BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Lut Gölü’nün çamurundan etkilendi, 27 ülkeye girdi

Lut Gölü’nün çamurundan etkilendi, 27 ülkeye girdi

Türkiye’de ilk yerli kilden bakım ve temizlik ürünleri üreten Dermokil, Türkiye’nin yanı sıra 27 ülkeye cilt bakım ürünü satıyor. Firma yıl sonunda 12 bin satış noktasına ulaşarak 5 milyon dolar ihracat hedefliyor.



KOBİDÜNYASI Mustafa Sezer mustafa.sezer@tg.com.tr İKİ SERİ İLE PİYASADA Ürün gamının şu anda iki seriden oluştuğunu belirten Ünal Karaca “Xtreme serisi ile eczanelerde, Special serisi ile parfümeri ve marketlerde yer alıyoruz” dedi İş adamı Ünal Karaca’nın Orta Doğu’ya yaptığı bir seyahat sonucunda doğan Dermokil bugün dünyanın dört bir tarafında şifa dağıtıyor. Kilden temizlik ve bakım ürünleri üreten firmanın sahibi Karaca, 27 ülkeye ihracat yaptıklarını belirterek, “Türkiye’de 4 bin satış noktasındayız. Hedefimiz yurt dışında mağaza açıp kendi ürünlerimizi satmak” dedi. Dermokil çok eski değil, aslında yeni sayılabilecek bir firma. Kuruluş fikri ise bir seyahat sırasında doğmuş. İş adamı Ünal Karaca çıktığı turistik Orta Doğu seyahatinde çok merak ettiği Lut Gölüne gider. Gölde çamurdan şifa arayan insanları gören ve gölün çamurundan kozmetik ürünlerinin yapıldığını öğrenen Karaca, çok etkilenir. Aynı şeyin Türkiye’de neden yapılmadığını düşünerek kilden cilt bakım ürünleri için kolları sıvar. Karaca mineral zenginliği açısından en değerli kil madeninin Türkiye’de olduğunu öğrenince Sivas’ta üretime başlar. Bundan sonrasını Karaca’dan dinleyelim: “2007 yılından kurduğumuz Ezel Kozmetik şirketimiz ile Dermokil markası adı altında kozmetik pazarın hizmet vermeye başladık. Dermokil, kurulduğu 2006 yılından itibaren markalarına büyük yaptık. 6 yılda Türkiye genelinde 4 bin satış noktasına ulaştık. Parfümerilerin de yüzde 80’inde biz varız. Dermokozmetik alanında şuan sektörde lider konumdayız.” Türkiye’de dermokozmetik ürünlerinden en fazla cilt ve saç ürünlerine rağbet edildiğini belirten Karaca, “Cilt ve saç ürünlerine önem verildiği kadar vücut bakım ürünlerine ilgi gösterilmiyor. En çokm rağbet gören ürünümüz bakım maskeleri. Dermokil olarak 27 ülkeye ihracat yapıyoruz. Orta Doğu, Avrupa, Arabistan ve Afrika’da birçok ülkede hizmet veriyoruz. Bunun dışında yakın zamanda da yurt dışında mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi. HEDEF 5 MİLYON DOLAR Türkiye’de kili modern kozmetiğe kazandıran ilk firma olduklarını bildiren Karaca, “Markamıza sahada, pazarlamada çok yatırım yaptık hâlâ da yapıyoruz. Özellikle cilt bakım grubumuzla pazarda önemli pir paya sahibiz. Ar-Ge çalışmalarımız Sivas’taki fabrikamızda yapıyoruz ve aynı zamanda Cumhuriyet Üniversitesinden destek alıyoruz. Tüm ürünlerimizde piyasaya çıkmadan önce Cumhuriyet Üniversitesiyle iki yıl boyunca teste tabi tutuyoruz. Ürünlerinin diğer ürünlerden farkının kil içerikli olması” diye konuştu. Karaca, 2011 yılında yüzde 175 büyüme kaydettiklerini ifade ederek, Dermokil olarak 1.5 milyon dolarlık ihracat rakamını yıl sonunda 5 milyona, Türkiye’deki yaklaşık 4 bin satış