BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İnternetten aldık
kartla ödedik

İnternetten aldık
kartla ödedik

Hayatımızın her dakikasında kullandığımız internet artık alışverişte de ilk sırayı alıyor.



> Tülay Dur - İSTANBUL KAMPANYALAR BİTMEK BİLMİYOR Her gün 15’e yakın yeni kampanya yayınladıklarına dikkat çeken Daybuyday.com Genel Müdürü, 2011’de e-ticarette 400 milyon TL’lik bir ekosistem oluştuğunu söyledi. İnternetten alışveriş her geçen gün artarak büyüyor. MasterCard tarafından yapılan MasterIndex araştırmasına katılanların yüzde 23’ü internet üzerinden alışveriş yapıyor. İnternet üzerinden alışveriş yapma ortalama sıklığı ise 2-3 ayda 1 kere olarak belirlendi. Online alışverişçiler, internet üzerinden başta elektronik eşya, cep telefonu ve giyecek alıyor ve ödemelerin yüzde 75’i kredi kartıyla yapılıyor. En fazla alışveriş Marmara Bölgesi’nde, en az ise Güney Doğu Anadolu Bölgesi‘nde yapılıyor. Daybuyday.com Genel Müdürü Çiğdem Toraman, kuruldukları Mart 2011’den beri 1.200 şirketle 3 bin 500’ün üzerinde kampanya gerçekleştirdiklerini söyledi. 1V1Y.COM Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Abdullah Kiğılı ise, “1V1Y.COM kısa sürede 700 binden fazla üyeye ulaştı. E-ticaret sektöründeki iddiamızı artırıyoruz” dedi. Sahibinden.com’un 1 Ocak - 31 Aralık 2011 tarihleri arasında ‘alışveriş’ ana kategorisinde yer alan milyonlarca ilan arasında yapılan değerlendirmede ise kadınlar en çok ‘giyim ve aksesuar’ kategorisinden alışveriş yaparken, erkekler en çok bilgisayar satın aldı. Erkekler bir alışveriş için sahibin-den.com’da ortalama 75 TL, kadınlar ise 60 TL harcıyor. Kadın kullanıcılar, giyim ve aksesuardan sonra en çok cep telefonu, kol saati, ev ve dekorasyon kategorilerinden alışveriş yaptı. Erkek kullanıcılar ise bilgisayardan sonra en çok cep telefonu, kol saati, fotoğraf makinesi ve oyun konsolu kategorilerinden alışveriş yaptı. Kadınların alışveriş için sahibin-den.com’da harcadığı süre ayda 1 saat 26 dakika iken, erkeklerde bu süre iki katına çıkarak 3 saat 4 dakikaya yükseliyor. EVDEN ÇIKMADAN KOLAY ALIŞVERİŞ MasterCard araştırmasının sonuçlarına göre internet alışverişçileri, online alışverişin fiyat avantajı, zaman tasarrufu, daha çok ürün seçeneği bulunması, evden çıkmadan alışveriş yapma rahatlığı sağladığı ve eve teslimat yapılması nedeniyle tercih ediyor. Araştırma sonuçlarına göre özellikle kadınlar, internet üzerinden alışverişte, ürün seçeneğinin daha fazla olması ve evden çıkmadan alışveriş yapmanın rahatlığını en önemli avantajlar olarak değerlendirirken, erkekler ise ürün ve fiyat karşılaştırma imkanı yüzünden internet alışverişini tercih ettiklerini söylüyor. Ayrıca internet alışveriş sitelerinde pek çok insanın beğendiği markalar ve ürünleri piyasa fiyatının altında bulmak da mümkün.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT