BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 10 küresel markamız olacak şimdilik ilk 100’de yokuz

10 küresel markamız olacak şimdilik ilk 100’de yokuz

Apple geçen yıl olduğu gibi bu yıl da dünyanın en değerli markası oldu. Apple 182.9 milyar dolarlık değere ulaşırken onu IBM ve Google izledi. Türk şirketleri sıralamada yer almazken, Türkiye’nin hedefi listeye 2023 yılına kadar 10 markayla girebilmek



BrandZTM En Değerli 100 Küresel Marka çalışmasına göre Apple, dünyanın en değerli?markası oldu. Listede hiçbir Türk markası yer almazken?Bilim,?Sanayi?ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün 2023 yılına kadar 10 küresel marka oluşturmayı hedeflediklerini söyledi. Araştırma sonuçlarına göre ekonomik belirsizliğe rağmen dünyanın en büyük markalarının büyümeye devam etti. Geçen yıl listenin tepesinde olan Apple bu yıl da dünyanın en değerli küresel markası sıralamasında zirveyi bırakmadı ve yüzde 19’luk değer artışıyla 182.9 milyar dolarlık değere ulaştı. IBM yüzde 15 büyüme göstererek marka değerini 115.9 milyar dolara çıkarırken, sıralamadaki ikinciliğini IBM’e kaptıran Google 107.8 milyar dolarlık marka değeri ile 3’üncü sıraya geriledi. Facebook ise halka arzı öncesinde yüzde 74 değer artışı yakaladı. 33.2 milyar dolar marka değerine sahip olan şirket 35’inci sıradan 19’uncu sıraya yükseldi. 25 ŞİRKETİN DEĞERİ 2.4 MİLYAR $ Sıralamada yer alan ilk 10 markanın 7’si teknoloji ya da iletişim markası olarak öne çıkarken, listeye ilk defa Afrika’dan bir şirket girdi. 88’inci sıraya oturan Güney Afrikalı mobil iletişim firması MTN’nin marka değeri 9.2 milyar dolar olarak açıklandı.?Listeye Türkiye’den giren firma ise olmadı. Araştırma?Türkiye’den 25 Türk markasının değerinin hesaplandığını belirten Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan ancak bunlar arasından Küresel?100?Marka?sıralamasına giren çıkmadığını söyledi. Khan, 25 Türk markasının değerinin 2.4 milyar dolar olarak hesaplandığını bildirdi. Türkiye bu?alandaki?eksiklerini?ise 2023 yılına?kadar?gidermeyi?planlıyor. Washington’da, ‘’İşletmenizi Global Hale Getirmek’’ başlıklı konferansta konuşan Bakan Nihat Ergün, “2023 yılına kadar, 10 küresel marka oluşturmayı hedefliyoruz.?Türkiye’yi?Avrasya’nın?üretim?ve teknoloji?üssü?haline getirmek istiyoruz” diyerek Türkiye’nin de dev markaları olacağını söyledi. MARKA DEĞERİ EN ÇOK ARTAN ŞİRKET FACEBOOK Facebook, halka arzının öncesinde yüzde 74 değer artışı yakalayarak listenin en hızlı değer artışı yapan markası olurken, 33.2 milyar dolar marka değerine sahip olan şirket 19’uncu sıraya yükseldi. En değerli markalar Şirket ? Değeri (Milyon $) 1 Apple 182,951 2 IBM 115,985 3 Google 107,857 4 McDonald’s 95,188 5 Microsoft 76,651 6 Coca-Cola 74,286 7 Marlboro 73,612 8 ATveT 68,87 9 Verizon 49,151 10 China Mobile 47,041 11 General Electiric 45,810 12 Vadofone 43,033 13 ICBC 41,518 14 WELLS FARGO 39,754 15 VİSA 38,284 16 UPS 37,129 17 WALMART 34,436 18 Amazon.com 34,077 19 Facebook 33,233 20 Deutsche Telekom 26,837 21 Louis Vuitton 25,92 22 SAP 25,715 23 BMW 24,623 24 CHİNA CONS. BANK 24,517 25 Baidu 24,326 26 HP 22,898 27 Oracle 22,529 28 Toyota 21,779 29 Master Card 20,759 30 American Express 20.198 31 HSBC 19,313 32 Hermes 19,161 33 Gillette 19,055 34 ExxonMobil 18,315 35 Pampers 18,299 36 TESCO 18.007 37 Tencent/QQ 17,992 38 AGRI. BANK OF CHINA 17,867 39 Shell 17,781 40 RBC 17,225 41 Movistar 17,113 42 Starbucks 17,072 43 Disnep 17,056 44 Nike 16,255 45 Accenture 16,118 46 Mercedes-Benz 16,111 47 NTT DoCoMo 15,981 48 Budweiser 15,882 49 Intel 15,633 50 Orange 15,351
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT