BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ali Sabancı: Euro’dan sert tokat yedik

Ali Sabancı: Euro’dan sert tokat yedik

Pegasus Başkanı Sabancı, “Giderlerimiz döviz, gelirler TL’yle oldu. 2011’de eurodan sert tokat yedik” dedi.



> Adil KÜÇÜK - ADANA Yüzde 23 pazar payıyla sektörün ikinci büyük oyuncusu olan Pegasus, geçtiğimiz senenin ilk 9 ayında 18 milyon euro vergi öncesi kâr yapmasına rağmen yılı kur farkı sebebiyle az da olsa zararla kapatmaya hazırlanıyor. Pegasus Hava Yolları’na yeni katılan Yağmur A. isimli yeni nesil Boeing 737-800’ün Adana’ya gerçekleştirilen ilk tarifeli seferine katılan Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, Genel Müdürü Sertaç Haybat ve Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk, bir grup gazeteci ile bir araya gelerek şirketin geldiği son noktayı ve hedeflerini anlattı. Pegasus’un Türkiye ve aynı zamanda Avrupa’nın en hızlı büyüyen hava yolu şirketi olduğunu vurgulayan Sabancı, “Avrupa’dan sonra Orta Doğu, Balkanlar, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri’nde de büyüyoruz. Pegasus’un yurtdışı hatlardaki büyümesi Türkiye’nin doğusundaki, kuzeyindeki ve güneyindeki ülkelere doğru olacak” diye konuştu.?Katı iptal kuralı ve check-in kuralları ile yolcuların bilinçli olmasını ve uçağın zamanında kalkmasını sağladıklarını söyleyen Ali Sabancı, “Katı bagaj kuralımız ve uçakta suyu bile parayla satarak da para kazanıyoruz. Yan gelirlerin toplam gelirler içindeki payı yüzde 30’u buldu. 2011 yılında 730 bin tercihli koltuk satıldı. Yolcularımız bunun için en fazla 20 TL fark ödedi. Yine bu yıl içinde yolcular 2.8 milyon kilo ek yük satın aldı. İşletme modelimizin temelini bu oluşturuyor. Pilotlarımız yakıt-tasarruf dengesini gözeterek, kabin memurlarımız ikram satarak, terminal görevlilerimiz ise yük konusunda taviz vermeyerek bize ek gelir, kendilerine ise prim kazandırıyor. Aslında geliri paylaşıyoruz. Çalışanlarımızın yüzde 72’si kârdan prim aldı. Uçak dışı gelirlerimiz 120 milyon lira oldu” açıklamasını yaptı. 2010 yılını 31 milyon euro kârla kapattıklarını, geçen yılın ilk 9 ayında ise 17.8 milyon euro vergi öncesi kâr bulunduğunu dile getiren Sabancı, “Giderler döviz, gelirlerimiz TL cinsinden oldu. 2011’de eurodan sert bir tokat yedik. Yılı tek haneli zararla kapatırız” dedi. 500 KİLO HAFİFLEDİ 2005’te Pegasus filosunun 5.39 yaş ortalaması ile ilk uçuşuna başladığını, bugün gelinen noktada ise ortalamanın 2.58’e indiğini söyleyen Sabancı, “Sahip olduğumuz 40 uçağın 31’ini 737-800 oluşturuyor. İkisi bu ay içinde olmak üzere yıl içinde 8 yeni uçak alacağız. Bu uçaklar eskiye göre 500 kilo daha hafif. Değişen koltuk yapısı ve servis araçları ile hafifleyen yeni 737-800’ler bu özellikleri ile yakıt tasarrufu sağlıyor. KATI KURALLAR KAZANDIRIYOR Pegasus’un?katı?kurallarla yolcularını ucuza?uçurduğunu?ifade?eden?Ali?Sabancı,?“Uyguladığımız?kurallar adeta ‘Yolcu bizimle uçmasın’ cinsinden” dedi. Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, Genel Müdür Sertaç Haybat ve Yardımcısı Güliz Öztürk, yeni Boeing’in ilk uçuşunda gazetecilerle bir araya geldi. En büyük hayalim New York’a uçmak 23 ülkede toplam 50 noktaya uçan Pegasus, başta Rusya ve Ortadoğu olmak üzere Türkiye’nin kuzey ve güneyine yayılmak istiyor. Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Sertaç Haybat, Pegasus’un ulaşım noktalarını artırmak için ciddi bir mücadele verdiklerini belirterek, ‘’Rusya’ya birden fazla noktaya, Bakü, Bağdat ve Körfez ülkelerine uçmak istiyoruz. Ancak ülkeler arası ikili anlaşmalar nedeniyle hatların çoğuna ikinci bir havayolu şirketinin hat açılmasına izin verilmiyor. Her hat için tırnaklarımızla kazıyoruz’’ diye konuştu. Pegasus adına en büyük hayallerinin New York’a uçmak olduğunu belirten Haybat , sözlerine şöyle devam etti: ‘’Avrupa’da İspanya ve Portekiz’in dışında her yere uçuyoruz. Yakında Paris’e iki havalimanına da uçuş başlatacağız. Ancak Moskova’ya şu an istesek de uçamıyoruz. Havacılık kuralları gereği ikinci bir havayolu şirketi için hat verilmiyor. Ancak bu konudaki temaslarımız sürüyor. Tel Aviv’e uçmak için şimdiye kadar 3 kez niyetlendik ama üçünde de krize takıldık. Bu hat ile ilgili beklentimiz de devam ediyor’’ diye konuştu. DEVRİK?BAŞKAN BİZDEN RÜŞVET İSTEDİ Pegasus’un Kırgızistan seferleri konusuna?değinen Ali Sabancı, “Oraya?para?gömdük. Kırgızistan’dan kaçmak zorunda kalan devrik başkan?Kurmanbek Bakıyev bizden rüşvet istedi. Vermeyince de uçuşlarımızı ertelemek zorunda kaldık. Yeni gelen başkanla görüşmelerimiz sürüyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT