BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Oyak Renault , 254 milyon $ yatıracak motoru yerli yapacak

Oyak Renault , 254 milyon $ yatıracak motoru yerli yapacak

Bakan Çağlayan’ın ‘Babayiğit yerli motoru üretene denir’ sözünü hatırlatan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, yeni yatırımla yerlilik oranlarını yükselteceklerini söyledi



> Enes Demiray - İSTANBUL > Tarık Tunalıoğlu, Oyak Renault fabrikalarında bu yıl Clio 4 ve yeni Megane HB’i seri olarak üretmeye başlayacaklarını söyledi. Tofaş’ın üreteceği millî otomobilde yabancı motor ve yürür aksam kullanacağını duyurmasıyla başlayan yerlilik tartışmaları, sektörde hareketliliği sürdürüyor. Bakan Zafer Çağlayan’ın ‘babayiğit yerli motor üretene denir’ sözünden sonra Oyak Renault da Bursa’daki fabrikasına yapacağı 254 milyon dolar yatırımla motor ve vites kutularının yerlilik oranlarını artırmayı planlıyor. Dün düzenlenen toplantıda konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Oyak Renault fabrikasında motor bloğunun zaten işlendiğini, yapılacak yeni yatırımlarla birlikte silindir kafası ve krank milinin de üretileceğini açıkladı. 254 milyon dolarlık yatırımın 101.5 milyon dolarını motor ve şanzıman geliştirmeye ayıracaklarını kaydeden Tunalıoğlu, “Sayın Bakan ‘yerli motor ve vites kutusu üretemeyen gerçek üretici değil’ dedi. Bizim üretimimizin büyük bir kısmı yerli. O yüzden Bakan’ın sözü bizi mutlu etti” diye konuştu. KUR ZAMLARI KAPIDA Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da, Türkiye’de Renault ve Dacia olarak 2005’ten sonra, 140 bin 827 adetlik satışla tekrar yüzde 16.3 pazar payına ulaşarak en çok satış gerçekleştiren grup olduklarını söyledi. 2011’de pazarın 865 bin olarak gerçekleştiğini hatırlatan Aybar, “Bu yıl küçük bir daralmayla 820 binlere inebiliriz. Çünkü faizler yüksek, bankalar esnek ve ucuz çözümler sunamıyor. Euro kaynaklı bekleyen zamlar var. Ayrıca 1.6 cc üstüne gelen ÖTV artışının etkileri de bu yıl görülecek” diye konuştu. ‘Biz 10 yıldır yerli oto üretiyoruz’ Tofaş’ın FIAT’la üreteceği ‘yerli otomobil(le ilgili bir soru üzerine de Tarık Tunalıoğlu, “Yerli otomobilin tarifi nedir? Önce ona bakmak lazım. Eğer yerli otomobilden Türkiye’de üretilen yerlilik oranları yüksek otomobili anlamamız gerekiyorsa, bizim 10 yıldan beri ürettiğimiz yerli otomobilimiz var. Symbol modelimizin yerlilik oranı yüzde 67 seviyelerinde. Yerli otomobil tarifinde 22-25 bin lira arasında yerlilik oranı yüksek bir otomobilden bahsediliyor. Biz bunu Türkiye’de üretiyoruz. Belki üstündeki isminde bir eksiklik var. Ancak Symbol’ü yerlilik oranı ile yerli otomobil sayabiliriz. Biz geçen yıl Symbol modelimizden 37 bin adet satabildik. Yepyeni bir modelle çıkıp 150-200 binlik adetlere ulaşmanın ne kadar zor olduğunu görmek lazım” ifadelerini kullandı. Renault’nun Türkiye otomotiv pazarında yüzde 20’lik bir pazar payı hedefi olduğunu hatırlatan Tunalıoğlu, “Bu paya ulaşmak için yeni alanlarda atılıma ihtiyacımız var. Bu çerçevede değerlendirdiğimizde tabii ki ticari araç üretimi büyük bir destek olacaktır. Bu pazarda ticariye ilgisiz kalamayız” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT