekanda farklılaşıyor. Citroen’de kampanyalar devam ediyor Türkiye pazarında Bayraktar güvencesiyle satışa sunulan Citroen, 2011’de başlattığı kampanyalarına yeni yılda da devam ediyor. Ocak ayına özel kampanya kapsamında tüketiciler, “Aile Avantaj Paketi” ile C4 Picasso modeline 2.600 TL’lik fiyat avantajıyla sahip olacaklar. Özellikle ailelere hitap eden C4 Picasso’nun geniş görüş açısına sahip panoramik ön camı, ferah yaşam alanı sunarken, ön tampondaki farların altına yerleştirilen LED gündüz sürüş farları tasarımına farklılık getiriyor. Sınıfının en yüksek performanslı araçlarından biri olan C4 Picasso, 112 HP dizel otomatik vites seçeneği ile dikkat çekerken, elektrikli park freni ve direksiyondan vites değiştirme özelliği ile de keyifli bir sürüş deneyimi vaad ediyor. Citroen’in ticari ürün gamında yer alan ve güç, yakıt tüketimi, güvenlik alanlarında yüksek performans sergileyen Berlingo için de aralık ayı avantajları hız kesmeden devam ediyor. Kampanya kapsamında, Berlingo modeline 15 bin TL için 12 ay yüzde 0 faiz avantajı uygulanıyor. Berlingo’da ABS ve ESP özellikleri ile 6 hava yastığı standart olarak sunuluyor. Opel’de indirim 10 bin TL’ye çıktı Opel’in küçük sınıfta en çok tercih edilen otomobili Corsa 1.2i Twinport Essentia, 4 bin TL indirimle 32.044 TL’den satışta bulunuyor. Easytronic şanzımanlı versiyonu ise 34.294 TL’lik fiyatıyla 2012’yi karşıladı. Astra sedan 1.6i 115 hp Enjoy, 10 bin TL indirimle 40.846 TL’ye satılıyor. Enjoy modeli ise, 5.000 TL’lik kampanya indirimine sahip. Enjo, 34.585 TL’den satılırken, Essentia donanımlı 1.3 CDTI dizel 75 hp, 4.950 TL indirimle 37.591 TL’den satılıyor. Yeni Astra HB, 1.3 dizel 95 hp motor ve Enjoy Plus paketi ile 1.000 TL’lik kampanyalı fiyatıyla 54.455 TL’den satılıyor. Sport donanımlı versiyonu da yine 1.000 TL indirimle 56.796 TL. Ters açılan arka kapılarıyla dikkat çeken Meriva 4.500 TL indirimle 43.500 TL’den satışta bulunuyor. Avrupa’nın en çevreci markası; TOYOTA Toyota, Avrupa Komisyonu ve Avrupa Çevre Ajansı 2010 yılı raporunda sektör lideri olarak öne çıktı. Rapora göre, Toyota Avrupa’nın araç filosu ortalama 112.2 g/km CO2 salım değeriyle, 140 g/km olan sektör ortalamasının çok altında kaldı.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT