Tekstilci, yurt dışındaki alıcının ayağına gidecek

Düzenleyen:
Tekstilci, yurt dışındaki alıcının ayağına gidecek

Ekonomi Haberleri

‘Dosso Dossi’ çatısı altında birleşen ayakkabı, çanta ve hazır giyim sektörünün önde gelen yerli firmaları, yurt dışı pazarlarda ‘modern çerçi’ gibi çalışacak.

Cabir Tuğrul

Türk firmaları, yurt dışında markalaşma ve konsept mağazacılık alanında hızla ilerliyor. Tasarım ve katma değeri yüksek ürünlerin ülke ihracatına yapacağı önemli katkıdan hareketle ayakkabı, çanta ve hazır giyim sektörünün önde gelen yerli firmaları ‘Dosso Dossi’ çatısı altında küresel pazarda atağa kalkacak. Bu girişimde imzası olan Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, yurt dışına açılırken, ‘modern çerçilik’ yapacaklarını söyledi. Eraslan, 13 yıldır Antalya’da düzenlenen Dosso Dossi Fashion Show etkinliği kapsamında gazetecilerle bir araya gelerek, yeni dönem stratejilerine ve hazırlığını yaptıkları projelere ilişkin bilgi verdi. Şimdiye kadar müşteriyi hep Antalya’ya çağırdıklarını belirten Eraslan, Dosso Dossi Fashion Show’un benzerini Rusya, Kazakistan ve Azerbaycan’da yapacaklarını ifade etti. Eraslan, eskiden Anadolu’da köy köy gezip ürün satan çerçicileri anımsatarak “Bundan sonra biz de ‘modern çerçilik’ olayına girip, müşteriye kendimiz gideceğiz. Yurt dışına açılım stratejimizin ilk adımlarını geçen eylül ayında Moskova’daki CPM ve Almatı’daki Cat EXPO ile attık. 1-3 Mart tarihleri arasında da Dosso Dossi Fashion Show’u Bakü’de gerçekleştireceğiz. Türkiye’ye gelmeyen müşteri kitlemize ulaşmamız lazım” dedi. Eraslan, 2018’de ürün kategorisini çeşitlendirme konusunda da iki önemli projeyi hayata geçireceklerini paylaştı. Yıllardır kadın giyimi kategorisinde hizmet verdiklerini hatırlatan Eraslan, bundan sonra çocuk, erkek ve ayakkabı alanında var olacaklarını dile getirdi. Eraslan, 15-20 gün sonra Dosso Dossi Shoes adında mağaza açacakları kaydetti. Bir sonraki adımın Dosso Dossi Man ile erkek kıyafetlerine yönelik olacağının altını çizen Eraslan “Şu an 100 milyon dolara yakın ciromuz var. İki sene içinde yurt dışı açılımımız ve yeni ürün kategorilerimizle birlikte müşteri sayımızı 7 bin 500-8 binlere, yıllık ciromuzu da yüzde 40 artışla 140 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

SURİYELİ ÜRETİCİ ZARAR DEĞİL, KÂR GETİRİR

Hikmet Eraslan, ürün kategorisini geliştirme konusunda attıkları “Dosso Dossi Kids” adımının başarılı sonuçlara ulaştığını aktardı. Çocuk giyiminin Orta Doğu ülkelerindeki alıcılar için yeni bir cazibe alanı oluşturduğunu ifade eden Eraslan, bu bölgeden gelen müşteri sayısının yüzde 100 arttığını paylaştı. Eraslan, çocuk kategorisinde Suriyeli üreticilerle de görüştüklerini anlatarak “Çok başarılılar. Bize zarar değil kâr getirir. Orta Doğu’daki müşteri kitlesini Türkiye’ye çekiyorlar. İlk etapta 5 Suriyeli firma ile çalışacağız” dedi. Franchising ile büyümek istediklerini anlatan Eraslan “İlk mağazayı en geç 2019’da açacağız. Yurt dışında 5 yılda 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...