BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Canlı Türkiye pazarı Avrupa 2.’si yaptı

Canlı Türkiye pazarı Avrupa 2.’si yaptı

Küresel krize rağmen otomotivde hareketli bir yıl yaşayan Türkiye, yabancı markaların gözdesi oldu. 2011’de Türkiye’de %53 büyüyen Nissan tarihî rekor kırdı.



> Enes Demiray - İSTANBUL Geçtiğimiz yılı bir önceki seneye göre yüzde 53 oranında artışla tamamlayan Nissan Türkiye, Avrupa pazarı büyüme sıralamasında Rusya’nın ardından ikinci oldu. 2011 yılı değerlendirmesi ve 2012 hedeflerinin paylaşıldığı toplantıda konuşan Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, geçtiğimiz yıl 20 bin 319 araç satışıyla pazar paylarını yüzde 2.4’e çıkardıklarını açıkladı. Binek araç segmentinde ise 3.13’lük pazar payına sahip olduklarını anlatan Sancaktaroğlu, “Qashqai 9 bin 406 adetlik satış ve yüzde 15.6 pazar payıyla segmentinde 3. defa lider oldu. Juke 5 bin 276’lık satışla yüzde 8.8’lik pazar payı, Micra ise 3 bin 137 adetlik satışla yüzde 2.51’lik pazar payına ulaştı. SUV’da ilk 4 modelin 2’si Nissan oldu” diye konuştu. Dünyadaki derin çalkantılara rağmen Türkiye’nin çok iyi bir performans sergileyerek dünyadan ayrıştığını söyleyen Sancaktaroğlu, “Krize karşı direnç Türkiye’nin canlı iç talebiyle oldu. Otomotiv sektörü ise bu canlılığın baş aktörlerinden biri olarak dikkat çekti. Nissan Türkiye, Avrupa genelindeki büyüme ortalamasının iki katından fazlasına ulaştı. Yüzde 74 büyüme oranına sahip Rusya’nın ardından Nissan Türkiye, markanın Avrupa’daki en büyük 7’inci pazarı konumuna geldi” dedi. 2012’de Türkiye otomotiv pazarının küçük bir daralmayla 750 bin adet seviyelerinde olacağını tahmin ettiklerini söyleyen Sancaktaroğlu, “Nissan olarak Türkiye’de satış adedimizin 22 bin civarında olmasını, toplam pazardaki payımızın da yüzde 3’ün üzerine çıkmasını hedefliyoruz” dedi. BANKALAR İŞTAHLI OLURSA... Otomotiv satışlarının genelde krediyle gerçekleştiğini söyleyen Sancaktaroğlu, “Bankalar ne kadar iştahlı olurlarsa, satışlar da o kadar artar” dedi. Otomatik geldi dizel yolda İlkim Sancaktaroğlu, 3 yıldır kendi segmentinde liderliği bırakmayan Nissan Qashqai’nin otomatik versiyonunun da ay başında satışa sunulacağını söyledi. Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın, yeni modelin, düşük motor hacmi, yüzde 37 ile düşük ÖTV avantajı, tasarruflu yakıt tüketimi, sarsıntısız otomatik vites geçişleri ve sessiz iç kabinin ön plana çıktığını söyledi. 61 bin 469 liradan başlayan fiyatlara sahip olan 1.6 cc benzinli Qashqai otomatik, şehir içi 8.1 lt, şehir dışında 5.4 lt yakıt tüketiyor. Mehmet Akın, 130 HP’lik 1.6 lt dizel motorlu Qashqai’nin ise eylül ayında Türkiye yollarına çıkacağını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT