BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Fakir’in ortağına markalar ödülü

Fakir’in ortağına markalar ödülü

Türkiye’de 1985 yılından bu yana Alman markası Fakir’in distribütörü olan Saruhan Grup, “2011 Yılı Bilinen Markalar Ödülü”nü aldı



> Uğur Küçük İSTANBUL > Saruhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sadık Ayhan Saruhan, “2011 Yılı Bilinen Markalar Ödülü”nü Bilim, Teknoloji ve Sanayi Bakan Yardımcısı Davut Kavranoğlu ile SHDER Başkanı Bülent Mataracı’dan aldı. Saruhan Holding bünyesinde bulunan Fakir markasına Satış Sonrası Hizmetler Derneği (SHDER) tarafından “2011 Yılı Bilinen Markalar Ödülü” verildi. Törende konuşan Sadık Ayhan Saruhan, Alman üretim kalitesi ve fonksiyonelliğini, Türklerin girişimci ruhuyla birleştirerek Fakir’i bugün olduğu seviyeye getirdiklerini söyledi. Distribütörlüğünü yaptıkları Fakir’in 1933 yılında Almanya’nın Stuttgart şehrinde kurulduğunu, farklı ülkelerde fabrikası bulunan markanın tasarım ve Ar-Ge’sinin Almanya‘da yapıldığını belirten Saruhan, “Şirket cirosunun yüzde 6’sını Ar-Ge’ye ayırıyor. Elektrikli ev aletleri sektöründe 200’ün üzerinde ürünleri var” dedi. 1985 yılında ilk Fakir ürününü ithal etmelerinin ardından kendilerine distribütörlük teklif edildiğini söyleyen Saruhan, “O zamandan bu yana birlikte çalışıyoruz. 2009 yılında Fakirle stratejik ortaklığa gittik ve markanın büyük ortağı hâline geldik. Almanya merkezde buradan tayin ettiğimiz yöneticiler görev yapıyor. İş birliğini geliştirerek dünyaya daha fazla açılma projemiz var. Türk ortaklar olarak Fakir’i yeniden yapılandırıyoruz. Orta Asya ve Ortadoğu açılımlarını Türkiye üzerinden yapıyoruz. Dünya markası Fakir’in artık büyük ortağı Saruhan Grubu oldu” diye konuştu.?Distribütörlerle çalışarak çevre ülkelere açılma planları bulunduğunu da söyleyen Saruhan, “Irak ve Gürcistan ile başladık, bizim için yeni bir süreç. Onun dışında Türkiye’de ürünlerimiz 3 bin 500 noktada satılıyor ancak biz sadece Fakir ürünlerinin satıldığı Fakir Shop mağazaları açmaya da başladık. Tüketici bütün ürünlerimizi tek bir noktada görsün istiyoruz. Şu anda 15 adet Fakir Shop var ve bu sayı daha da artacak” dedi. Deterjansız temizlik ürünü Modanın her sektöre girdiğini belirten Sadık Ayhan Saruhan, “6 ayda bir yeni bir ütü, yeni bir tost makinesi veya yeni bir süpürgeyi rafa koymazsanız tüketici başka yere gidiyor. Son dönemde Fakir’in çıkardığı, deterjana ihtiyaç duymadan buharlı temizlik yapan ürünler buna örnektir. 1990’larda Türkiye’de mal kıtlığı vardı ve ne ürün koyarsanız tüketici alırdı. Şimdi öyle değil. Müşteri kimin ne yaptığını sizden iyi biliyor. Tüketicinin taleplerini iyi izleyip ona göre üretim yapmak kaçınılmaz hâle geldi” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 92708
    % 1.11
  • 5.3097
    % -1.41
  • 6.0564
    % -1.27
  • 6.8048
    % -1.13
  • 210.111
    % -0.72
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT