BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Teşvikle yerli otomobilde işaret fişeğini ateşledik

Teşvikle yerli otomobilde işaret fişeğini ateşledik

Bakan Nihat Ergün, 2012’nin yerli otomobil markası oluşturma konusunda somut adımların atılacağı bir yıl olacağını belirterek, “En az bir tane küresel otomobil markamız olmalı” dedi



> İSTANBUL AA HURDA ARAÇTAN DAHA FAZLA VERGİ Bakan Nihat Ergün, hurda teşvikinin yanı sıra bunları kullananların daha yüksek vergiler ödemesi gibi tedbirlerin yolda olduğunu açıkladı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, 2012 yılının yerli otomobil markası oluşturma konusunda somut adımların atılacağı bir yıl olması gerektiğini belirterek, “Teşvik sisteminin açıklanmasıyla birlikte, yerli otomobil konusunda somut adımların atılması için işaret fişeği ateşlenmiş oldu” dedi. Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nce (OYDER) düzenlenen “Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Markalaşmanın Gücü” kongresine katılan Ergün, otomotiv sektörü için Türkiye’de gidilecek daha çok yolu olduğunu söyledi. Ergün, bu büyüyen pazarın taleplerini büyük oranda yerli üretimle karşılamanın Türkiye için büyük önem taşıdığını dile getirerek şunları söyledi: “Ülkemizde en çok araç satışı yapan Ford, Opel ve Volkswagen gibi binek otomobil üretmeleri için hepimiz manevi baskıda bulunalım. Bu konuda, özellikle yetkili satıcılarımızın da inisiyatif kullanmaları, çalıştıkları firmaları zorlamaları gerektiğini düşünüyorum. Aynı şekilde, 2012 yılının yerli otomobil markası oluşturma konusunda somut adımlar atacağımız bir yıl olması gerekir. Her zaman söylüyoruz, biz bu meseleye duygusal bir tavırla değil, ekonomik ve rasyonel gerekçelerle yaklaşıyoruz. Hem iç pazarımız hem de ihracat potansiyelimiz fazla olduğu için, bu alanda yatırım yapalım, özellikle elektrikli araçlarda arayış içinde olalım. Bu konuda da öncüler arasında yer alalım istiyoruz.” Bakan Ergün, sektörde dünyanın en iyi üretim ve montaj adreslerinden biri olan bir ülkenin, bir otomotiv markasının olmamasının düşünülemeyeceğini vurgulayarak, “Geçtiğimiz günlerde Brand Finance tarafından açıklanan dünyanın en büyük 500 markasının arasında Türkiye’den bir marka bile yok. Bu kadar güçlü bir yan sanayisi olan, bu kadar büyük bir iç ve dış pazar potansiyeli olan bir ülkenin, marka oluşturamamasının bir izahı olabilir mi? Dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmak istiyorsak gerçekleştirmemiz gereken alt hedeflerden birisi de en az 10 tane küresel marka oluşturmaktır. Bu markalardan en az bir tanesinin otomotiv sektörüne ait olması gerektiğini ve olacağını düşünüyorum. Son teşvik sistemimizde de otomotiv sektöründe ana ve yan sanayide yapılacak yatırımların büyük veya stratejik sektör teşviklerinden yararlanmasının önü açılmıştır. Teşvik sisteminin açıklanmasıyla birlikte, artık yerli otomobil konusunda somut adımların atılması için de işaret fişeği ateşlenmiş oldu” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT