BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yerli otomobil yapamadık ama yan sanayide coştuk

Yerli otomobil yapamadık ama yan sanayide coştuk

Bir otomobil için gereken parçaların neredeyse tamamını üretebilen Türk yan sanayisi, yerli otomobil hayali gerçekleşmese de, dünya devlerinin bir numaralı ortağı haline geldi.



KRİZDE ÇİN KURTARICI OLDU Avrupa’daki kriz sebebiyle Çin’e mal satmaya başlayan TAYSAD, bu ülkeyi rakip değil, kendisine fırsat sunacak büyük bir pazar olarak görüyor. Bir otomobil için gerekli olan yaklaşık 5 bin parça ve komponentin yüzde 80’den fazlasını üretebilecek düzeye ulaşan Türk yan sanayisi, dünya otomobil devlerinin iş birliği için aradığı partner haline geldi. Yan sanayideki bu cevheri kullanarak yerli otomobili üretecek ‘babayiğit’ ise halen ortaya çıkmadı. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Mehmet Dudaroğlu, yurt dışında marka satın almanın ötesine geçtiklerini belirterek, “Yeni bir üretim platformu yapılacaksa Türk firmaları ilk akla gelenler oluyor. Bizleri yanlarında görmek istiyorlar ve ülkelerinde yatırıma zorluyorlar” dedi. Türkiye’deki kaliteli üretim, zamanında teslim gibi başarılar sebebiyle yabancıların Türk yan sanayicisini tercih ettiğini dile getiren Dudaroğlu, “Birçok dünya markasının TAYSAD üyelerini faaliyette bulundukları ülkelere davet ederek “Üretimi yanımızda yapın” dediğini anlattı. Dudaroğlu, özellikle otomotiv sanayi ihracatının yüzde 70’inin AB ülkelerine gerçekleştiğini, ancak bu bölgedeki İtalya, Yunanistan, İspanya ve Portekiz’deki ekonomik sıkıntılar nedeniyle kısa ve orta vadeli stratejilerinin yeniden yapılandırılması gerektiğinin altını çizdi. Dudaroğlu, “Yunanistan tamamen durdu, İspanya, İtalya ve Portekiz’de de ödeme sıkıntıları başladı. Para pahalı hale gelecek. Biz bunu Türkiye’de hissetmeye başladık, bunlar ekonomiyi yavaşlatacak göstergeler. Üyelerimizi alacak sigortası yapmaları için uyarıyoruz. Bu noktada alternatif pazarlar önemli hale geliyor” diye konuştu. Katma değeri düşük ürünlerle marka olunamayacağına dikkat çeken Dudaroğlu, Türkiye’deki 118 Ar-Ge merkezinden 37 tanesinin TAYSAD üyesi olduğunun altını çizdi ve bunu 2013’de 75 adede çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Teşvikleri bekliyoruz Mehmet Dudaroğlu, yeni teşviklerle ilgili alt detayların da bir an önce açıklanmasını beklediklerini, bunun genel hatlarının ise 2023 yılı 500 milyar dolar ihracat vizyonundaki eylem planlarını kapsayacak şekilde olmasını beklediklerini vurguladı. Chevrolet’den yeni küçük SUV Trax Başarılı satış grafiğine sahip Captiva’nın üreticisi Chevrolet, yeni küçük SUV (sportif arazi aracı) modeli Trax’ı da ürün gamına ekledi. Chevrolet’nin küçük SUV modeli Trax, Eylül 2012’de gerçekleşecek Paris Motor Show’da ilk defa görücüye çıkacak ve dünyanın dört bir yanında resmi olarak tanıtılacak. Beş yolcu kapasitesi ve geniş bagaj alanı ile Chevrolet Trax, 2013 baharında 140’dan fazla pazarda müşterilere hitap edecek. General Motors (GM) Ürün Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mary Barra, “Trax, Chevrolet için büyümekte olan küçük SUV kategorisine giriş fırsatı sağlıyor. Trax, dünyanın dört bir yanındaki şehir gezginlerine esneklik, mükemmel yakıt tasarrufu ve otomobil benzeri kullanım sunuyor” diye konuştu. Barra, “2011 senesinde rekor düzeye ulaşan satışları ve birinci çeyrekte elde edilen rekor sonuçlarla, Chevrolet tüketicilerin gereksinimlerini ürün portföyünü genişleterek ve güçlü yeni modeller ekleyerek karşılamaya devam ediyor” dedi. 3 milyonuncu Fabia banttan indi Skoda’nın üçüncü model serisi Fabia’nın 3 milyonuncusu üretim bandından indi. 1999 yılında pazara sunulan ve kazandığı popülarite ile markanın büyüme stratejisinde büyük rol oynayan 3 milyonuncu Fabia beyaz renkte ve Greenline teknolojisine haiz motora sahip. Mlada Boleslav’daki fabrikanın üretim bandından inen 3 milyonuncu Fabia, Almanya’daki bir müşteri tarafından sipariş edildi. Fabia’nın 1999 yılında üretilen ilk modeli 1 milyon 788 bin 063, yenilenen ikinci versiyonu ise 1 milyon 211bin 937 adet üretildi. Dünya pazarlarında toplam 103 ülkede satışı süren Fabia, Hatchback ve Kombi olarak iki versiyonda satışa sunulurken, 2011 yılında Kıtalararası Ralli Şampiyonası IRC’de şampiyonluk zaferi yaşayan ralli aracı modeli Fabia Super 2000, motorsporlarındaki başarıları ile dikkat çekti. Tofaş’ın satmadığı Ferrari’ye garanti yok İtalyan üretici aldığı kararla, Türkiye’de Tofaş çatısı altındaki FerMas tarafından satılmayan Ferrari’lerin garanti kapsamında olmayacağını açıkladı Ferrari, satış sonrası hizmetler konusunda Türkiye’den başlayarak uluslararası örnek bir karara imza attı.?Sadece?Tofaş?çatısı altında yer alan FerMas tarafından Türkiye’de satılacak Ferrari modellerine garanti verileceğini açıklayan FerMas Satış ve Pazarlama Müdürü Ferhat Albayrak, bu kararın sektöre de bir örnek olmasını beklediklerini dile?getirdi. Bundan sonra ana üreticinin kararıyla Türkiye’de FerMas tarafından?satılmayan?hiçbir Ferrari modelinin geçerli garanti kapsamında değerlendirilmeyecek olmasının önemine dikkat çeken Albayrak,?“Ferrari’nin aldığı bu karar ile kayıt içi ekonomiye fayda ve ülkemizin?vergi?gelirlerine?daha?fazla?katkı?sağlayacak?olmaktan dolayı mutluyuz” açıklamasını yaptı.Türkiye’de kuruluşundan bu yana 158 Ferrari satışı gerçekleştiren FerMas, 2012 yılı başından itibaren başlattığı bir uygulama ile Ferrari alan müşterilerine?7?yıl boyunca ücretsiz periyodik?bakım?ve?servis hizmeti sunmasıyla dikkat çekiyor. EFSANE 2 SERİ YENİDEN TASARLANDI Goodyear’ın SUV lastikleri Portekiz’den yollara çıktı Eagle F1 Asymmetric ve EfficientGrip serileri, 4x4 araçlar için özel olarak geliştirildi. Yeni lastikler yol tutuş ve tasarruf özellikleriyle öne çıkıyor. Goodyear, Türkiye’de de satışa sunulan Eagle F1 Asymmetric ve EfficientGrip isimli SUV lastiklerinin dünya tanıtımını Portekiz’de gerçekleştirdi. Yakıt tasarrufu ve performansıyla dikkat çeken iki yeni ürün, sağladığı sessiz sürüş konforuyla da öne çıkıyor. Goodyear’ın ödüllü tüketici lastiği “EfficientGrip”in ardından pazardaki yerini alan EfficientGrip SUV, lüks/tam boyut araçlardan standart, küçük ve daha kompakt serilere kadar uzanan bütün SUV ve 4X4 araçlarını hedefliyor. Eagle F1 Asymmetric’in geliştirilmiş versiyonu Eagle F1 Asymmetric SUV ise, üst düzey performansa sahip SUV ve 4X4 araçlara başarılı bir şekilde uyum sağlıyor. Lastik, aynı zamanda Goodyear’ın üstün “Viraj Kavrama” (Active CornerGrip) teknolojisi ve yarış lastiği hamuruyla fark oluşturuyor. İlave yol tutuşu ve bütün yol şartlarında eşsiz performans sunan lastik, ıslak ve kuru yol performans testlerinden de tam not aldı. Teknolojideki en son gelişmeler kullanılarak oluşturulan EfficientGrip SUV’nin eşit dağılımlı sağlam yapısı ve basınç dağılımı, bilgisayar tarafından optimize edilmiş modellere dayanıyor. Böylece daha iyi kilometre performansı sağlayan Goodyear EfficientGrip SUV, önceki modellerle karşılaştırıldığında daha düşük ağırlığıyla da sürücülere gelişmiş direksiyon hassasiyeti ve buna bağlı olarak yol hakimiyeti sunuyor. Tofaş’ın Fiat Fiorino’su ‘Yılın Hafif Ticari Aracı’ Fikri mülkiyet haklarının tamamı Tofaş’a ait olan Fiorino, İngiltere’de “Van Fleet World” ödülleri jürisi tarafından “Yılın En İyi Hafif Ticari Aracı” seçildi. Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında geliştirilerek üretilen ve 70’den fazla ülkeye ihraç edilen Fiat Fiorino, İngiltere’de “Van Fleet World” ödülleri jürisi tarafından “Yılın En İyi Hafif Ticari Aracı” seçildi. Van Fleet World Editörü John Kendall, “Fiat, Türk yapımı Fiat Fiorino’nun lansmanını yaparak yepyeni bir pazarın önünü açtı. Ekonominin eriyip gittiği bir dönemde Fiat Fiorino gibi bir yeni modelin lansmanının yapılması, filoların resesyon küçülmesi ruhuna sahip olan modellere yönlenmesini sağladı. Fiat Fiorino, 2500 litrelik yükleme hacmine sahip gövdesi, 620 kg’lik ağırlık taşıma kapasitesi ve 1.3 litrelik tutumlu dizel motoruyla bir çok cebe ve amaca uygun olduğunu ispatlamıştır” dedi. Fikri mülkiyet haklarının tamamı Tofaş’a ait olan ve 390 milyon euroluk yatırımla Türk mühendis ve işçilerinin imzasıyla hayata geçirilen Minicargo projesinin Fiat markalı yüzünü temsil eden Fiorino, Türkiye’de Cargo, Combimix, Combi ve Trekking model versiyonlarıyla satılıyor. Opet’in yeni TITAN yağı az yaktırıyor Opet Fuchs, XTLTM teknolojisiyle binek ve ağır ticari araçlar için, yüksek motor koruması, yakıt tasarrufu ve düşük yağ tüketimi sağlayan TITAN motor yağlarını pazara sundu. Opet Fuchs Genel Müdürü Murat Seyhan, Alman Fuchs teknolojisiyle üretilen madeni yağların da katkısıyla pazar liderliğine doğru emin adımlarla ilerlediklerini söyledi.?Fuchs İcra Kurulu Üyesi ve Başkan Yardımcısı Alf Untersteller ise 2011 yılında 27.5 milyon euro Ar-Ge yatırımı yaptıklarını açıkladı.?TITAN motor yağları binek ve hafif ticari?araçlarda,?yüzde?1.7’ye?kadar?daha fazla yakıt ekonomisi sağlarken, yağ tüketimini?yüzde?18’e?varan oranda düşürüyor. Kia Rio’larda 1.500 TL’lik takas indirimi 2011’in sonunda yenilenerek Türkiye’de satışa sunulan Kia Rio’nun, hatcback ve sedan gövde tiplerinde 1.500 TL indirim uygulanıyor. Bu indirimle birlikte Kia Rio 1,25 lt. benzinli modeli 33.250 TL, 1.4 lt. dizel modeli ise 39.,550 TL fiyat etiketiyle?satışa?sunuluyor. İndirime ek olarak bu hafta başından itibaren Kia Rio hatcback, sedan ve?3?kapı?modellerinde?bin 500 TL?ekstra?takas?indirimi?de?uygulanmaya?başlandı.?Yeni?Kia Rio’da standart olarak sunulan aktif ve pasif güvenlik teknolojileri arasında sürücü, yolcu, yan ve?perde?olmak?üzere?toplam?6 adet hava?yastığı,?EBD?destekli ABS,?ESC?(Elektronik Stabilite Kontrolü) ve HAC (Yokuş Kalkış Destek Sistemi), TCS (Patinaj Engelleme Sistemi)?gibi özellikler mevcut. Suzuki’lerde otomatik vites seçeneği Suzuki, hem şehir içi hem de şehir dışı kullanımına yönelik modellerinde, yakıt tasarrufu ve uygun fiyat avantajını otomatik vites seçeneği ile birlikte sunuyor. Otomatik Suzuki’ler 31 bin 556 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 99547
    % 1.59
  • 6.0594
    % -3.21
  • 7.1276
    % -3.1
  • 7.9636
    % -2.83
  • 234.329
    % -3.49
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT