BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Araba yıkayarak başladı 33 ülkeye damper sattı

Araba yıkayarak başladı 33 ülkeye damper sattı

Daha 13 yaşındayken ailesinin oto galerisinde araç yıkayarak iş hayatına atılan Osman Uslu, dünya devlerine damper üretti. Uslu, 33 ülkeye sattığı damperleri markalaştırarak yoluna devam etmek istiyor...



KOBİDÜNYASI Mustafa Sezer mustafa.sezer@tg.com.tr Osman Uslu... O, Türkiye’de büyük başarı hikayesi yazan girişimcilerinden biri... Birçok Türk girişimci gibi iş hayatına küçük yaşlarda atılmış. Ailesinin temellerini attığı ticarethanede para kazanmayı öğrenmiş. Azı çoğaltmayı amaçlamış, bunu da çalışarak yapmayı planlamış ve başarmış bir iş adamı... Bugün 33 ülkeye damper ihraç eden fabrikasında hedeflerini daha da büyütürken sıfırdan geldiği noktayı şöyle anlatıyor: “Selanik’ten göç eden dedelerimin önce Çatalca, sonra Tokat ve son olarak da Ordu’nun Fatsa İlçesi’ne yerleşmeleriyle başlayan ticaret serüvenleri amelelikle başlamış, yedek parça ve manifaturacılıkla büyümüş. Daha sonra İstanbul’a yerleşen ailemiz emlak alım-satım ve oto galericiliği gibi işleri yapmaya başlamış. Ailemiz çok zorluklar çektiği için bir an önce iş hayatına atılmam gerekiyordu. 13 yaşında ailemizin oto galerisinde araba yıkayarak işe başladım. Daha sonra şirketin yönetimini devraldıktan sonra Silivri’de bulunan bugünkü fabrikayı kurdum...” Fabrikada önce enerji sektörüne elektrik direkleri ile orta-yüksek gerilim hatları taşıyan direkler, kuleler yapmaya başlamış Uslu ve ailesi. Aynı şekilde telekomünikasyonda da GSM operatörlerinin çeşitli boyutlarda kulelerini yapmaya başlamışlar. Edindikleri tecrübe yeni alanlarda da görülsün istediklerinden çok cazip bir alan olan damper üretimini planlamışlar. Onlar plan yaparken, hem yurt dışında hem de Türkiye’de inşaat sektörünün yaşadığı hareketlilik damper üretimindeki cazibeyi artırmış. Dünya devlerine siparişle damper üretmeye başlayan aile, daha sonra ‘burada kalmamalı’ deyip, ihracat bağlantısı kurmuş. Şimdi ise Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Rusya olmak üzere 33 ülkeye ihracat yapar hale gelen şirket, yatırımlarını da hiç kesmemiş. Şirketin gelişimini ise Osman Uslu’nun cümlelerine bırakalım: “Bugüne kadar fabrikaya 80 milyon doların üzerinde yatırım yaptık. Kazandığımızı devamlı yatırıma yönlendirdik. Şu anda bu fabrikada 286 kişiyi istihdam ediyoruz. 3 yıl içinde yaklaşık 1.000 kişiye daha istihdam sağlamayı hedefliyoruz. Damper alanında sadece yabancıya değil, kendi ülkemize ve markamıza yatırım yapma zamanı geldi. Birçok Türk şirketi gibi biz de bugüne kadar hep yabancıya üretim yapıyorduk. Onlar üzerine logo koyup dünyaya satıyor. Buna “dur” demenin zamanı geldi. Kendi markamızla büyüyeceğiz. Üretim kalitemizi dünyaya ispatladık. Türkiye’de bu makinaların büyük bir bölümü yurt dışından getiriliyor. Yerli birkaç üretim var ama sektörde ithalat yoğun. İnşallah yaptığımız üretimlerle iç pazara da yöneleceğiz ve ithalatın azalmasına bir katkımız olursa oldukça mutlu olacağız” dedi. KAYMAĞI YABANCI YİYOR Türkiye’deki damper piyasasının 500 milyon lira olduğunu, bunun yüzde 70-80’inin yerli olduğunu ifade eden Osman Uslu, “500 milyon liralık damper sektörünün cirosundan yabancıların aldığı pay 125 milyon lira civarında. Yani dörtte biri yabancının cebine giriyor. Dev projelere iştah kabartan yabancılar paylarını artırabilir. Çünkü Türkiye’de 3-4 büyük üretici var. Gerisi merdiven altı. AB’ye uyum sürecinde çoğu kapanır. Bu açığı yabancı doldurmak ister. Bu nedenle gelecek yıl üretimimizi 2 bin adete, sonraki yıl da 3 bin 500’e çıkarmak?istiyoruz”?dedi. Kanal İstanbul projesiyle büyüme hedefi gelişti Geçen yıl 30 milyon liralık ciro yaptıklarını aktaran?Uslu?“Bunun?%70’i?ihracattan geldi. Bu yıl ise ciromuzu 60 milyon liraya çıkarmayı hedefliyoruz. Ama asıl hedefimiz Hükümetin açıklamış olduğu dev projeler. Fabrikamız, Kanal İstanbul, 3. Köprü ve 3. Havaalanı gibi projelerin tam kalbinde yer alıyor. Bu projelerde ilk yapılması gereken şey o toprağın alınması. Bunun için de en önemli şey damper. Türkiye’nin damper ihtiyacı bu projelerle beraber en az 3-4 katına çıkabilir” dedi. Türkiye’nin damper ihtiyacının şu anda yıllık 7-8 bin adet civarında olduğunu bildiren Uslu “Bu sayının 25 bini geçeceğini düşünüyorum” dedi. İTİCÜ girişimciler için bilgi bankası kuracak İstanbul Ticaret Üniversitesi, Düzce Üniversitesi KOSGEB ve Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi işbirliği protokolü devreye girdi. İstanbul Ticaret Üniversitesi (İTİCÜ) Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, girişimciliğin önemini anlattı ve veri bankasının müjdesini verdi. Ekren, İTİCÜ çatısı altında kurulacak girişimcilik veri ve bilgi bankası konusunda şunları söyledi: “Girişimcilikle ilgili bir veri bankası yapılması lazım. Avrupa’daki 8 ülkede yapılan bir projeden sonra Türkiye’de girişimci üniversite olarak kabul edilmiş iki önemli enstrüman kurmayı planladık. Bir tanesi girişimcilik bilgi bankasını kurmak istiyoruz. Türkiye ve İstanbul’da girişimcilikle ilgili önemli bilgilerin derlenip toparlandığı, kullanıcılara açıldığı bir sistem kurmayı düşünüyoruz. İkincisi de öğrencilerimizin eğitim ve öğretim içinde buldukları veya uygun gördükleri projenin minik de olsa finansmanını sağlayacakları bir birikim oluşturmayı düşünüyoruz.” İş’te KOBi’ye iki ödül Türkiye İş Bankası’nın KOBİ’ler için hazırladığı internet sitesi İŞ’TE KOBİ (istekobi.com.tr) aldığı ödüllere yenilerini ekledi. Sitesinde yer alan ve KOBİ’lere hazır şablonlar yardımıyla etkili firma tanıtım sunumları hazırlama imkânı sunan “SUNUMATİK” uygulaması; Communicator Awards’tan iki ödül aldı.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT