BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sert düşüşün galibi yerliler

Sert düşüşün galibi yerliler

Geçtiğimiz yılın aralık ayında 127 bin 910 adetlik satışa ulaşan sektörde, ocakta 29 bin 545 araç satıldı. Zirveyi ise Türkiye’de fabrikası olan markalar paylaştı.



OTOMOTİV ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr Geçtiğimiz aralık ayında 130 bine yakın satıştan ocak ayında 29 bin adetlere gerileyen otomotiv satışlarında, ilk sırada Türkiye’de fabrikası olanlar yer aldı. Ocak ayında otomobil ve hatif ticari araç satışları toplam 29 bin 545 olarak gerçekleşirken birinciliği 5890 adetlik satışla Renault+Dacia grubu elde etti. Grubu 3848 adetle Volkswagen, 3671 adetle Ford, 3027 adetle Fiat, 1922 adetle Hyundai, 1402 adetle de Honda takip etti. Söz konusu isimler arasında Volkswagen’in haricinde diğer markaların Türkiye’de üretim tesisi bulunuyor. Hükümetin sektöre vereceği teşvik paketlerini bekleyen Volkswagen’in gündeminde Türkiye’de fabrika kurma gibi yatırım planları bulunuyor. Pazarın ilk ayında zirveye oturan markaların bu başarısında 2011 kampanyalarını yılın ilk ayına sarkıtmaları etkili oldu. 2011’in 3. çeyreğinde daralmaya başlayan otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki gerileme ocak ayında yüzde 34.2 seviyesine ulastı. Daralmanın sebepleri arasında, ÖTV’deki artış, kurla bağlantılı araç zamları ve kredi faizlerindeki yükseliş sayılıyor. Otomotiv sektörü Aralık 2011’de 127 bin 910 adetlik satış rakamına imza atarak yılı 860 binlik rekorla kapatmıştı. Satışları ocakta 3 bin 671’e gerileyen Ford, Aralık 2011’de 20 bin 418 satarken, aralıkta 19 bin 959 satan Fiat, ocakta 3 bin 27 adet sattı. Volkswagen’in satışları ise 10 bin 717’den ocakta 3 bin 848’e geriledi. Aralıkta 17 bin 64 adet satan Renault ise ocakta 4 bin 710 adetlik (3884 binek, 826 hafif ticari) satış rakamına ulaştı. Sektördeki gerileme hafif ticari araçta daha çok hissedildi. Ticari araç geçen yılın ocak ayına göre yüzde 43.6 gerileyerek 8 bin 468 adet oldu. Bu düşüşten, ekim ayında yüzde 10’dan yüzde 15’e çıkarılan ÖTV farklarının yansıtılması etkili oldu. 2011’deki kampanyalarla ÖTV farkları büyük ölçüde firmalar tarafından karşılanmıştı. İHRACAT REKORLA GÜLDÜRDÜ Otomotivde satışlar gerilerken ihracatta yüzler güldü. Ocakta 1.61 milyar dolarlık rekor dış satım yapan sektör, toplam ihracattan yüzde 15 pay aldı. OCAKTA 4x4 TERCİHİ DUSTER Dacia’nın amiral gemisi Duster ocak ayında 405 adet satış ile yüzde 1.9 pazar payı elde ederek lansmanından itibaren en yüksek pazar payını elde etti ve 4x4 segmentinde ocakta en çok satılan model oldu. Renault Grubu yüzde 20 payla zirveye oturdu Renault Grubu (Renault +Dacia), ocak ayı sonu itibarıyla binek+hafif ticari pazarda birinciliği elde etti. 5 bin 890 adet araç satışıyla yüzde 19.9 pazar payı elde eden Grup, Temmuz 2002’den sonra toplam pazarda elde edilen en iyi sonuca ulaştı. Sadece Renault geçen yılın aynı dönemine göre 1.2 puan artış ile yüzde 15.9 pazar payı etti. Dacia markası ise bin 180 adet satış ile toplam pazardan yüzde 4 pazar payı aldı. Dacia, binek+hafif ticari araç pazarında markalar arasında 7. sıraya yükseldi. Bu satış adediyle geçen yılın aynı dönemine göre 1.6 puan artış kaydetti. Türkiye’nin en çok satılan ilk iki modeli ise Fluence ve Symbol oldu. Ocak ayında satılan her 6 araçtan biri Renault oldu. Dacia ise, ocak ayında toplam pazarda 7. marka oldu. 2012 Ocak ayı sonunda yüzde 4 toplam pazar payı ile satışlarında 1.6 puan arttırdı. İlk 10’da kimler var? Ocakta binek-hafif ticari araç pazarında ilk 10’a şu markalar girdi. Renault 4710 VW 3848 Ford 3671 Fiat 3027 Hyundai 1922 Honda 1402 Dacia 1180 Peugeot 1050 Toyota 988 Chevrolet 919 Teknolojik yeni Nissan Cenevre’den yola çıkıyor Nissan, yeni konsept modeli Invitation’u 8 Mart’ta başlayacak Cenevre Fuarı’nda görücüye çıkarmaya hazırlanıyor. Teknolojik yenilikçiliğin altını çizdiği konsept Nissan’ın B-segmentindeki yeni nesil ürününü karakterize ediyor. Invitation adını taşıyan konseptin ilk lansmanı Avrupa’da 2013’ten itibaren yapılacak. Invitation, güvenliğini en üst düzeye çıkarmak için şimdiye kadar görülen en ileri teknolojik özellikleri de barındırıyor. Bu özelikler arasında Nissan’ın Çevre Görüş Sistemi (AVM) güvenlik teknolojisi de yer alıyor. B-segmentindeki bir araçta ilk defa kullanılan Çevre Görüş sistemi (AVM) sayesinde park stresi en aza iniyor. Bu teknolojiye ek olarak Invitation da yer alan Nissan’ın Güvenlik Kalkanı Teknolojileri sürüş çevresiyle etkileşim haline geçerek sürücüyü otomobilin çevresinde olup bitenlerden haberdar ediyor. Amerika’ya özel Elantra Coupe örtüsünü açtı Hyundai, ilk tanıtıldığı günden beri önemli otoritelerin beğenisini kazanan Elantra’nın Coupe versiyonunu Chicago Otomobil Fuarı’nda tanıttı. Amerika pazarı için geliştirilen Elantra Coupe, California’da yer alan Hyundai Kuzey Amerika Tasarım Merkezi’nde hazırlandı. Elantra Coupe, 1.8 litre hacmindeki 4 silindirli motoruyla 148 HP maksimum güce ve 178 Nm maksimum torka sahip. Aluminyum malzeme kullanılarak hafifletilen motor, aynı zamanda D-CVVT teknolojisi ile yüksek güç ve düşük tüketimi bir arada sunuyor. Elantra Coupe 100 kilometrede 6 litrenin altındaki yakıt tüketimi ile verimlilikte sınırları zorluyor. Şimdilik tek motor seçeneği bulunan Elantra Coupe, performans ve düşük yakıt tüketimi sağlayan 6 ileri otomatik ve yine 6 ileri düz vites alternatifleri sunuyor. Ön kısımda Hyundai markasının karakteristik yüzü olan altıgen ön panjura sahip olan Elantra Coupe, yan kısımda ise önden arkaya doğru yükselerek uzanan keskin çizgileriyle sportif karakterini ortaya koyuyor. Fiat’ta şubata özel %16 indirim fırsatı Tofaş çatısı altında yer alan Fiat Türkiye, şubat ayında ticari araç almak isteyenler için yeni kampanya başlattı. Doblo’dan Ducato’ya, Fiorino’dan Scudo’ya kadar bütün modelleri için geniş çaplı satın alma kolaylıkları sunan kampanya kapsamında %16’ya varan indirim fırsatı sunuluyor. Koç Fiat Kredi desteğiyle Fiat Finans’tan kredi kullanacak olan müşterilere, 15 bin TL’ye kadar kredi kullanımlarında 15 aya kadar vadeyle % 0 faiz imkânı da sağlanıyor. Satın alma tercihini Yeni Doblo’nun Combi Premio, Elegance, Mylife donanım versiyonlarından yana kullananlara ekstra % 3; Fiorino’nun Combi Emotion ve Trekking donanım versiyonlarıyla Ducato Otobüs’ten yana kullanacak olan müşterilere ise ekstra % 2 indirim daha uyguluyor. Peugeot ticarilerde sıfır faizli kampanya Peugeot’nun yeni kampanyasında, Bipper Tepee Family modelinde 18 bin TL’ye 18 ay, diğer Bipper Tepee modellerinde 10 bin TL’ye 12 ay, Partner Origin modelinde 15 bin TL’ye 12 ay ve Partner Tepee modellerinde ise 20 bin TL’ye 20 ay %0 faizle kredi imkânı sunuluyor. Kredi kullanmayı tercih etmeyen tüketiciler ise peşin ödeme indirimlerinden faydalanabiliyorlar. 1.4 HDi 70 hp motora sahip olan Bipper Tepee Family, 100 kilometrelik karma kullanımda 4.6 lt yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Comfort Plus versiyonu baz alınarak hazırlanan Bipper Tepee Family, hem şıklığı hem de konforuyla ön plana çıkıyor. VW’de euro sabit fiyatlar indirimde Volkswagen Binek Araç’ın şubat ayı boyunca devam edecek kampanyasında, euro ile satılan modellerde uygulanan sabit kur fırsatının yanısıra Golf ve Jetta modellerinde yüzde 4’e varan fiyat avantajı sağlanıyor. Kampanya kapsamında ayrıca, Passat Variant 1.4 TSI 122 PS Comfortline 3 bin TL’lik özel fiyat avantajıyla satışa sunuluyor. Golf ve Jetta modellerinin benzinli ve manuel şanzımanlı versiyonlarında yüzde 4, dizel ve manuel şanzımanlı versiyonlarında ise yüzde 2.5 oranında fiyat avantajı bulunuyor. Golf 1.6 102 PS Trendline manuel 36 bin 900 TL’den, Jetta 1,2 TSI 105 PS Trendline manuel 42 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. Scirocco ve Yeni Tiguan’ın 1.4 lt 160 PS 4 MOTION versiyonunda 1 Euro, 2.09 TL olarak sabitlenirken, CC, Golf R ve Yeni Tiguan modelinin diğer versiyonları için 1 Euro 2.19 TL olarak sabitleniyor. Otosevdasi.com, internette yayında İnternet gazeteciliği önemini her geçen gün artırırken sahaya inen oyuncuların sayısı da artıyor. “www.otosevdasi.com” internet sitesi de “Otomobil sevdalılarının yeni adresi” sloganıyla geçtiğimiz günlerde yayın hayatına başladı.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT