BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sakıp Sabancı’dan büyük hedef

Sakıp Sabancı’dan büyük hedef

Sabancı Holding, 2000 yılında cirosunu yüzde 13 artırarak 10 milyar 700 milyon dolara çıkarmayı planladı. Yönetim Kurulu Başkanı Sakıp Sabancı, “1999’da büyük problemler olmasına rağmen, şirketlerimiz yılı kârla kapattılar” dedi.



Sabancı Holding, 2000 yılında cirosunu yüzde 13 artırarak 10 milyar 700 milyon dolara çıkarmayı planladı. Yönetim Kurulu Başkanı Sakıp Sabancı, “1999’da büyük problemler olmasına rağmen, şirketlerimiz yılı kârla kapattılar” dedi. 1999’da topluluk olarak 500 milyon dolarlık yatırım yaptıklarına işaret eden Sabancı, 2000 yılı için de özelleştirmeler haricinde 800 milyon dolarlık yatırım planladıklarını ve yatırımlarda ağırlığı telekomünikasyon gibi yeni alanlara vereceklerini vurguladı. Sabancı, “Öncelikle telekomünikasyon ve yeni GSM şebekeleri olmak üzere özelleştirmeleri takip edeceğiz. Örneğin Olmuksa’nın entegrasyonu için Seka’nın fabrikalarına talip olacağız. Petkim gibi Sasa ve Brisa fabrikalarımıza hammadde üreten şirketlere talip olacağız” dedi. Perakende Sabancı, perakende ticaret konusuna da önem vereceklerini belirterek, “Perakende alanında da tüketiciye yaklaşma isteğimiz var. Bu nedenle bu konuda da daha yaygın bir ağ kurmak istiyoruz. Carrefour ile olan ilişkilerimizi geliştirip yeni bölgelere ulaşmak istiyoruz. Yeni mağazalar açmayı sürdüreceğiz. Bu amaçla yer etüdlerine hız verdik. 1 yıl içinde 15 mağaza ve 2 milyar dolar ciroya çıkmayı hedefliyoruz. Carrefour’un bir alt modeli olan Champion adı verilen mağazaları ChampionSa adıyla açacağız. Bunlar Carrefoursa’dan daha küçük olan mağazalardır. Ayrıca ChampionSa’dan da daha küçük olan Dia adındaki dükkanlarını açacağız. Bunlar Türkiye’nin heryerine yayılacak” şeklinde konuştu. Sabancı, Carrefour’un satın aldığı Continent’in Türkiye’deki 3 mağazasının da Sabancı Grubu’na katıldığını bildirdi. Sakıp Sabancı, Turk.net ile elektronik yayıncılığa adım attıklarına da dikkat çekti. Tekstil ve otomotiv Sakıp Sabancı, tekstilde iplikten kumaşa uzanan etkinliklerini “marka” oluşturacak şekilde konfeksiyona ulaştıracak bir ek entegrasyona yönlendireceklerini kaydetti. Sabancı, bu amaçla da GiySa mağazalarını açtıklarını bildirdi. DuPont ile ABD’de de ortaklık kurmak istediklerini ifade eden Sabancı, ToyotaSa’da Japon ortak ile müzakere yürüttüklerini belirterek, “Bu şirketimizde daha dinamik olma arayışı sürüyor. Üretimde yüzde 50/50 olan ortaklığı, üretim ve pazarlama bazında ikiye ayırmak istiyoruz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT