BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ING Bank, bu yılki kârıyla 2011’i katlayacak

ING Bank, bu yılki kârıyla 2011’i katlayacak

Yılın ilk iki ayındaki performansın, bu yılın sonundaki kâra yönelik fikir verdiğini söyleyen ING Bank Genel Müdürü Abay, “2011’in üç katı kâr edebiliriz” dedi



Adil KÜÇÜK adil.kucuk@tg.com.tr ING Bank Genel Müdürlüğü görevine 2011 ekim ayında başlayan, 1 ay içinde 320 şube ziyaret eden Pınar Abay, bankanın hedeflerini yükseltti. Düzenlediği toplantıda hedeflerini dile getiren Abay, “2012 kâr hedefimiz 2011’in en az 3 katı olacak. En az diyorum, çünkü ocak-şubat kârımız 3 katından daha iyi gösteriyor” dedi. Bu hedefe ulaşmak için Türkiye’yi büyütecek, ülkenin geleceğine katma değer sağlayacak alanlarda finansal destek sağlamak, tasarrufu teşvik etme, ihracatçıyı destekleme gibi öncelikleri olacağını ifade etti. Tasarruffu teşvik için 2011’de çok ciddi bir yatırımla ‘Turuncu Hesap’ ürününü başlattıklarını, ilk yıl zarar ettiklerini, ancak yine bu ürünle mevduat müşteri sayısını 2.5 kat artırdıklarını ifade eden Pınar Abay, Günlük Paket adlı üründe 102 bin müşteriye hizmet verdiklerini, müşteri tabanında bireyselde yüzde 80’lik artış sağladıklarını söyledi. HEDEF 20 BİN İHRACATÇI İhracat odaklı ve ihracatla beraber Türkiye’deki bütün KOBİ’leri destekleyen bir banka olma hedeflerine işaret eden Pınar Abay, 2010-2011 döneminde ticari alanda toplam kredilerin yüzde 33, KOBİ kredilerin yüzde 42 büyüdüğünü söyledi ve “Yaklaşık 20 bin ihracatçı firmayı hedef belirledik. Şubelere ihracatçı firma ziyaret etme, müşteri olarak kazandırma hedefi verdik. Türkiye’de birçok firma yurt dışı ile iş yaparken bankacılık faaliyetine ihtiyaç duyuyor. ING birçok ülkede olduğu için firmalara avantaj sağlıyor” diye konuştu. Türkiye ING açısından global?stratejik?önemde Genel Müdür Pınar Abay, ING Grubu’nun Türkiye’ye verdiği desteğin çok önemli olduğunu belirterek, “3.5 yılda yaklaşık 3.6 milyar dolar ING Bank’tan fonlama desteği var. 2011 sonuna kadar 940 milyon lira nakit sermaye desteği aldık. Türkiye, ING açısından globalde stratejik önemi çok büyük bir ülke” diye konuştu. Kredi kartları ve tüketici kredileri alanında bir strateji seçmeleri halinde kısa vadeli daha yüksek kâr elde edebileceklerini, ancak uzun vadede bu stratejinin kalıcı olmadığını düşündüklerini ifade eden Abay, “Biz, bankacılığı böyle yapıyoruz” dedi. “Hangi aşamada diğer bankalar buna uyacaklar?” sorusuna da Abay, “Uyamayacaklar” cevabını verdi. Sahada kazanmak istediklerini, dış ticaret işlemi yapan 20 bin müşteri bulunduğunu ifade eden Abay, “Biz bunların en az yarısını yıl sonu itibariyle kazanmak istiyoruz. Bunu yaparken 210 yeni çalışan da ING?ailesine katılacak” dedi.
Reklamı Geç
KAPAT