noktasını da 12 bine çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Yerli üretimde geç kaldık Dermokil’in sahibi Ünal Karaca, Türkiye’nin dermokozmetik sektöründe üretim bakımından geç kalan ülkeler arasında yer aldığını anlatarak, “Türkiye genel olarak, Dermokozmetik sektöründe üretime önem vermeyip hep tüketici konumunda bulunuyor. Biz yaptığımız yerli üretim ve yerli ürünlerle bu anlayışı değiştirmeye çalışıyoruz. Yerli üretim sayısı fazla değil. Biz Dermokil olarak, gelişen teknolojiyle birlikte üstün kaliteli ürünler yaparken, sürekli yeni hedeflere doğru ilerliyoruz”?dedi. Yüksel Aras, tesislerde hasta yatağının yanı sıra her türlü yedek parçayı ürettiklerini söyledi. Emekli matematik öğretmeni hasta yatağı ihraç ediyor Sivas’ta emekli olduktan sonra ev ve ofis mobilyası sektörüne giren Yüksel Aras’ın 4 oğluyla kurduğu fabrikada üretilen elektronik hasta yatakları, 29 ülkeye ihraç ediliyor. Öz kaynaklarıyla kurdukları tesiste hasta yatakları, karyola, muayene masası, ameliyat masaları, sedyeler ve diğer malzemeleri ürettiklerini belirten Aras, ABD, Almanya, Venezuela, İran, Irak, Suriye, Suudi Arabistan, Dubai, Mısır, Nijerya ve Libya’nın da aralarında bulunduğu ülkeler satış yaptıklarını söyledi. Türkiye’de bu alanda boşluk olduğunu için hasta yatağı yapımına başladıklarını anlatan Aras ‘“Bu boşluğu doldurabilmek için ilk yaptığımız iş hastane karyolalarıdır, sedyelerdir, ilaç arabalarıdır. Yani bunlarda da iyi bir noktadayız. Yıllardan beri bunları Almanya’dan ithal edip getirirken, şimdi Almanya bizden ithal edip, götürüyor” dedi. Dışarıdan ürün alarak montaj yapan firma olmadıklarını, her türlü yedek parçayı kendilerinin ürettiğini aktaran Aras, hasta yataklarının sadece motorlarını yurt dışından aldıklarını söyledi. Çiğ köfteci Ömer Usta helal sertifikayla büyüyecek Çiğ köfteci Ömer Usta aldığı helal sertifikası ile büyümesini hızlandıracak. Adıyaman’ın Sincik ilçesinde doğan Çiğ köfteci Ömer?Turan,?1991?yılında meslek hayatına İstanbul’da kebapçı olarak başlayıp, bu işi uzun yıllar boyunca devam ettirdiğini belirterek, “Edindiğim birikimler sonucu açtığım lokantada müşterilerinin damak tadına sunduğum çiğ köfte büyük bir beğeni kazanınca, kebapçılığı bırakarak çiğ köfte işine girdim. O günden bu yana hızla büyüdük” dedi. AB Gıda Standartlarına uygun olarak sadece etsiz çiğ köfte yaptıklarını anlatan Ömer “Kurmuş olduğum 5 yıldızlı gıda üretim tesisleri ile Türkiye genelinde 300’den fazla kişiye iş istihdamı sağlıyoruz. Öncelikli olarak müşteri memnuniyetini hedef alıp, kaliteden ödün vermeden TSE ve AB standartlarında en sağlıklı üretimi yapıyoruz.?Bunlara?şimdi helal sertifikayı ekledik” diye konuştu. İŞ’TE KOBİ’ye İNTERAKTİF SERVİS ödülÜ Türkiye İş Bankası’nın istekobi.com.tr internet sitesi, “Web Marketing Association” tarafından düzenlenen ve dünyanın en prestijli internet sitesi yarışmalarından biri olan “Internet Advertising Competition (IAC) 2012”de, SUNUMATİK uygulaması ile “İnteraktif Servisler” kategorisinde ödüle layık görüldü.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT