BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dijital karmaşa

Dijital karmaşa

Peki ya estetik diye sorarız kendi kendimize, sanatın biricikliği nerede? Dijitalleşme sanata ulaşımı da, sanatı üretimi de kolaylaştırıp gündelikleştirirken sanatın özüne dair vehmettiğimiz o yücelik nerede?



Dijital çağda; eskiden tek bir örneği ve ulaşılması zor olan sanat eserleri, artık mekanik bir şekilde çoğaltılabildiği için herkesin kolayca ulaşabileceği bir ürün hâline geldi. Sanatın saygı uyandıran büyüleyici havası (aurası) kayboldu. Sabit Fikir dergisi şubat sayısını, edebiyatı, sanatı ve sinemayı da içine alan dijitalleşme dosyası ile açıyor. Toplumun kendisinin ürettiği, değiştirdiği, müdahale ettiği bir eser bütünü ortaya çıkarmasını sağlayan dijitalleşen sanatın tüm hikayesi, Oylum Yılmaz’ın kaleminden okuyucularla buluşuyor. Sadece cep telefonuyla çekilen filmlerden oluşan film festivalleri, özel filtreleme hizmeti veren ve sokaktaki insanın cep telefonlarıyla çektiği gündelik fotoğrafların paylaşıldığı siteler, twitter üzerinden yazılan romanlar, öyküler, şiirler, dijital sergiler, kişisel beğeniler üzerine kurulan blog kültürü ve dijital dünyaya ait daha birçok konu Sabit Fikir’in Şubat sayısında detaylandırılıyor. Bunun yanı sıra Ceren Çıplak da dijitalleşmenin hayata nasıl yansıdığı konusunda sokaktan haberler veriyor. Sabit Fikir’in Şubat sayısında Mert Tanaydın da dünyayı yok etmeden önce durup bir düşünelim diyerek, yazısında aydınlanmaya açılan dönemi anlatıyor. A. Ömer Türkeş, Kaya Genç, Hayati Roman, Selçuk Uygur, Sedat Demir, küçük İskender, Faruk Duman, Ayşe Düzkan ve Aysu Önen gibi pek çok ismin eleştiri yazılarının da bulunduğu Sabit Fikir’in Şubat sayısında Patrick Rothfuss’un Bilge Adamın Korkusu kitabını ise Oylum Yılmaz fantastik edebiyatseverler için yazdı. Ayrıca dergide bu ay “Ayşenin Kitap Kulübü” Jane Austen’in “neden” tercih edildiğini irdelerken, Hasan Cömert’in ise Ece Temelkuran ile yaptığı röportaj bulunuyor.”
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT