BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 100 milyon $ yatırıp Afrika’ya açılacak

100 milyon $ yatırıp Afrika’ya açılacak

Dünyadaki 35, Türkiye’deki ikinci fabrikasını 100 milyon dolar yatırarak Konya’da kuran Algida, buradan Orta Doğu ve Afrika ülkelerine dondurma ihraç edecek.



Türkiye’de 1990 yılından bu yana faaliyet gösteren Algida, Konya’da kurduğu fabrika ile ihracatını artırmayı hedefliyor. Türkiye’de Unilever Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Algida, Türkiye’de Çorlu’dan sonra ikinci, bütün dünyada 35’inci Algida üretim tesisini Konya’da kuruyor. 16 ülkeye dondurma ihraç eden, Türkiye’ye geldiği 1990 yılından bu yana kişi başı dondurma tüketimini 13’e katlayan Algida, Konya’da tamamlanmak üzere olan fabrikadaki yatırım tutarının 100 milyon lirayı aşacağını bildirdi. Türkiye’de planlı yatırımlar sayesinde bugünlere geldiklerini vurgulayan Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, “Kriz dönemlerinde bile 1990’dan beri ar-ge, pazarlama, satış, alt yapı gibi alanların tümünde hedeflerimiz doğrultusunda yatırım yaparak ilerliyoruz” dedi. Seçkin, 2012 yılını da yine önemli bir yatırımla karşıladıklarını belirterek ülke ekonomisine duyulan güvenin altını çizdi. Mustafa Seçkin’in verdiği bilgiye göre 297 bin metrekarelik alana kurulacak fabrika, dünya genelinde inşa edilecek bütün Algida fabrikalarında “örnek tasarım” olarak kabul edilecek. MAYISTA ÜRETİM BAŞLIYOR Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin ve Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, toplam yatırımın 100 milyon dolara ulaşacağı Konya fabrikasında üretimin mayıs ayında başlayacağını söyledi. Dünyadaki ilk LEED sertifikalı dondurma fabrikası olması planlanan tesiste, yağmur ve yüzey suyunun yeniden kullanımı, ısı geri kazanımı, yerinde atık ayrıştırma gibi ileri çevre kriterleri uygulanacak. İlk etapta 295 kişi istihdam edilecek Çorlu’daki Algida fabrikasından çok farklı bir tasarım ve sistemle inşa edilen Konya Fabrikası, her biriminin ayrı ayrı büyüyebilmesine imkân verecek şekilde tasarlanıyor. Üretime 295 kişiyle başlanacak ve istihdamda öncelikli olarak Konya bölgesi tercih edilecek. Türkiye’de her mevsim dondurma tüketilebileceğini anlatmak için yaptığı çalışmaları yeni bir reklam kampanyasıyla destekleyen Algida, giderek artan dondurma tüketimi için de Konya’dan tedarik sağlayacak.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT