BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hedef 2 yılda 60 bin mağaza 40 milyar dolar ciro

Hedef 2 yılda 60 bin mağaza 40 milyar dolar ciro

Yeni yönetim ile hız kesmeden yoluna devam eden Birleşmiş Markalar Derneği, görev bitimi olan 2014’e kadar 60 binden fazla mağaza ile 40 milyar dolar ciroya koşacak



Tülay Dur İSTANBUL Büyük markaları çatısı altında toplayan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), 30 kişiye çıkarılan yeni yönetimiyle hedeflerini de büyüttü. Yeni yönetim 2 yıllık görev süresinde yurt içinde 60 bin’den fazla mağazaya, perakende mağazacılıkta 310 bin kişilik istihdama ve 40 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’yi 2023’e kadar bölge ve dünya modasına yön veren konuma taşımak, İstanbul’u ‘markalar merkezi’ haline getirmek gibi?bir?vizyon?üstlendiklerini vurgulayan BMD Derneği Başkanı?Yılmaz?Yılmaz, “Göreve geldiğimiz Mart 2010’da yurt içinde BMD?markalarının?40?bin?mağaza,?170 bin kişilik istihdam, 2.3 milyon metrekare satış alanı ve?24?milyar?dolar?ciro?söz konusuydu. Nisan 2012’de bu rakamlar?sırasıyla?50 bin mağazaya, 220 bin kişilik istihdama, 3 milyon metre kare satış alanına ve 30 milyar dolar ciroya çıktı” diye konuştu. AB’YE TEMKİNLİ YAKLAŞIN Yurt dışı içinde 2014 planlarının olduğunu belirten Yılmaz, “Mart 2010’da yurt dışında BMD markalarının toplam bin 370 mağazası vardı. Nisan 2012’ye geldiğimizde 79 BMD markasının 91 ülkede toplam 2 bin 603 mağaza açtığını görüyoruz. 2014’te ise 100’ü aşkın ülkede 90 BMD markasına ait 4 binin üzerinde mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Üyelerimize AB’nin durumun sıkıntılı?olduğunu?ve?doğu?ve kuzeye yönelmelerini, dikkatli olmalarını öğütlüyoruz. Yoksa yurt?dışında?şu?an için bir tıkanma yok” dedi. HEDEFİMİZ DEVLER LİGİNE?GİRMEK Yılmaz Yılmaz, sektörde güç birliği amacıyla başlatılan federasyon çalışmalarının final noktasına geldiğini belirterek, 24’ten 30 kişiye çıkarak gücüne güç katan BMD Yönetim Kurulu’nun bu sürece çok daha fazla destek olacağını söyledi. Yılmaz, “Diğer derneklerle birlikte perakende sektörünü biraraya getirerek federasyon kurmak istiyoruz. Amacımız markalarımızı dünya devler ligine?sokmak”?dedi.?Yılmaz, BMD’nin startını verdiği bir başka proje olan ‘Kira, Ciro ve Performans Endeksi’ çalışmasıyla AVM’lerin metrekare verimliliği ve kiraların ciroya oranı konularında ‘ratinglerini’ ölçeceklerini de söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT