BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türk şirketleri krizde evlilik rekoru kırdı

Türk şirketleri krizde evlilik rekoru kırdı

Küresel kriz sebebiyle zor durumda kalan yabancı şirketler çareyi Türk şirketleriyle iş birliğinde buldu. Son dönemde toplam 241 birleşmeyle yeni rekor kırıldı.



Kolay iş yapılan ülke TÜRKİYE Ümit Boyner, yeni teşvik paketinin Türkiye’nin daha kolay iş yapılan?bir?ülke?haline?dönüşmesine?kolaylık?sağlayacağını vurguladı.?Sistemin ivmelenen kapsamlı?reform?sürecinin parçası?olduğu?kanaatinde olduklarını ifade eden Boyner, teşviklerin güç birliği açısından önemli olduğunu söyledi. Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Boyner, dünyayı kasıp kavuran küresel kriz döneminde?Türk şirketlerinin sınır ötesi birleşme faaliyetlerinde yoğun aktivite içinde bulunduğunu belirterek, “Geçen sene toplamı 15 milyar doları bulan 241 anlaşma ile birleşme ve devralma işlemleri rekor kırdı. Yabancı yatırımcılar 138 anlaşma ile bu hacmin yüzde 74’ünü oluşturdu” dedi. TÜSİAD’da düzenlenen “Türkiye’de Birleşmeler ve Devralmalar: Rekabetçi Olmak İçin Nasıl Bir İşbirliği Yapılmalı?” konulu seminerde konuşan Boyner, küresel?iktisadi?şartların?kötüleştiği bir ortamda?Türk?ekonomisinin?elde?ettiği büyümenin?bölgedeki?ve dünyadaki yatırımcıların da dikkatini çektiğini söyledi. KRİZDEN ÇIKIŞIN ANAHTARI Söz konusu krizden çıkmak için şirketlerin kullandığı önemli büyüme araçlarından birinin de birleşme ve devralmalara yönelmek olduğunu gözlemlediklerini dile getiren Boyner, “Türkiye’de de bu gelişmelere paralel olarak gerek stratejik, gerekse finansal amaçlı birleşme ve devralmaların arttığını görüyoruz. Sağlık ve e-ticaretin öne çıktığı yatırımlarda, yiyecek/içecek, telekomünikasyon, lojistik, finansal hizmetler ve imalat sektörleri ise Türk şirketlerinin satın almalarının yarısından fazlasını oluşturdu. Birçok şirketimiz küresel markaları bünyelerine katarak büyüme stratejilerini zenginleştirdi” diye konuştu. Boyner, Türk yatırımcıların esnekliği ve farklı iş yapma kültürlerine kolay adapte olabilmesinin Türk şirketlerin büyüme stratejilerinde bölgedeki yatırım olanaklarını daha iyi kullanmalarını sağladığını söyledi. Sağlık ve e-ticarete yoğun ilgi Küresel finansal kriz döneminde bile, Türk şirketlerinin sınır ötesi birleşme faaliyetlerinde bulunduğunu gözlemlediklerine işaret eden Boyner, “Bu doğrultuda, 2007-2011 yılı arasında Türk şirketler 68 anlaşma ile yurt dışında 7.5 milyar dolarlık birleşme ve devralma faaliyetinde bulundu. Pazar ve ürün çeşitlendirmek, marka satın almak ve maliyet düşürerek rekabet avantajı kazanmak birleşme ve devralma faaliyetlerini körükleyen faktörlerden oldu” dedi. Boyner, bu doğrultuda, sağlık ve e-ticaret sektörlerinin Türkiye’de yabancıların en çok rağbet ettiği sektörler olarak öne çıktığını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT