BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > CEO’lar daha ÇOK TEŞVİK daha AZ VERGİ istiyor

CEO’lar daha ÇOK TEŞVİK daha AZ VERGİ istiyor

‘Made in Turkey’ panelinde buluşan sektörün CEO’ları, açıklanan teşvik paketinin, vergilerden bunalan otomotiv için yetersiz olduğunu dile getirdi.



OTOMOTİV ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr ÜZERİMİZDEKİ YÜK AĞIR ‘Made in Turkey’ panelinde buluşan sektörün CEO’ları, açıklanan teşvik paketinin, vergilerden bunalan otomotiv için yetersiz olduğunu dile getirdi. NAKİT DESTEK İSTİYORLAR Teşviklerde nakit girdisinin olmadığından yakınan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, “Üretip vergiden düşeceksiniz, uzun bir süreç” dedi. BÜYÜK BİR YATIRIMIMIZ VAR... Hyundai Genel Müdürü Ümit Karaarslan, büyük bir yatırım planladıklarını belirterek, “Yeni açıklanan teşvik paketinde detayları bekliyoruz” diye konuştu. Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) düzenlediği “Made in Turkey” panelinde biraraya gelen otomotiv sektörünün üst yöneticileri (CEO), hükümetin yeni teşvik paketini yetersiz bulup eleştirirken, sektörün sırtındaki yüksek vergilerden yakındı. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Tam satışlar artıyor, pat ÖTV ile karşılaşıyoruz. Geçen sene ekimde ÖTV çıktı, yansıması bu yılın ilk aylarında geldi. Yerli üretilen aracın segmentini daraltıp ithal edilen aracın segmentinin ya da miktarının artmasına sebep oldu. Piyasayı psikolojik olarak yavaşlatıyor” diye konuştu. Yenigün, teşvik paketiyle ilgili olarak da, “Detaylara indiğimizde bu teşvikin hedeflerimizi yakalamamız için gerekli alt detaylara sahip olmadığını görmeye başladık. Sadece belli temel noktalar açıklandı. Bekleyeceğiz herhalde” dedi. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu ise, “Teşvik paketinde otomotive cash (nakit) girdisi yok. Önce üreteceksiniz, sonra kazanacaksınız sonra vergiden düşeceksiniz, böyle uzun bir süreç var” sözlerini kullandı. Yerli otomobil hakkında konuşan TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran da, “Teşvik belirsiz şu anda. Tebliği yok daha. Detayları yok ortada. Bir taraftan yatırım teşviki paralelinde çalışılan Ar-Ge teşviki var. Bu Ar-Ge teşviki kapsamına baktığımızda daha fazla güdümlü bir sistematik bir sistem içinde çeliştiği gözüküyor. ‘Made in Turkey’ değil, ‘Dizayn in Turkey’e geçmemiz lazım” diye konuştu. Hyundai Assan Yurtiçi Satış, Satış Sonrası ve Pazarlama Genel Müdürü Ümit Karaarslan ise, teşvik sisteminin kendilerini çok ümitlendiren bir şekilde açıklandığına dikkat çekti. Karaarslan, “Ana başlıklar olarak altını tam göremiyoruz. Zannediyorum bakanlıklar arası bir koordinasyon sürecinden sonra gelecektir diye düşünüyorum. Eğer geç kalınılırsa bugünkü yatırımlarda geç kalabiliriz. Çok detaylı teşvikler olacağını ve otomotiv sektörünün stratejik sektör olarak algılanıp Türkiye’yi daha ileri taşıyacak doğrudan yabancı sermaye yatırımı olacağına inanıyorum” diye konuştu. Toyota Türkiye: Yerli otomobilin olacağına inanıyoruz Toyota Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Orhan Özer, “Türkiye, kendi markasını üretecek ve gerçekleştirecek güce sahip. Devletjn vereceği küçük bir destek hareketi bir markayı ya da girişimi rahatlıkla yükseltebilir” dedi. Yerli otoda işin zor olan kısmının üretim değil, satış ve pazarlama ayağı olduğunu dile getiren Özer, “Ama ben bu konuda da iyimserim. Çünkü hükümet bu işi bir bütün olarak görüp destekliyor. Bu işi bir teşvik kapısı ya da nemalanma kapısı olarak görmemek lazım” sözlerini kullandı. Orhan Özer ayrıca, yeni motor teknolojisinde şu anda en başarılı ve çevreci çözümün hibrit teknolojisi olduğuna dikkat çekerek, “1997 yılından bu yana biz 3.5 milyon hibrit araç sattık. Bunların 2000 yılından bu yana çevreye olan katkısı 23 milyon ton karbondioksit salınımının azaltılmasıdır” dedi. SIRADA YENİ TİCARİ ARAÇ VAR Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Dacia’nın ilk MPV modeli Lodgy ve dördüncü çeyrekte satışa sunulacak yeni bir ticari araçla, pazardaki daralmaya karşılık satışları yüzde 20’den fazla artıracaklarını belirtti. 2. el düşünen 100 müşteriden 53’ü sıfır kilometre Dacia aldı Dacia’nın 4 sıra yükselerek pazarda 7.’liğe yerleştiğini söyleyen Renault Mais Genel Müdürü Aybar, “2. el düşünenlerin çoğu sıfır Dacia aldı” dedi. Renault Grubunun ikinci markası Dacia, 1999’da ittifakın bir parçası olan Nissan’la yaptığı iş birliğiyle dünya otomobil üreticileri arasında dördüncü sıraya yükselirken, sahip olduğu fiyat-performans avantajıyla büyümesini sürdürüyor. Dacia’nın yeni modeli Lodgy’nin Fas’taki tanıtımında konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Dacia satın alan her 100 müşteriden 53’ünün ikinci el araç satın almaya gidenlerden oluştuğunu söyledi. 30 bin müşteri üzerinde araştırma yaptıklarını belirten Aybar, “Dacia müşterilerinin % 53’ünü ilk defa sıfır kilometre otomobil satın alanlar oluşturuyor. Dacia müşterisi ikinci elden vazgeçip aynı fiyata yeni araç almayı tercih ediyor. Bu oran tüm markalarda yüzde 29” diye konuştu. DUSTER YOK SATIYOR Müşterilerin yarısının uygun fiyatından dolayı Dacia’yı tercih ettiğini söyleyen Aybar, “Yeni model atağıyla binek otoda geçen seneyi 11’inci tamamladık. Bu yılın ilk 3 ayında ise pazarda 4 sıra birden yükselerek 7.’liğe yerleştik. Dacia 2.1 puan artış ile geçen yılın ilk çeyreğine göre binek otomobil pazarında yüzde 5.1’lik paya ulaştı. Özellikle Duster yok satıyor. SUV segmentinde satılan her 3 araçtan 1’i Duster oldu” diye konuştu. Aybar, “800 bin adet olarak gerçekleşmesini beklediğimiz pazardan yüzde 4 pay hedefliyoruz. Geçen yıl istediğimiz kadar araç alamadık, 25 bin adette kaldık. 2012’de 32 bin adede ulaşırız” dedi. İlk MPV oldu, standartları yükseltti Dacia, geniş aileler için tasarladığı ilk MPV modeli Lodgy’yi kasım ayında düzenlenecek İstanbul Autoshow Fuarı’yla birlikte Türkiye pazarına sunacak. 5 ve 7 kişilik versiyonları bulunan Lodgy’de, ön panele entegre edilmiş dokunmatik 7 inç büyüklüğündeki MEDIA NAV multimedya/navigasyon sistemi, hız sınırlayıcı, USB ve 4 adet hava yastığı markada kullanılan standart donanımlar olarak ön plana çıkıyor. 7 kişilik oturma pozisyonuyla Lodgy, 207 litrelik bağaj hacmi sunarken, koltukların katlanmasıyla birlikte bu rakam 2 bin 617 litreye kadar ulaşıyor. Ülkemizde iki farklı güçteki dizel motor (90 ve 110 HP) seçenekleriyle sahip olacak Lodgy’nin başlangıç fiyatının 30 bin lira civarında olması bekleniyor. 90 HP’lik Lodgy, 100 km’de 4.2 litre yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Osman Ataman, Başbakanlığa verilen elektrikli otomobilin teslim töreninde... Ataman: Ankara, elektrikli araçta da başkent olacak FullCharger Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ataman, “Elektrikli oto vergisinde düzenleme Türkiye’nin önünü açmıştır” dedi Elektrikli araç şarj istasyonu network işletmeciliğinde global lider olan Fullcharger, Başbakanlık ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nden sonra Ankara’nın da altyapısını kuruyor. 2022 yılına kadar 200 bin şarj istasyonuna hizmet eden bir networkü kurup yönetmeye talip olduklarını dile getiren Fullcharger Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ataman, faaliyete geçtikleri 2010 yılından bugüne gelen talepleri değerlendirerek elektrikli araç şarj istasyonu kurduklarını vurguladı. Ataman, “Başbakanlık, bazı bakanlıklar, Renault Mais, Oyak Holding, oteller, alışveriş merkezlerinin de aralarında bulunduğu toplam 80 istasyonu yıl sonuna kadar hizmete açmış olacağız. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in öncü tavrı da başkentimize önemli bir rol yükleniyor” dedi. 2022 yılına kadar 200 bin şarj istasyonunun dahil olduğu bir şebekeyi kurup yönetmeye talip olduklarını ifade eden Ataman, “Elektrikli oto vergisinde yapılan düzenleme Türkiye’nin önünü açmıştır. Türkiye, elektrikli ulaşım altyapılarında dünyanın öncü ülkelerinden biri olabilir. Başbakanımızın, hükümetimizin?ve?muhalefetin çevreyi de, geleceği de, cari açığı da ilgilendiren bu konuda tam bir vizyon ve iş birliği içinde olmaları ile süreç daha da hızla gelişecektir” diye konuştu. ÇİN’DEKİ YAŞ GÜNÜNE ÖZEL ÜRETİM Ejderha Logolu Ferrari’den sadece 20 ADET üretildi Çin pazarında 20. yılını kutlamaya hazırlanan İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari, sadece 20 adet ürettiği ve özel tasarımıyla dikkat çeken Ferrari 458 Italia modelini gün ışığına çıkardı. Ferrari’nin şaha kalkan kısrak sembolünün yanı sıra Çin kültüründe cesaretin simgesi olan ejderha logolarıyla süslenmiş olan sınırlı sayıda üretilen Ferrari 458 Italia, ilk olarak Şangay Dünya Expo Parkı’ndaki İtalya Merkezinde açılacak olan Ferrari Fuarı kapsamında sergilenecek. Ferrari 458 Italia, hem kompakt boyutlarını hem de aerodinamik yapısını ilk bakışta belli eden bir forma sahip olmasıyla da ön plana çıkıyor. Ferrari 458 Italia’nın litre başına 127 HP güç üretimi sunabilen V8 motoru, 570 HP güç ve 540 Nm’lik maksimum torkuyla sıra dışı performans verilerine imza atılmasına yardımcı oluyor. İç mekânda koltuk başlıklarının üzerindeki altın işlemeler Çin kültürünün özelliklerini yansıtıyor. Üretilen 20 adetli sınırlı Ferrari 458 Italia’nın motor düğmesi üzerine “çalıştır” kelimesi Çince yazılırken, kokpitte ise “20. Yıldönümü Özel Seri” levhası yer alıyor. GASITALY: LPG korkusu eksik bilgiden Gasitaly Genel Müdürü Selat Metin, toplumda varolan oto LPG güvenliği hakkındaki endişelerin yersiz olduğunu ve bilgi eksikliğinden kaynaklandığına işaret etti. Otogaz yakıt sisteminin, gelişmiş basınç regülatörleri ve emniyet valfleri ile korunduğunu ifade eden Selat Metin, “otomobillerde, gaz dedektörleri ve diğer emniyet valfleri motor çalışırken sadece yakıt akışı sağlar. Yakıt hattının kopması durumunda bu valfler tanktan yakıt akışını keser. Araç bir kaza durumunda alev alsa bile, gaz tankı kırılma ve daha fazla hasar verme ihtimaline karşı tahliye valfi ile tank basıncını kontrollü olarak düşürür” dedi. Metin, “Zorunlu test sonuçlarına göre geleneksel yakıt tanklarına oranla bir LPG tankı 20 kat daha güçlü olduğunu ispatladı” diye konuştu. Kamyon yarışları Türkiye’ye geliyor Avrupa’da büyük ilgiyle takip edilen ve ülkemizi ilk defa ziyaret edecek olan FIA Avrupa Kamyon Yarışları Şampiyonası’nın (ETRC) açılış yarışları, 11-13 Mayıs tarihinde Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Renault Trucks sponsorluğunda İstanbul Park pistinde düzenlenecek. Karayollarında gördüğümüz TIR çekicilerinden oldukça farklı 5.5 tonluk ağırlığa, 12 litre ve 1100 beygir gücündeki bir motora sahip olan kamyonların heyecan dolu mücadelesinin büyük ilgi görmesi bekleniyor. İstanbul Park pistinde büyük bir çekişme sergileyecek olan 14 kamyon, teknoloji açısından modern GT yarış otomobillerini aratmıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT