BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bizim Toptan, otel ve cateringe yatırımla hızlı büyüyecek

Bizim Toptan, otel ve cateringe yatırımla hızlı büyüyecek

Bizim Toptan, ‘Horeca’ adını verdiği otel, restoran ve catering ağırlıklı olarak 20 milyon lira yatırım yapacak, 250 kişiyi istihdam edecek. Hedef ise çift haneli büyüme...



> Mustafa Sezer - İSTANBUL Yıldız Holding çatısı altında faaliyet gösteren Bizim Toptan Satış Mağazaları 2012 yılında?çift?haneli?büyümesini sürdürerek 2 milyar liralık ciroya ulaşmayı hedefliyor. Yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Bizim Toptan Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Yaşar Serdengeçti, otel, restoran ve cateringden olaşan ‘Horeca’ alanına odaklanıp 2012 yılı içinde 16 yeni mağaza açmayı planladıklarını belirterek “Bu yıl da geçen yıl olduğu gibi 20 milyon liralık yatırım yapacağız. 250 yeni istihdam da sağlayacağız. Bu yıl da çift haneli büyüyüp 2 milyar liralık satış rakamı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Serdengeçti, geçen yılı 1.7 milyar lira ciro ile tamamladıklarını, toptan satışların geçen yıl yüzde 19.4 artırdığını, aynı dönemdeki brüt kârın 147.5 milyon, faaliyet kârının ise 50.6 milyon lira olduğunu belirterek, net dönem kârının halka arz giderleri hariç 33 milyon lira olduğunu söyledi. HEDEF 140 MAĞAZA Serdengeçti, 2011’de Türkiye’de hızlı tüketim malları pazarı yüzde 13’lük bir büyüme gösterirken, kendilerinin toplamda yüzde 19, ana kategorilerde yüzde 24’le pazarın üzerinde büyümeyi sürdürdüklerini Serdengeçti, 2012 yılında hedeflerinin 65 ilde 140 mağazaya ulaşmak olduğunu dile getirerek “1401 olan çalışan sayımızı bu yıl 1650’ye çıkaracağız. Aktif müşteri sayamızı ise yüzde 27’lik artışla 290 bin müşteriye ulaştıracağız. Bu yıl 5 yeni ilde daha mağaza açacağız” dedi. Müşteriye daha yakın olacağız Serdengeçti, tek ve büyük ölçekli mağazalar yerine müşterisine en yakın noktada daha küçük mağazalar açarak toptan satış kanalında kendi modellerini oluşturduklarını ve bunda da başarılı olduklarını aktardı. 2012 yılında otel, restoran, kateringden oluşan Horeca alanına odaklanacaklarını söyleyen Serdengeçti, burada 71 bin müşteri hedeflediklerini anlattı. Şu anda Horeca’nın müşterileri arasında yüzde 6 oranında bir yer tuttuğunu anlan Serdengeçti “Hedefimiz bu payı iki katına çıkarmak. İstanbul’da ve Türkiye’de turizm oldukça gelişiyor, insanların dışarıda yemek yeme alışkanlıkları yükseliyor. Bu alanın potansiyelini değerlendirmek istiyoruz. Bunun için mevcut 10 büyük mağazayı Horeca formatına çevirmek istiyoruz. Bunun dışında da Horeca’ya özgü 3 mağaza açacağız” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT