BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Statükoculuğu bırak THY’ye bak!..

Statükoculuğu bırak THY’ye bak!..

TÜSİAD’ın eğitim sistemimizde değişiklik yapılması konusundaki direnci bu hafta oldukça konuşuldu. AK Parti grup toplantısında Başbakan Erdoğan “Verilen tepkiler tamamen bayat, çağ dışı ve Türkiye gerçeklerinden uzak tepkilerdir.



TÜSİAD’ın eğitim sistemimizde değişiklik yapılması konusundaki direnci bu hafta oldukça konuşuldu. AK Parti grup toplantısında Başbakan Erdoğan “Verilen tepkiler tamamen bayat, çağ dışı ve Türkiye gerçeklerinden uzak tepkilerdir. 8 yıllık kesintisiz eğitimin mimarlarından, akıl hocalarından biri olan TÜSİAD’ın bugün bir kez daha statükoculuğu savunması, ibretlik bir durumdur. Kusura bakma TÜSİAD senin arzun olmayacak. Milletin arzusu olacak” sözleriyle TÜSİAD üzerinden statükocu kesimlere karşılık verdi... Egemen Bağış da Küçükçekmece’de gerçekleştirdiği konuşmada “Bugün Avrupa’da mecburi eğitim süresinin en düşük olan ülke 8 yılla Türkiye. Bu konuda Meclisimizin aldığı son kararla 12 yıla çıkarak AB standartlarına ulaşacağız. Bu çabamız sırasında yaşanan olaylar gösterdi ki bu ülkenin muhalefetinin de çok ciddi eğitime ihtiyacı var” diyerek Avrupa’daki sistemi örnek gösterdi ve konu hakkındaki itirazların yersiz olduğunu ortaya koydu. Ben bugün farklı bir hususa dikkat çekmek istiyorum. Türkiye, 2023’te dünyanın on büyük ekonomisi arasında yer almayı hedefliyor. Hangi şirketlerle ilk 10’da yer alacağız? TÜSİAD kendi üyeleri içerisinde yönettikleri şirketler ve sektörlerde ilk onda olup olmadığımıza daha fazla odaklansa yararlı olmaz mı? Statükoculuğu bırakarak her sektörde ilk 10’a şirketler kazandırma gayretine girmesi daha isabetli olmaz mı?.. Örneğin ABD’nin saygın gazetelerinden New York Times, Türk Hava Yolları (THY) hakkında çarpıcı analizlerde bulundu. Son yılların en hızlı büyüyen hava yolu şirketi olma özelliğiyle artık dünya çapında bir marka olan THY; New York Times makalesinde Avrupa ve Orta Doğu’daki diğer hava yolları içinde tek bir havaalanından (İstanbul) en çok güzergâha aktarmasız uçabilen tek hava yolu şirketi olarak örnek gösterildi. Dünyanın en ünlü futbol takımlarıyla, basketbolcularıyla, tenisçileriyle, Hollywood yıldızlarıyla reklam çalışmaları yapan THY’nin başarısının ardındaki sır; elbette ekonomik ve siyasi istikrar, yüksek büyüme rakamları ve dünyaya ayak uydurmakla kalmayıp çok daha modern ve stratejik bir yönetim anlayışının şirketi yönetmesidir. Sadece Ocak-Şubat döneminde 5.1 milyon yolcu taşınması, 2002’den 2011’e kadar toplam yolcu sayısını yüzde 204 arttırması son derece önemli rakamlardır... Tüm dünyanın gıptayla izlediği THY’nin başarısı ve geldiği nokta, ülkemizin 2023 hedeflerine ulaşmasındaki en önemli mihenk taşlarından biri olacaktır. Ancak bu başarılı markalarımızın gündelik siyasi kavgalar ve çatışmaların gölgesinde kalması önümüzdeki en büyük handikaptır. Eğitim sistemimiz ile ilgili son günlerde kavga seviyesine gelen 4+4+4 tartışmalarında fanatik bir tutum izleyen muhalefetin ve büyük sermaye gruplarının acaba THY benzeri bir marka üretme yolunda ne kadar destek ve çabaları var? Mecliste kısır çekişmeler ve kavgalar ile ülkenin büyümesi ve gelişmesine ket vurmaya çalışan statükocu zihniyetler bunun ne zaman farkına varacaklar diye merakla bekliyorum. Uzun sözün kısası eğer biraz ülkemizi ve geleceğimizi düşünüyorsanız statükoculuğu bırakın THY örneğine bakın diyorum...
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT