BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > IMF’nin geleceğine Türkiye karar verecek

IMF’nin geleceğine Türkiye karar verecek

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, G20 ülkelerinin Türkiye ve Avustralya’yı Uluslararası Finansal Mimari Çalışma Grubu kurmakla görevlendirdiğini söyledi. Babacan, bu görevin verilmesinde Türkiye’nin ekonomik başarısının etkili olduğunu belirtti.



> Adil KÜÇÜK - İSTANBUL Ekonomideki başarısı gıptayla takip edilen Türkiye, dünyadaki finansal sistemin geleceğine yön vermeye hazırlanıyor. Önceki akşam, bazı gazetecilerle bir araya gelen Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, yerli otomobilden Avrupa’daki ekonomik krize, Türkiye’nin uygulamayacağı ekonomi politikalarından teşviklere kadar birçok konuda önemli açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin uyguladığı ekonomik modelle dünyaya örnek olduğunu belirten Ali Babacan, G20 ülkelerinin Türkiye ve Avust-ralya’ya Uluslararası Finansal Mimari Çalışma Grubu kurma görevi verdiğini söyledi. Ali Babacan, Avustralya ile IMF’nin gözetim mekanizmaları ve görev tanımının yeniden yapılması üzerine çalıştıklarını belirterek, “IMF kaynaklarının artırılması üzerine de çalışıyoruz” dedi. Avrupa’daki krize de değinen Babacan, Yunanistan’ın bu hale düşmesine Avrupa Birliği’nin (AB) izin vermemesi ve maliyeti ne olursa olsun Yunanistan’ın kurtarılması gerektiğini vurguladı. Yunanistan’ın batmasının AB’ye olan güveni temelden sarsacağını ifade eden Babacan, “Yunanistan’ın batması diğer ülkelerin batmasının da önünü açacak. Bu da AB’yi ortadan kaldıracak. Demokrasi geleneği ve ekonomi açısından dünyanın Avrupa Birliği’ne ihtiyacı var” diye konuştu. Avrupa’daki bankaların elinde çok yüksek oranda Yunanistan, İspanya, Portekiz, İtalya ve İrlanda tahvilleri olduğunu hatırlatan Babacan, Türkiye’nin ise bu ülkelerde sıfır kamu riski bulunduğunu anlattı. Bu ülkelerde sıkıntılar başlamadan önce İspanya ve İtalya’da Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası’nın küçük miktarda rezerv tuttuğunu aktaran Babacan, sıkıntılar başlayınca eski Merkez Bankası Başkanı Durmuş Yılmaz ve ekibiyle bu ülkedeki pozisyonların sıfırlandığını dile getirdi. EKONOMİYİ DARALTACAK ADIM ATMAYIZ 2012’nin zor bir yıl olacağını hatırlatan Ali Babacan “Biz içeride ne ekonomiyi daraltacak sert tedbir alırız, ne de cari açığı artıracak adımlar atarız” dedi Davos’ta 20 CEO ile görüşecek Ali Babacan, Davos Zirvesine bu yıl kendisinin yanı sıra AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin ile Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı’nın katılacağını söyledi. Davos’ta 8 oturuma katılacağını ifade ederek, “Ayrıca ikili görüşmeler de yapacağım. 20 CEO ile yuvarlık masa toplantımız var” dedi. Eleştirmek isabetli olmuş Ali Babacan geçen hafta 134 milyar dolarlık ihracatla övünen ihracatçılara tepki göstermiş ve “2008’de 1.29 TL’lik kurla 132 milyar dolarlık ihracat yapıldı. 1.67 TL kur ile 134 milyar dolarlık ihracat yetersiz” demişti. Bu lafları ihracatçıları kamçılamak için söylediğini belirten Babacan, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın “Eleştirenlere cevabı 150 milyar dolarlık ihracatla vereceğiz” sözünün hatırlatılması üzerine, “Demek ki eleştiri isabetli olmuş” dedi. Tarıma yeni destek geliyor Babacan, Ziraat Bankası’nda kredilere ilişkin gazetelere verilen ilanların arkasında; limitleri aşmak isteyen kredi kullananların muvazaalı (danışıklı) şirket kurup daha fazla kredi alma isteğinin yattığını anlattı. İki yılı ödemesiz, yedi yıl vadeli ve sıfır faizli tarım kredilerinin miktarının 5.6 milyar lira olduğunu belirten Babacan, “Sıfır faizli kredi herkesin ilgisini çekiyor. Bazı sektörler fazla kullandı. Tarım Bakanlığı ile 2012 hayvancılık desteklerini görüşüyoruz. Destekleri de gözden geçireceğiz” diye konuştu. Yerli otoda gerçekçi olmak lazım Türkiye’de üretilecek otomobilin ne kadar yerli olacak tartışmalarına son noktayı Başbakan Yardımcısı Ali Babacan koydu. Yerli otomobil markası konusunda gerçekçi olmak gerektiğini, tamamı yerli olan bir otomobilin maliyetinin çok yüksek olacağını belirten Ali Babacan, Malezyalı Proton örneğini verdi: “Proton üretimi Toyota ile başladı. Tamamen Toyota platformu üzerine kuruldu. Daha sonra yavaş yavaş yerlilik oranı artırıldı ve yerli bir marka haline geldi. Yüzde 100 yerli bir marka üretmenin maliyeti çok yüksek olur. Otomotiv sektörü dünyaya en fazla mal olmuş sektörlerden biri. Bir otomobilde bir çok ülkenin parçası var. Marka bir ülkenin ama parçalar başka ülkelerden geliyor. Burada önemli olan markayı yönetmek.”
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT