BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Favori ülke Türkiye’ dedi hedefleri katladı

‘Favori ülke Türkiye’ dedi hedefleri katladı

Manisa’da üretim yapan İtalyan Indesit, Türkiye’de hızlı büyüme kararı alarak 5 yıl içerisinde 1000 mağaza açıp 5 bin kişiye yeni iş imkânı sağlayacak.



Mustafa Sezer ANTALYA İtalyan menşeli beyaz eşya üreticisi Indesit, Avrupa pazarının daralmasıyla, bölgede en yüksek büyüme gösterdiği ülke olan Türkiye’de hedefini büyüttü. Bayileriyle Antalya’da bir araya gelen Indesit’in Doğu Avrupa Ticari Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Michele Casamassima, organik büyümeye odaklandıklarını belirterek, “Bunu yapmanın iki yolu var; öncelikle inovasyon, diğeri de büyüyen piyasalara odaklanma” dedi. Doğu Avrupa’da yüzde 8.2 büyüdüklerini aktaran Casamassima, “Bu büyümenin 3’de 1’i Türkiye üzerinden oldu. Türkiye hızla büyüyen en önemli 2 pazardan birisi. İki günde bir 1 bayi açarak, satış noktası sayımızı 5 yıl içerisinde 2 katına çıkarmayı planlıyoruz. Bu süreçte 1000 mağaza açarak bayi ağımızı 2 bine ulaştıracağız” diye konuştu. 65 MİLYON EURO YATIRIM Söz konusu hedefi gerçekleştirmek için 65 milyon euroluk yatırım planladıklarını aktaran Casamassima, açacakları her mağazada ortalama 5 kişinin çalışacağını düşündüklerini ve bin mağazada 5 bin kişiye iş imkânı sağlayacaklarını dile getirdi. Indesit Türkiye Ülke Müdürü Andrea Ojetti de, 2016 sonuna kadar şu an 320 milyon euro olan ciroyu da 2 katına çıkaracaklarını söyledi. Ojetti, “Geçtiğimiz sene Türkiye beyaz eşya piyasasında yüzde 6 büyüdük, pazar payımız da yüzde 8’e çıktı. 5 yılda bu rakamı da ikiye katlayarak pazarda 3’lük koltuğuna oturmayı hedefliyoruz” dedi. Türkiye’de sağlam bir büyüme olduğunu aktaran Ojetti, “Gelecek yıllarda da böyle devam edeceğine dair tahminiz var. Türkiye’de olmamızın bir sebebi de potansiyeli görüyor olmamız. Avrupa’da en büyük potansiyele sahip ülke Türkiye” diye konuştu. Yola Hotpoint’le devam edeceğiz Indesit Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Neriman Ülsever, bugüne kadar Hotpoint-Ariston olarak bilinen markanın isminde değişim yaparak sadece ‘Hotpoint’ ismiyle devam edeceklerini söyledi. Hotpoint markasının Avrupa’da daha çok bilindiğini aktaran Ülsever, “Bu isim tüketiciler tarafından daha cazip bulundu. ‘Hotpoint’ kelimesi daha modern, daha akılda kalan, daha inovatif bulundu. Türkiye’nin de aralarında bulunduğu Ariston’un bilinirliği yüksek ülkelerde bir süre daha markanın Hotpoint-Ariston ismi ile devam edecek. Sonra ise sadece ‘Hotpoint’ kullanacağız. Artık bütün iletişim kanallarında bu isim kullanılacak” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT