BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bim, Türkiye’de %25
büyüdü Mısır’a açıldı

Bim, Türkiye’de %25
büyüdü Mısır’a açıldı

Geçtiğimiz yıl yüzde 24.6 büyüyerek perakende sektöründeki başarısını sürdüren BİM, Fas’tan sonra Mısır’da da mağazalaşmak için kolları sıvadı



Mustafa Sezer İSTANBUL BİM (Birleşik Mağazalar A.Ş.) perakende sektörünün yüzde 9 arttığı 2011’de yüzde 24.6 büyüyerek sektördeki iddiasını korudu. BİM, 2012 yılında yurtdışında bulunduğu ilk ülke olan Fas’ta mağaza sayısını arttırırken Mısır’a da girmeyi planlıyor. BİM İcra Kurulu üyesi ve CEO’su Galip Aykaç, “Mağazalarımızda toplam 600 çeşit ürüne sahibiz. Bu yıl 300 milyon lira yatırımla 400’den fazla yeni mağaza açıp 2 bin yeni istihdam oluşturacağız” dedi. Aykaç, bir önceki yıl 6 milyar 573 milyon 951 bin lira olan cirolarını yüzde 24.5 arttırarak 8 milyar 189 milyon 135 bin liraya ulaştığını bildirerek, “Çalışan sayımız 18 bin 854 kişiye ulaştı. 2011 sonu mağaza sayımız 3345’e çıktı. Bu yıl mağaza sayısını 3700’e yükselteceğiz” dedi. BİM İcra Kurulu üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu da, geçtiğimiz yıl 359 milyon 374 bin lira faaliyet kârı elde eden BİM’in, konsolide net dönem kârının yüzde 21.7’lik artışla 298 milyon 910 bin liraya yükseldiğini açıkladı. Aykaç, şirketin geçtiğimiz yıl satışlarında en yüksek payın yüzde 64.1 ile özel markalı ürünlerin yer aldığını ifade ederek, “Bu yıl özel markalı ürünlerin geliştirilmesini planlıyoruz. Ayrıca taze sebze meyve, et, kişisel bakım ve dondurulmuş ürün çeşitlerine de ağırlık vereceğiz. Ürün çeşitlerini maliyeti yükseltmemek için fazla yapmıyoruz. Çok giden ürün çeşitlerini raflarımızda bulunduruyoruz” diye konuştu. LOKOMOTİF ÖZEL MARKALAR BİM’in 2011 satışlarında en yüksek paya yüzde 64.1 ile özel markalı ürünler sahip olurken, markalıların payı yüzde 23.3, spot ürünlerin ise yüzde 5.2 oldu Fas mağazalarına ürünler Türkiye’den BİM İcra Kurulu üyesi ve CEO’su Galip Aykaç, 2012 yılında yurtdışında Fas’tan sonra Mısır’a da gireceklerini söyledi. Aykaç, Mısır’ın 80 milyon bir nüfusa sahip olduğunu bildirerek, “Söz konusu ülkede organize perakende gelişmiş değil. Ayrıca tedarikçilerin de güçlü olması bizim açımızdan büyük potansiyeller barındırıyor. Bu yıl altyapı çalışmalarını tamamladıktan sonra önümüzdeki yılın ilk yarısında burada mağaza açacağız” dedi. Aykaç, Fas’ta da büyümelerini sürdüreceklerini aktararak, “Bu ülkede 2012 yılı içinde 50 yeni mağaza açacağız ve toplam mağaza sayımız 126’ya ulaşacak. Bu ülkede satılan özel markalı ürünlerin yarısı Türkiye’den gidiyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT