BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 2011’de ayağımız
yerden kesildi

2011’de ayağımız
yerden kesildi

Yüzde 14 büyüyen otomotiv sektörü, 864 bin 439 adetlik satışla yeni rekor kırdı. Pazarda 529 bin otomobilin 365 binden fazlasını ise dizeller oluşturdu.



> Enes Demiray - İSTANBUL PAZAR YÜZDE 10 DARALABİLİR Sektörün 53 markasını çatısı altında bulunduran ODD’nin başarılı şirket, ürün ve projelerini ödüllendirmek için düzenlediği Gladyatör Ödülleri’nin sunuculuğunu Beyazıt Öztürk yaptı. Gecede sektörü değerlendiren Bayraktar, bu yıl pazarın yüzde 10 civarında daralabileceğini söyledi. Otomotiv pazarı 2011 yılında toplam 864 bin 439 adetlik satışla yeni bir rekor kırarken, binek araçta dizelin payı yüzde 54’ten yüzde 62’ye çıktı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar’ın “ODD Gladyatör Ödülleri” töreninde açıkladığı rakamlara göre, 2011’de otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 13.61 büyüdü. Yılın ilk yarısında gaz pedalı, ikinci yarısında da fren pedalı bozulan pazar yeni bir rekor kırdı” diyen Bayraktar, bu satış rakamının 593 bin 519 adetinin otomobilden, 270 bin 920 adetinin ise hafif ticari araçtan oluştuğunu, resmi olmayan 45 binlik ağır vasıtanın da eklendiğini toplam rakamın 910 bin adete ulaştığını söyledi. 1600 CC ALTI LİDER 2011’de 1600 cc altındaki otomobiller 529 bin 135 adet satış ve yüzde 89 payla pazarın lideri oldu. 1600-2000 cc yüzde 9, 2000 cc üstü ise pazardan yüzde 2 pay aldı. Dizel satışları ise 2010’a göre yüzde 34 artışla 365 bin 305’e (yüzde 62) çıktı. Otomatik şanzımanlı otomobil satışları 2010’a oranla yüzde 23 artışla 198 bin 616 (yüzde 33) olarak gerçekleşti. Pazarın yüzde 84’ünü, yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C yüzde 48, B sınıfı ise yüzde 35 paya ulaştı. 2011’de en çok tercih edilen gövde tipi ise yüzde 49 payla yine sedan’lar oldu. Sedan’ları yüzde 36 payla H/B ve yüzde 10 payla SUV’lar takip etti. Dünya genelinde ve Avrupa’da ekonomik durgunluğun devam ettiğine dikkat çeken Otomotiv Distribütörleri Derneği Genel Koordinatörü Hayri Ece, “Pazar tahminlerinin aşağı çekildiğini görmekteyiz. 2012 otomotiv pazarının 775-825 bin adetler aralığında gerçekleşeceğini düşünüyoruz” dedi. ŞAMPİYON MARKA FORD Ford 2011 yılı otomotiv pazarında toplam 141 bin 633 adetlik satışla, üst üste 10 yıldır en çok satan marka oldu. Avrupa’dan, Kuzey Amerika’ya kadar 50 ülkeye ihraç edilen Transit Connect ise 37 bin 883 adetle Türkiye’nin en çok satılan modeli oldu. 2011’in en çok satanı RENAULT SYMBOL ODD Gladyatörleri Satış Ödülleri kapsamında; ‘En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Mercedes-Benz’, ‘En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Connect’, ‘En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford’, ‘En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Mini’, En Çok Satılan Otomobil Modeli: Renault Symbol’, ‘En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault’, En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Ford’, olarak belirlendi. İletişim Ödülleri dalında ise ödül alanlar; ‘Yılın TV Reklamı: Fiat’, ‘Yılın Gazete İlanı: Ford Fiesta S2000’, ‘Yılın Radyo Spotu: Citroen Nemo’, ‘Yılın Dergi İlanı: Mercedes-Benz’, ‘Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Mercedes-Benz Roadshow’, ‘Yılın Outdoor Uygulaması: Opel Corsa’, ‘Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Peugeot 508’ olarak sıralandı. Aralıkta 128 bin 910 toplam araç satıldı Yılın son kampanyalarının kıyasıya yarıştığı 2011 aralık ayında, otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 127 bin 910 adet olarak gerçekleşti. 148 bin 369 adet olan 2010 yılı aralık ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarına göre satışlar yüzde 13.79 oranında azaldı. 2011 yılı ağustos ayında başlayan daralma, yıl sonuna kadar devam etti. Aralıkta otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10.56 oranında azalarak 88 bin 957 adet olarak gerçekleşti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT