BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Enerjinin rengi

Enerjinin rengi

Enerji tüketiminde rekor kırıldığı, birçok il ve ilçenin elektriksiz kaldığı günlerde enerji verimliliği uygulama tebliği yayınlandı. Tebliğ ve ilgili haberler medyada öngörülen cezalar öne çıkarılarak yer aldı. Âdeta halka, “Elektrik tüketimini azalt!” emri verildi.



Enerji tüketiminde rekor kırıldığı, birçok il ve ilçenin elektriksiz kaldığı günlerde enerji verimliliği uygulama tebliği yayınlandı. Tebliğ ve ilgili haberler medyada öngörülen cezalar öne çıkarılarak yer aldı. Âdeta halka, “Elektrik tüketimini azalt!” emri verildi. “Enerjiyi verimli kullanmayan işletme, bina sahipleri ve yöneticilerin ödeyecekleri idari para cezaları arttırıldı, bakanlıkça hazırlanan eğitim programlarını, yarışmaları, kısa süreli filmleri yayınlamayan televizyon ve radyo kanallarına da ceza verilecek” denildi. Beyaz eşya satıcıları konuyu başka açıdan, bir fırsat olarak gördü, “bazı modellerin” fiyatlarında “indirim!” yaptılar. Bakan pazarlığıyla bir yüzde on daha verdikleri için üzüldüler. Bir yandan da halkımız, bu vesileyle, beyaz eşya markalarının kâr oranlarını öğrenmiş oldu (İsterlerse % 50’ye varan indirim yapabiliyorlarmış dedik.) Ulusal enerji verimliliği için alınan tedbirlerin ve öngörülen çözümlerin kanuna ve tebliğe yazılması?yetmiyor. Bunun halkın hayatına dahil edilmesi de gerekiyor. Kanunun, konunun ve doğru uygulamaların etkili yollar ve yöntemlerle pazarlanması da gerekiyor. Ama, emrederek, ceza vererek değil, eğiterek, anlatarak, halkın önüne alternatifler koyarak... Pazarlama, bireylere ve kitlelere belli bir davranışı benimsetebilmek bilim ve sanatıdır. İnsanlar, müşteriler, tüketiciler aslında çocuk gibidir. “Çocuğu yatağa götürmenin en iyi yolu, ona artık yatar mısın diye emretmek değil, hangi renk pijamanı istersin diye sormaktır” derler. Çocuğu “Kapıyı çarpma!“ diye sertçe uyarmak yerine, sakince, “Kapıyı yavaşça kapa“ deyip, olumluya yönlendirmek daha iyidir, derler. Enerji verimliliği konusu, işletmelerimizin ve pazarlamacılarımızın çevrecilik ve sosyal sorumluluk kampanyalarının ardından, yeni bir gündem maddesi olacak gibi görünüyor. Bu yolda samimî davranacak firmaları şimdiden alkışlıyor, hangi rengi (markayı) seçeceklerini vatandaşın tercihine bırakıyoruz. (Enerji verimliliği konusunda eğitici bir not için bakınız: http://www.eie.gov.tr/duyurular/tan-bil_subesi/cocuklarda_enver_bilinci/enerji_verimliligi_kitabi.pdf) > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT