BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Lüks tüketim iştah kabarttı

Lüks tüketim iştah kabarttı

Lüks tüketime olan ilgiyi gören Beymen, 10 yeni mağaza açmaya hazırlanırken, Harvey Nichols ve Brandroom gibi markaları bünyesinde bulunduran Demsa da şube sayısını yıl sonuna kadar 27’ye çıkaracak.



> TÜLAY DUR - İSTANBUL Dünyada son yıllarda artış gösteren lüks tüketim Türkiye’de de hızlı bir artış gösteriyor. Türkiye’de lüks tüketim segmentinin önemli oyuncuları 2012 hedeflerini büyümeden yana yapmış durumda. Geçtiğimiz haftalarda hedeflerini açıklayan Harvey Nichols ve Brandroom gibi lüks markaları bünyesinde bulunduran Demsa, ilk adım olarak lüks markalar bölümü genel müdürlüğü görevine sektörün tecrübeli ismi Nur Akgerman’ı getirerek yeni yıla güçlü bir giriş yaptı. 2011 yılında Demsa Group olarak yüzde 32 büyüme sağladıklarını belirten Akgerman, “Bu oranı kategorilere ayırdığımızda Harvey Nichols ve Brandroom’u bünyesinde barındıran Lüks Markalar Bölümümüz yüzde 41’lik büyüme kaydetti” diye konuştu. 2012 yılı için umutlu olduklarını belirten Akgerman, “Yıl sonuna kadar 15 yeni mağaza açarak bu sayıyı 27’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Michael Kors, Longchamp, Kurt Geiger, Salvatore Ferragamo, Tom Ford için yeni mağazalar açacağız” dedi. HEDEF 500 MİLYON TL Bünyesinde 400’den fazla marka bulunduran Beymen ise 2012 yılında 10 yeni mağaza açmayı planlıyor. Bu mağazalara ilaveten 2012 yılında 1200 olan çalışan sayısına da 500 kişi daha ekleyeceklerini belirten Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “2012 yılında 500 milyon TL ciro hedefimiz var. Konya, Gaziantep, gibi illerde de mağazalar açacağız. 2012 yatırımımız 20 milyon doları bulacak. Bunun içinde 2013 yılında açılacak olan Zorlu Center’da yer alacak. Zorlu Beymen Mağazası değişik bir konsept olacak ve turistlerin de çok ilgisini çekeceğini düşünüyoruz. 9 bin 500 metrekarelik bir alana kurulacak mağazada ayrıca kozmetik, ulaşılabilir lüks alanlar da olacak” diye konuştu. KIRMIZI TABANLAR MAĞAZA OLACAK Beymen nisanda kırmızı tabanlarıyla ün kazanan Fransız Christian Louboutin’in Türkiye’deki ilk butiğini açmak üzere kolları sıvadı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı,”İlk butiği mayıs başında Nişantaşı’nda diğerini ise ağustosta İstinye’de açacağız” dedi. Ayakkabı satışları içerisinde Louboutin’in yüzde 14 pay aldığını ifade eden Çapçı, “Şu an taleplere cevap veremiyoruz. Beymen mağazaları içinde satışını yaptığımız marka gelir gelmez 15 günde tükeniyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT