BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Perakendeci rotasını dalgalı denizlere kırdı

Perakendeci rotasını dalgalı denizlere kırdı

Avrupa’da kriz bütün dünyayı etkilerken Türk perakendeciler yurt dışında agresif şekilde büyümek için kolları sıvadı.



> Tülay Dur - İSTANBUL Avrupa’daki krize rağmen büyümesini 2011 yılında da sürdüren Türk perakende sektörü gözünü yurt dışına dikti. Pek çok Türk markası başta Avrupa ülkeleri ve Çin olmak üzerine tüm dünyaya açılmaya hazırlanıyor. Daha önce yurt dışına açılan Colin’s ve Penti gibi Türk markaları da mağaza sayıları artırarak yeni pazar arayışına girdi. Colin’s, 2012 yılında büyümesine Çin ve İran’ı katmaya karar verirken, Penti, İtalya, İngiltere ve Almanya gibi modanın merkezi olan Avrupa ülkelerinde mağazalar açmayı hedefliyor. Çocuk markası B&G Store ise zincir mağazalarıyla İtalya’ya fethe hazırlanıyor. Kazakistan’da bir mağaza için kolları sıvayan DeFacto da İngiltere, Almanya, Çin ve Hindistan’da “Jean” çıkaracak. B&G Store İtalyan çocukları giydirecek 2011 yılını yaklaşık 40 milyon TL ciro ile kapatan B&G Store, Avrupa’da üst segmente hitap eden zincir çocuk mağazaları oluşturma hedefiyle yola çıktı. İtalya için tüm altyapı çalışmalarının hazır olduğunu dile getiren BG Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Seyidullah Nebati, 1 yıl içinde tüm İtalya piyasasının çocuk kategorisindeki üst segmentini satın almayı planladıklarını dile getirdi. Nebati, “Öncelikle İtalya’ya minimum 20 mağazayla giriş yapacağız. İtalya’da mağazalaşmak için krizin dip noktasını bekliyoruz” dedi. İtalya’dan sonra tüm Avrupa başkentlerinde, ticaret merkezlerinde ve en çok turist çeken şehirlerde yatırım yapmayı hedefleyen B&G, 2012 yılının Mart sonuna kadar Türkiye’de 6 yeni mağaza açarak 2014’e kadar bu sayıyı 75-80 mağazaya kadar ulaştıracak. Penti, alışkanlıkları değiştirdi Türkiye’de yüzde 60’lık pazar payıyla çorap markaları arasında lider olan Penti; İtalya, İngiltere ve Almanya gibi modanın merkezi olan Avrupa ülkelerinde mağazalar açmayı hedefliyor. ABD’de ilk concept mağaza ile Amerikalıların çorap giyme alışkanlıklarını değiştirdiklerini ifade eden Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, “2011 yılını 248 milyon TL ciro ve 38 milyon dolarlık ihracat ile kapattık. 2013 yılında 100 milyon dolarlık ihracat ve yüzde 100 büyüme bekliyoruz. Kosova, Makedonya, İran, Romanya gibi ülkelerde hatırı sayılır pazar payına ulaştık. Türkiye’de de büyümemiz güçlü 2011 sonunda Türkiye’deki mağaza sayısını 139’a çıkarttık. Bugün yurt dışında toplam 26 mağazaya sahibiz. 2012 yılında her hafta bir mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi. AVRUPA VE UZAK DOĞU’DA JEAN ÇIKARACAK “Jean?Amerika’nın?şalvarıdır”?sloganıyla?yola?çıkan?DeFacto;?İngiltere,?Almanya, Çin ve Hindistan pazarlarına açılmak istiyor. Kazakistan’da bir mağaza için kolları sıvadıklarını belirten DeFacto Başkan?Yardımcısı?İhsan Ateş,?“2011’i?559?milyon?lira?ciro?ile?kapadık.?2012’de?yüzde?35 büyüyerek 750 milyon liraya ulaşmayı hedefliyoruz. 134 mağazamız var. Bu yıl 26 milyon liralık yatırımla 35 yeni mağaza daha açacağız. 3 bin 916 olan çalışan sayımızı da 4 bin 758’e çıkacak” diye konuştu. COLIN’S ÇİN’DE KALICI OLMAK İSTİYOR Colin’s, 2012 yılında büyümesine Çin ve İran’ı katmaya karar verdi. Çin’deki talebin yüksek olduğunu belirten Colin’s İcra Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu, “2012 yılında Çin’de kalıcı bir operasyonumuz olsun istiyoruz. Orada jean markası olarak bize rakip yok. Anlaşma yaptığımız grubun 900 kadar mağazası var. Zaten Çin’de üretimimiz var. Partnerimizle anlaşma sağlanırsa ilk etapta 30 tane mağaza açmayı planlıyoruz. Ama ortam daha uygun olursa bu sayı 5 katına kadar çıkabilir” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT