BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > New York’ta kurtlar sofrasına düşmeyin

New York’ta kurtlar sofrasına düşmeyin

ABD pazarının Türkiye için önemini anlatan TUSKON Başkanı, “Türkler New York ya da Chicago gibi kurtlar sofrasından ülkeye girmeye çalışıyorlar. Daha küçük yerlerden girilmeli” dedi.



> Adil KÜÇÜK - WASHINGTON STOKLU ÇALIŞMAK GEREKİYOR ABD’nin uzun vadeli bir koşu olduğunu söyleyen Meral, “Bir maldan çok büyük sipariş alabilirsiniz. Bunun için de mutlaka stoklu çalışmak gerekiyor” dedi. TUSKON Başkanı Rızanur Meral, dünyanın en çok ithalat yapan ülkelerinden birisi olan ABD pazarına girmenin yollarını anlattı. TUSKON Genel Sekreteri Mustafa Günay ve TUSKON Washington Temsilcisi Hakan Taşçı ile birlikte bazı gazetecilerle Washington’da bir araya gelen Meral, “Türk işadamları ABD pazarına şu ana kadar yalnızca New York ve Chicago gibi birkaç merkezi yerden girmeye çalıştı. Bu bölgeler tam kurtlar sofrası. Buradaki piyasa koşullarının zorluğu sebebiyle yaşanan başarısızlıklar da zamanla Türk müteşebbisinde bir Amerika korkusu oluşturdu. ABD bu bölgelerden ibaret değil. Teksas, Kansas gibi ticaret yapılabilecek önemli bölgeler var. TUSKON hem bu korkuyu yenmek hem de Türk işadamının Amerika’nın uzun yıllar ihmal ettiği arta kalan bölgelerini de keşfetmesi için yılın ilk yarısında 23 farklı eyalete iş gezileri planladı. Bu gezilerden 12’si bitirildi. Geriye kalan 11’i ise önümüzdeki 2 ay içerisinde yapılacak” dedi. Amerika’da çok büyük ithalatçılar bulunduğunu da sözlerine ekleyen TUSKON?Başkanı Meral, “Bu büyük ithalatçıların elinde kalırsınız ve suyunuzu çıkartırlar. Ürününüz bu piyasada iş yapacaksa bile onlar o parayı kazanır. Amerika’nın birçok eyaletine direkt giderek aracıları ortadan kaldırıp karı yerel ithalatçıyla paylaşarak rekabet şansı sağlayabilirsiniz” diye konuştu. Amerika’da?binlerce?star var ABD pazarına girmek için mutlaka farklı ürünler ortaya koymak gerektiğinin de altını çizen TUSKON Başkanı Rızanur Meral, “Bir toplantımıza ABD’li pazarlama uzmanı çağırmıştık. Heyetteki işadamlarından birisine ‘Getir bakalım ceketini’ dedi. ‘Bu ceketini ABD’ye nasıl satacaksın? En iyisi mi, en ucuzumu? Halbuki sen bunun yakalasına Osmanlı deseni koysan ceplerine koysan ondan sonra buna Osmanlı desenli otantik ceket desen her zaman satarsın’ dedi. Sen sıradan cekete diyelim ki star ismini koymuşsun satmaya çalışıyorsun. ABD’de bir dünya ‘Star’ isimli şirket var. Hem ürünün, hem markan iyi olacak” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT