BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Akıllı büyümeyle 700 bin KOBİ’ye ulaşacak

Akıllı büyümeyle 700 bin KOBİ’ye ulaşacak

Yapı Kredi CEO’su Açıkalın, “Akıllı büyüme stratejisiyle 100 bin yeni KOBİ müşterisi hedefliyoruz” dedi.



> Adil KÜÇÜK - adil.kucuk@tg.com.tr Yapı Kredi Üst Yöneticisi (CEO) Faik Açıkalın, ‘akıllı büyüme’ stratejisiyle bireysel bankacılığın yanı sıra KOBİ bankacılığına da yoğunlaşacaklarını belirterek, “Halen 600 bin civarında olan KOBİ müşteri sayımızı yıl sonuna kadar 700 bine ulaştırmayı hedefliyoruz” dedi. Yapı Kredi’nin 2011 mali sonuçları ve 2012 beklentilerinin açıklandığı toplantıda konuşan Açıkalın, “Biz akıllı büyüme stratejisini benimsedik. Rekabet artıyor.?Kendini sektörde iyi ayrıştıran ve bundan avantaj oluşturan bankalar öne çıkacak” dedi. Faik?Açıkalın, 2012’de sektörün kredilerde?ortalama?yüzde 15, Yapı Kredi’nin de sektörün üzerinde bir büyümeyle yüzde 17?civarında bir kredi büyüme hedefi olduğuna dikkat çekerek, “Mevduatta ise sektörde yüzde 12, Yapı Kredi’de de yüzde 15-17 büyüme bekliyoruz” dedi. 2013’TE BİN ŞUBE GEÇİLİR KOBİ bankacılığında son iki yılda önemli bir mesafe kat ettiklerini belirten Açıkalın, “Artık her şubemizde en az bir ya da iki KOBİ uzmanımız var. KOBİ’lere ve onların tedarikçilerine daha etkin ulaşma araçlarına ve programlarına sahibiz. Geçtiğimiz sene kredilerde sektör ortalaması civarında yüzde 30 büyürken, KOBİ kredilerinde yüzde 50 büyüdük. İki yılda 100 birim krediden 248 birim krediye ulaştık. Ekim 2009’da haftada 2 bin 200 KOBİ kredi değerlendirmesi yaparken, 2011’de haftada 14 bin rakamına ulaştık. Üç sene önce KOBİ müşteri sayımız 365 bin iken, 2011’de bu rakam 600 bine çıktı” diye konuştu. Bu yıl 50-60 civarında yeni şube planladıklarını söyleyen Açıkalın, “Gelecek yıl da aynı sayıda açılış yaparsak 2013 sonunda bin şubeyi geçeriz” dedi. Seçilmiş alanlarda birincilik planlıyoruz Yapı Kredi’nin büyüme süreçlerini anlatan Faik Açıkalın, şu değerlendirmeyi yaptı; “Kriz sonrasında 2010’da kaldığımız yerden büyümeye devam yaklaşımını izledik.Sektörün üzerinde bir büyüme oranını gerçekleştirme hedefine odaklandık. 2011’de ise sloganımız akıllı büyüme oldu. Artık bankacılıkta işler değişiyor. Rekabet artıyor. Doğru alanlarda farklılaşacak şekilde kendinize avantaj oluşturmak zorundasınız. Şube müdürlerimize soruyoruz, 1 TL’niz olsa nereye yatırırsınız, ya da tek şube açacak olsanız nereye açarsınız diye. Gelecek 5 yıllık stratejimiz doğrultusunda seçilmiş bütün hedeflerde mevcut birinciliklerimizi daha da pekiştirmeyi ve farklı alanlarda da birinci olmayı hedefliyoruz” SERT FREN OLMAZ, YUMUŞAK İNİŞ BEKLİYORUZ Türkiye ekonomisinin 2011’deki yüzde 8.5’lik yüksek büyümesi ardından bu yıl yüzde 4 büyüme beklediklerini hatırlatan Yapı Kredi CEO’su Faik Açıkalın, “Yüzde 4’lük bir büyüme yumuşak iniş senaryosuna uygun olur. Ekonomik büyümede sert bir fren beklemiyoruz” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102715
    % 0.57
  • 5.2851
    % -0.34
  • 5.9555
    % -0.47
  • 6.7956
    % 0.67
  • 224.132
    % 0.63
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT