BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Şişecam, ajandasına 700 milyon dolarlık yatırım, hedefine dünyanın ilk 3’ünü koydu

Şişecam, ajandasına 700 milyon dolarlık yatırım, hedefine dünyanın ilk 3’ünü koydu

Yatırımların bedeli 600-700 milyon dolara ulaşan Şişecam, 2 bin kişiyi istihdam edecek. Firmanın hedefi ise yatırımlarla birlikte dünyada ilk üçe girebilmek



> Mustafa Sezer - MERSİN DEMİR YOLU AĞI GENİŞLETİLMELİ İhracatta kara yolu ile yapılan nakliyatın pahalı olduğuna dikkat çeken Kırman, “Türkiye’de demir yolu ağının geliştirilmesi lazım. Demir yolları konusunda Türk sanayicisine destek sağlanmalı” dedi. Türkiye Şişe ve Cam Sanayi AŞ. (ŞİŞECAM) Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman, ajandalarında 600-700 milyon dolarlık yatırım planları olduğunu belirterek, hedeflerinin dünya cam liginde ilk üçe yerleşmek olduğunu söyledi. Bugün grup olarak sodada 160 ülkeye, cam ev eşyasında 140 ülkeye ihracat yaptıklarını dile getiren Ahmet Kırman, “Bugün Şişecam cam ev eşyası üretiminde dünyada üçüncü, cam ambalajda beşinci, düz camda yedinci ve kromda bir numaralı şirket. Dünya cam pazarının büyüklüğü 2 milyar dolardan fazla. Dünyada 300’e yakın düz cam hattı var. Dolayısıyla biz de böyle bir dönemde kendimizi dünyanın en büyük ilk üç üreticisinden biri olarak konumlandırmak istiyoruz” diye konuştu. Grubun 2010 yılında 2.8 milyar dolar olan cirosunun 2011 yılında 3 milyar doların biraz geçeceğini ifade eden Kırman, önümüzdeki dönemde devam eden yatırımlarla 1500- 2000 kişi istihdam edeceklerini açıkladı. Kırman, Bulgaristan, Tataristan, Polatlı ve Eskişehir’de devam eden yatırımlarının bedelinin ise 600-700 milyon dolar olduğu bilgisini verdi. AFRİKA’daki fillere mi bardak satalım? 2012’nin zor bir yıl olacağını belirten Ahmet Kırman, “Önümüzü göremiyoruz. Bazı sektörlerde şayet dengeli gidebilirsek Türkiye ekonomisinin 2012 büyümesi yüzde 4’ü tutturur. AB’nin sorun olacağı çok açık. ABD’nin sorununu ihraç edeceğini hep bekliyoruz ama burada gözden kaçırılmaması gereken bir Çin faktörü olduğu da unutulmamalı” dedi. Ahmet Kırman, Türkiye’nin gelecekte göreceli rekabet üstünlüğünü bugünden kurabilmesi için 2012’nin bu anlamda önemli bir fırsat sağlayabileceğini ifade ederek, “Fakat dünya çok küçüldü. Yeni pazar bulmak zor olacak. Bilinmeyen bir pazar yok. Artık mevcut pazarlarda etkinliğimizi ve payımızı artırmaya odaklanacağız” değerlendirmesinde bulundu. “Artık Afrika’daki fillere mi bardak satalım” sözüyle, çok geniş bir coğrafyada üretim ve satış yaptıklarına işaret eden Kırman, cam ev eşyasında da her gün üç yeni ürün çıkardıklarını belirtti. AR-GE’YE YILDA 40 MİLYON LİRA Grup olarak her yıl 40 milyon liralık Ar-Ge yatırımları olduğunu söyleyen Kırman, “Dünyada bu alana 4 milyar dolar ayıran şirketler var. Bunun için daha dikkatli ve akıllı yatırımlar ayırarak sektördeki payımızı ve dünyadaki yerimizi sağlamlaştırabiliriz. Son iki yılda 2’ye katlayarak Ar-Ge yatırımı yaptık. Böyle de devam edeceğiz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT