BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 71T Bakırköy Taksim Hattı

71T Bakırköy Taksim Hattı

“İETT’ye mail gönderttirmek aklıma geldi. Mail gönderilmişti. İETT’den, Halkla İlişkiler ve Seyahat Kartları Şube Müdürlüğü’nden bir cevap gelmişti!..”



Bakırköy-Taksim hattına ait 71T Halk Otobüsü ikinci durağında durmadan geçmişti. O an durakta bir başka İETT otobüsü vardı. Halk otobüsü asfaltın ikinci şeridinden bastı gitti. Yolcular “hop-mop” diye seslendi arkasından ama giden gitmişti. Mesele az sonra anlaşıldı. Meğer arkadan aynı hatta ait bir İETT otobüsü gelmekteymiş. Onu biz bilmiyorduk. Ama bu şoförler birbirlerini kolluyorlar ya!.. Ama enteresan bir şey oldu. İki dakika sonra aynı hatta ait bir İETT otobüsü daha geldi. Aa! O da durmadan geçti. Duraktaki otobüs de yolcusunu alamadığı için hareket edemiyordu. Dolayısıyla İETT’nin Taksim otobüsü de ikinci şeritten geçmişti. Bu konuda duyarlı bir vatandaş durumu İETT’ye bildirmelidir. Ben de öyle yaptım. Hatta diğer yolculara da: “Siz de mail gönderin” dedim. O an fark ettim ki bu konu bile belli bir imkân ve eğitim gerektiriyor. Böyle bir durumda dizüstü bilgisayar kaç kişide olabilirdi kaç İETT yolcusunda internete bağlanan özellikte cep telefonu olurdu ki? Günümüzde kaç insanın yanında kâğıt kalem vardı? Neyse o sırada bir tanıdığımı arayıp internetten bu konuyu benim adıma ve benim mail adresimi de bildirerek İETT’ye mail gönderttirmek aklıma geldi. Mail gönderilmişti. İETT’den, Halkla İlişkiler ve Seyahat Kartları Şube Müdürlüğü’nden bir cevap gelmişti: “İETT’ye yaptığınız başvuru incelenmiştir; İşletme Bölgemizde yolcu mağduriyeti yaşanmaması ve bu tür şikâyetlerin oluşmaması için hatlarımızda iyileştirme araç sayılarının artırılması ve araçların modernizasyonu. Sefer ve servis sayılarının sıklaştırılması için çalışmalarımız devam etmektedir. Tüm araçların hat güzergâhındaki tüm duraklara uğrayıp yolcu indirip yolcu almaları asli görevleridir. İETT tarafından verilen kural ve talimatlara uymayarak yolcu mağduriyeti yaşatan ÖHO ve İETT araç ve şoförleri hakkında gerekli yasal idari işlemler yapılmaktadır. Ancak işlemlerin yapılabilmesi için araç yanlarındaki kodları kapı numaralarını bildirmeniz gerekmektedir. Bilgilerinize rica ederim.” Şaşırmadım desem yalan olur. Çünkü bir kerre kaç vatandaş bu otobüslerdeki kapı numarasını kod numarasının ne anlama geldiğini bilebilirdi ki? İkincisi karşıdan gelirken hattını okuduğumuz ama durakta otobüs olduğu için ikinci şeritten geçtiği için plakasını bile göremediğimiz otobüslerin kod ve kapı numarasını nereden bileceğiz? Tekrar mail yazmaya karar verdim. Çünkü yer tarih ve saat bildirirsem kayıtta çıkabilirdi. Devamı yarın > Yazışma adresi: Türkiye Gazetesi İhlas Medya Plaza 29 Ekim Caddesi, 34197 Yenibosna/İstanbul Faks: (0212) 454 31 00
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT