BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Câmide konuşmak

Câmide konuşmak

Câmileri siyasi arena haline getirmek isteyen bazıları, (Emperyalist kâfirlerin “Câmide dünya kelamı konuşmak günahtır” sözünü söyleyerek. Câmiler, ziyaret yerleri, mevlit ve hatim merkezleri haline getirilmiştir) diyorlar.



Câmileri siyasi arena haline getirmek isteyen bazıları, (Emperyalist kâfirlerin “Câmide dünya kelamı konuşmak günahtır” sözünü söyleyerek. Câmiler, ziyaret yerleri, mevlit ve hatim merkezleri haline getirilmiştir) diyorlar. Câmilerin ziyaret edilmesi, mevlit okunması, hele hatim yani Kur’an okunmasına karşı çıkmak ne kadar çirkindir. Câmide konuşmayı emperyalist kâfirler değil, Allah ve Resulü yasaklıyor. Câmide konuşmak sevapları giderir. Hutbeyi bile nutuk çeker gibi yüksek sesle okumak haramdır. Câmide konuşulmaz. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Mescidde dünya kelamı söyleyenin ağzından kötü bir koku çıkar. Melekler, “Ya Rabbi, bu kulun mescidde söylediği dünya kelamından dolayı, ağzından çıkan fena koku bizleri rahatsız ediyor” derler. Hak teâlâ da buyurur ki: “İzzim, celalim hakkı için, onlara büyük belâ veririm.”) [Ey Oğul İlm.] (Ahir zamanda bazı kimseler, mescidlerde dünyadan, dünya kelamından bahsedecekler. Onlarla beraber olmayın! Allahın böyle kimselerle işi yoktur.) [İbni Hibban] (Hayvanların otu yediği gibi, mescidde konuşmak da sevapları yer, yok eder.) [İ.Gazali] Önce (tehıyyetül mescid) namazı kılıp veya başka ibâdet yapıp, itikafa niyet ettikten sonra, hafif sesle ihtiyaç kadar konuşmak caizdir. İhtiyaçsız mescidde konuşulmaz. Bazıları da (Bu mahallenin çocukları ahlaksız) diyenler için, (Her çocuk mümin ve günahsız doğar.) diye savunuyorlar. Çocuğun günahsız doğduğu doğrudur, fakat mümin doğar demek yanlıştır. Çünkü bir hadis-i şerifte (Kız çocuğunu diri olarak gömen de, gömülen çocuk da cehennemdedir.) buyuruldu. (Ebu Dâvud) Kâfirlerin çocukları, akıl-baliğ olsaydı, mümin veya kâfir olacaktı. Bu ise ilm-i ilahide bilindiğine göre, büyüyünce ne olacaksa hüküm de ona göredir. Yani kâfir olacaklar cehenneme, müslüman olacaklar ise Cennete gideceklerdir. Peygamber efendimize, küçük yaşta ölen müşrik çocuklarının durumu suâl edildiğinde (Akıl baliğ olsalardı, ne amel işleyeceklerini Allah elbette bilir.) buyurdu. (Buharî) Bu kavli bildiren âlimler olduğu gibi, çocuklar günahsız doğduğu için kâfir çocuklarının da cennete gideceğini söyleyen âlimler vardır. Fakat çocuklar mümin olarak doğar diyen âlim yoktur (Can çıkmayınca huy çıkmaz) sözü yanlış diyenler var. Bu söz, gazap, şehvet gibi insanın fıtratında olan şeylerin tamamen yok edilemeyeceğini bildirmek için söylenmiştir. Şu hadis-i şerif de aynı mealdedir: (Bir dağ yerinden ayrılmış denirse, tasdik edin. Fakat, bir kimsenin ahlâkı değişmiş denirse inanmayın. Zira fıtrî yapı değişmez) [İ. Ahmed] Terbiye etmek başka, yok etmek başkadır. Bir erik çekirdeği, ne elmadır, ne de eriktir. Bu çekirdek, toprağa konur, sulanıp gübrelenirse, erik ağacı olabilir. Bu ağaçtan da erik alınabilir. Bu ağaca ne kadar bakılırsa bakılsın, erik çekirdeğinden elma olmaz. İşte can çıkar huy çıkmaz bu anlamdadır. Bazıları da (Kötü hava şartları demek korkunç bir hatadır) diyor. Hayır da şer de Allahtandır. Amentü’de bunu her zaman söyleriz. İyi havayı Allah yaratıyor da kötü havayı başkaları mı yaratıyor? Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki: (Her şeyi yaratan Allahtır.) [Zümer 62] (Çocukları câmiye sokmayanlar var. Her câmi avlusu, çocuk bahçesi haline getirilmeli. Câminin mimarisinde, edebiyatında, musikisinde hep fayda vardır. Bu faydalardan çocuklarımızı uzak tutmayalım) diyenler de çıkıyor. Halbuki, hiç zarar vermese de, câmiye küçük çocuk getirmek mekruhtur. Zarar verir, kirletirse haram olur. Hadis-i şerifte (Câmiye çocuk ve deli koymayın) buyuruluyor. (İbni Mace)
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT