BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Lumberjack’i aldı Avrupa’nın kapısını açtı

Lumberjack’i aldı Avrupa’nın kapısını açtı

Ayakkabının beşiği olarak kabul edilen İtalya’nın efsane markalarından Lumberjack’i Ziylan Grup satın aldı. Bu evlilik, krizden sonra Türklerin yabancı bir markayı satın alması açısından bir ilki oluşturuyor.



Adil KÜÇÜK - MİLANO Lumberjack’in satın alınması ile ilgili Milano’da düzenlenen basın toplantısından sonra Ziylan Grubu Yöneticileri birlikte fotoğraf çektirdiler. İtalyanların efsane ayakkabı markası Lumberjack Türkler tarafından satın alındı. İtalyan basınının da büyük ilgi gösterdiği Milano’daki basın toplantısında konuşan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, global hedeflere ulaşmak için ilk adımı Lumberjack’le attıklarını söyledi. Lumberjack’in İtalya’da kurdukları Brand Park şirketi çatısı altında faaliyet göstereceğini belirten Ziylan, “Birçok yaşıtım gibi ortaokul yıllarımın hayal ayakkabısıydı Lumberjack. Bir çift Lumberjack alabilmek için 3 ay harçlıklarımı biriktirmiştim. Şimdi ise Lumberjack markasının yönetimini üstlenmek bana ayrı bir gurur veriyor. Uygun fiyata alalım, ucuz olmuş, pahalı olmuş burasına hiç bakmadık. Hayallerimizi gerçekleştirdik” diye konuştu. Ziylan, Lumberjack’in yaklaşık 40 milyon euro düzeyinde olan cirosunu gelecek 5 yıl içinde 250 milyon euroya ulaştırmayı hedeflediklerini açıkladı. Ziylan, Lumberjack alımı öncesinde 2015 yılı için 1.5 milyar TL ciro hedefi belirlediklerini, ancak bu satın almayla birlikte hedeflerini de revize ettiklerini kaydetti. Yatırımın büyük bölümünü kendi kaynaklarıyla yaptıklarını dile getiren Mehmet Ziylan, ünlü tasarımcılarla çalıştıklarını ve yüksek tasarım gücüne sahip ürünleri erişilebilir fiyatlarla satışa sunacaklarını belirtti. Ziylan, üretimin Türkiye ye taşınıp taşınmayacağı yolundaki bir soruya da “Mühim olan Lumberjack’in kimliğini koruyarak nerede üretebilirsek orada üreteceğiz. Kimliğini koruyabilecek her noktada üretime devam edeceğiz. Amacımız, İtalya’da kalıcı yatırımlar yapmak” cevabını verdi. Ziylan, yeni pazarlara açılımla ilgili bir soruya karşılık olarak da “Orta Doğu bizim aşina olduğumuz ve kolay ulaştığımız bir pazar. Ancak Avrupa’da barınmak hiç öyle kolay değil. Bunun için bir kıvılcıma ihtiyaç vardı ve Lumberjack bizim için işte bu kıvılcım oldu. Avrupa’da marka olmadan dünyada marka olamıyorsunuz. 42 ülkede distribütör anlaşmamız var, bunu 60-70 ülkeye çıkaracağız. Başarının sırrı bize göre Avrupa’dan geçiyor” dedi. Lumberjack’in pick up’ı da olacak Brand Park Genel Müdürü Massimiliano Rossi Lumberjack markasının Ziylan Grup tarafından satın alınmasını Lumberjack markası için önemli bir dönüm noktası olarak gördüğünü belirterek, “Ziylan Grup’un Lumberjack’i dünya pazarlarında çok daha ileri bir noktaya taşıyacağından şüphem yok. İtalyan Lumberjack, Ziylan Grup çatısı altında daha da büyüyecek” dedi. Rossi, Lumberjack’in İtalyan kalmaya devam edeceğini vurgulayarak, “Markayı tüm dünyada liderlik pozisyonuna taşıma stratejisini belirledik. Sadece ayakkabı markası olmak istemiyoruz, giyim, gözlük, saat gibi ürünlerin olduğu bir uluslar arası marka olacağız. Fiat ile yaptığımız anlaşma kapsamında “Fiat Strada by Lumberjack’ olarak adlandırdığımız özel tasarım pick up otomobil de bu süreçte önemli bir adım oldu. İtalya’da bir kriz yaşanıyor, ama bizim elimizde bütün imkanlar var. Rakiplerimizden korkmadan önemli adımlar atabileceğiz ve yatırımlar yapabileceğiz” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT