BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Fiat’tan bir AMERİKAN daha; LANCIA THEMA

Fiat’tan bir AMERİKAN daha; LANCIA THEMA

Amerikalılarla ortaklığın ardından Dodge Journey’i Freemont olarak üreten Fiat, Chrysler 300 temelinde üretilen Lancia Thema’yı da satışa sundu.



Fiat-Chrysler ortaklığı meyvelerini vermeye devam ediyor. Dodge Journey modeli temel alınarak üretilen Freemont’un ardından, Fiat çatısındaki Lancia da 1984-1994 yılları arasında üretilen efsanevi modeli Thema’yı Chrysler’la birlikte yeniden hayata döndürdü. Chrysler’ın efsanevi modeli 300C modeli temel alınarak üretilen Thema ilk olarak geçtiğimiz Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılmıştı. Boyutları, konfor ve etkileyici tasarımıyla tipik bir Amerikan olan Thema, Türkiye’de de 87 bin eurodan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla satışa sunuldu. Zengin donanım özellikleriyle dikkat çeken Lancia Thema, 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla kombine edilmiş 3.0 litre silindir hacimli V6 yapılı 239 HP’lik Multijet II dizel motorla lüks sedan sınıfındaki rekabete katılıyor. Tek donanım paketi bulunan Lancia Thema’da, 7 hava yastığı, ESP, ABS, TCS, Anahtarsız Giriş Sistemi, Yağmur ve Nem Sensörü, Pusula, Otomatik Adaptif Bi-Xenon Farlar, deri döşeme, havalandırmalı, hafızalı ve ısıtmalı koltuklar, navigasyon gibi pek çok özellik ön plana çıkıyor. İRİ CÜSSESİNE RAĞMEN 7.1 LİTRE YAKIYOR Lancia’nın yeni sedanı Thema, 5 metreyi aşan uzunluğu, 1.5 metreyi aşan yüksekliği ve 1.9 metreye varan genişliğiyle tam bir Amerikan olarak yollara çıktı. 6 silindirli dizel motora sahip olan Thema, 0-100 km/s hızlanmasını 7.8 saniyede tamamlıyor. 232 km/s’lik maksimum hıza erişen araç, 100 km’de ortalama 7.1 litrelik yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor. KALBİNDE FERRARI VARDI İlk olarak 1986 yılında yollara çıkan Lancia Thema 8.32, Ferrari’nin 2927 cc’lik benzinli V8 motorunu kullanıyordu. Ferrari 308’de de kullanılan bu motor sayesinde Thema, 0’dan 100 km’ye 6.8 saniyede ulaşıyordu. ALİ HAYDAR BOZKURT Ticarimiz yok ama düşük ÖTV desteğini doğru buluyoruz Toyota Pazarlama ve Satış CEO’su Bozkurt’tan hafif ticarilerdeki düşük ÖTV tartışmasına farklı bir yorum: İhracata ciddi destek sağlayan bu segment için doğru bir karar... Toyota Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, hafif ticari araçlardaki düşük ÖTV’nin sektörde haksız rekabet oluşturduğu yönündeki tartışmalarla ilgili olarak, “Söz konusu segment ülke ekonomisine ciddi katkılar sağlıyor. Ticari araca sağlanan vergisel desteği doğru buluyorum” dedi. Fethiye’deki basın toplantısında konuşan Bozkurt, “Biz marka olarak böyle bir segmentte ürünümüzün olmamasına rağmen, hafif ticari araçların vergiyle desteklenmesi fikrini doğru buluyorum. Bu modelle ilgili yatırım yapmış yerli firmalar var. Bunlar ciddi istihdam ve ihracat yapıyorlar. Buradan ABD’ye kadar Türkiye’de üretilen araçları ihraç ediyorlar. Böyle bir oluşumu gerçekleştirebilmek çok kolay değil” dedi. Markasal küçük hesaplara girerek, memleketin çok menfaatine olacak bir şeyi olumsuz eleştirmeyi doğru bulmadığını söyleyen Bozkurt, “Hafif ticari ile binek otomobil ÖTV’leri arasındaki fark çok açıktı. Bir çok insan bu araçları ağırlıklı binek amaçlı kullanıyordu. Yüzde 15 ÖTV ise kabul edilebilir bir değerdir” diye konuştu. Ticari aracın vergisinde gelinen noktanın güzel bir denge olduğunu söyleyen Bozkurt, “ÖTV’nin yüzde 10’a tekrar gerilemesini gerekli görmüyorum” dedi. Açıklanan yeni teşvik paketiyle ilgili tartışmalar hakkında da açıklamalarda bulunan Ali Haydar Bozkurt, şunları söyledi; “Teşvik; hiç olmamasından her zaman iyidir. Bir sıfırdan büyüktür. Teşvikle ilgili beklentiyi doğru koymak lazım. Bazen şöyle bir anlayış görüyoruz; ‘devlet gelsin hepsini yapsın.’ Öyle olursa devletin özel sektöre ihtiyacı kalmaz. Devletin kolaylaştırma rolü ve fonksiyonu olması lazım. Belli stratejik sektörleri özellikle seçmelisiniz. O sektörleri teşvik etmelisiniz. Seçilen sektörleri ben stratejik buldum açıkcası. Daha iyisi olamaz mıydı? Her zaman her şeyin daha iyisi olabilirdi. İyi okunursa, iyi çalışılırsa, yatırım planı olan firmaların gerçekten işine yarayacağını düşündüğüm bir program. Teşvik sistemiyle devlet gelip para koymuyor, devlet alacaklarından vazgeçiyor. Teşvik sistemi otomotiv için herkesi cezbedecek bir yatırım paketi değil. Onu kabul etmek lazım. Ama ilave yatırım yapmayı düşünen ve bununla ilgili kafasında soru işaretleri olan firmaları cesaretlendireceğini düşünüyorum.” TASARIM VE ESTETİK ŞART Avrupa pazarları için kalitenin yanı sıra tasarım ve estetiğin öne çıktığını belirten Bozkurt, Toyota’nın bundan sonra yeni üretim anlayışıyla yol alacağını söyledi HİDROJENLİ MODELLER GELİYOR Toyota’nın, 2015 yılında hidrojen yakıt hücreli araçları satışa sunacağını ifade eden Ali Haydar Bozkurt, gelecek dönemde Toyota’nın her modelinin en az bir tane hibrit versiyonunun olacağını bildirdi. Bozkurt, “Plug-in hibritle öyle bir noktaya geldik ki gün içerisinde şehir içi kullanımda sadece elektrik motorunu kullanarak giden bir otomobil haline geldik. Plug-in Prius’la, 26 kilometre boyunca sadece elektrikli motorla gidebiliyorsunuz” dedi. Ticari araç için ekip kurulmuştu Ticari Verso Active’in Türkiye’de üretimi planlanan ancak izin çıkmadığı için askıya alınan ticari araç projesiyle ilgili açıklamalarda bulunan Ali Haydar Bozkurt, “Ayrıca, Verso projesinin yanında tamamen yeni Doblo’nun olduğu segmentte ‘yeni bir Toyota nasıl yapılır’ ekibini kurmuşlardı. Ancak Verso onay alamayınca, ardından da vergilerle ilgili değişiklikler olunca projeyi maalesef beklemeye alındı. Japonya ziyaretinde de Toyota Başkanı, Sanayi ve Ticaret Bakanımız Nihat Ergün’e yaşanılan hayal kırıklığından bahsetti. Ben kişisel olarak bunun Türkiye olarak da bir kayıp olduğunu düşünüyorum. Ben kişisel olarak da bunun Türkiye olarak da bir kayıp olduğunu düşünüyorum. Türkiye olarak önümüzdeki fırsatı kaçırdık” diye konuştu. Yeni Corolla için 150 milyon euro Toyota tarafının Türkiye’de üretimi artırmak için her fırsatı kolladığını anlattığını aktaran Ali Haydar Bozkurt, “Önümüzdeki yıl Sakarya’da üretilecek C sedan bir model var. Bu model büyük ihtimalle fabrikayı tam kapasiteye taşıyacak. Bugün yaklaşık 90 binlerde olan üretim, resmi kapasitesi olan 150 binlere çıkacak. Hatta bir yıl 176 bin bile üretilmişti. Bugün o kapasiteyi bile tamamlamak Türkiye’ye ciddi bir ihracat katkısı sağlayacak. Sakarya’da üretilecek C sınıfı sedanın isminin halen belli olmadığını söyleyen Bozkurt, “Corolla dünyada üretilen ve en çok satılan tek model olarak efsane bir isim. Bu ismin biteceğini hiç düşünmüyorum” dedi. Büyük bir ihtimalle Corolla’nın 11. jenerasyonu olacak yeni model, 2013’ün haziran ayında banttan inecek. Projeyle 400 kişilik ek istihdam ve 150 milyon euroluk yatırım gerçekleşecek. Peugeot’nun yeni sedanı 301 İstanbul’da tanıtılacak Peugeot gelişmekte olan ülke pazarlarını hedef alan yeni sedanı ‘Peugeot 301’in ilk fotoğraflarını yayımladı. İspanya Vigo fabrikasında üretilen Yeni Peugeot 301’in basın tanıtımı Paris Otomobil Fuarı’nda yapılacak. Aracın dünya lansmanı ise 1 Kasım 2012’de İstanbul’da düzenlenecek Auto Show Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Araç aynı anda Türkiye’de ve ardından Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ve bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda ülkede satışa sunulacak. Peugeot’nun tüm dünyada satış hacmi açısından zamanla en önemli modellerinden biri olması hedeflenen Peugeot 301, sıcak ülkeler, soğuk ülkeler, bozuk yol koşulları gibi en zorlu kullanım şartlarına uyum gösterecek şekilde geliştirildi. i30, güvenlikten 5 yıldız alan 7. HYUNDAI oldu Yeni Hyundai i30, Euro NCAP’in gerçekleştirdiği son çarpışma testinden en yüksek puanı alarak 5 yıldızın sahibi oldu. Böylece i30, C-segmentinin en güvenli araçlarından biri olarak belgelendi ve Hyundai markasının EuroNCAP’den 5 yıldız alan 7’nci modeli oldu. Yeni i30’un bu çarpışma testlerinde ön plana çıkan özelliğiyse çocuk güvenliğinde oldu. İki farklı ölçümle yapılan çocuk güvenliği testlerinde yüzde 90’lık derecesi ile C segmentinin Çocuk Güvenliği’nde en yüksek derecesini elde eden Hyundai i30, hem 18 ay hem de 3 yaş çocuk testlerinde en yüksek puanları aldı. Yeni i30 ayrıca darbe emici tamponları ile özellikle bacak bölgesinde meydana gelebilecek yaya yaralanmalarını engelleyerek testte en yüksek puanı elde etti ve yaya güvenliğinde de yüzde 67’lik derecelendirme ile segmentinin en iyi sonuçlarından birine imza atmış oldu. Skoda’da 24 ay sıfır faiz fırsatı Skoda, Superb ve Octavia modelleri için özel kampanya başlattı. Superb’e sahip olmak için 24 bin TL kredi kullanmak isteyenler 24 ay boyunca hiç faiz ödemeyecekler. 18 bin TL kredi kullanarak Octavia’yı tercih edenler ise yine 18 ay boyunca 0 faizli kampanyadan yararlanabilecekler. Vade sayılarını daha fazla aya yaymak isteyenler için ise aylık faiz oranı sadece 0.89 olarak belirlendi. Ayrıca müşteriler, 2 yıllık fabrika garantisine ek olarak 2 yıl daha garanti kapsamında olacaklar. Kampanya dahilinde kredi kullanmadan Superb’i tercih edenlere 2+2 yıl garanti süresinin yanında ayrıca Skoda Kasko hediye edilirken, Octavia almak isteyip ekstra 2 yıl garantiyi istemeyenlere ise Skoda Kasko hediye edilecek. Renault’da ‘şimdi al 2013’te öde’ fırsatı Renault’nun 31 Mayıs’a kadar sürecek kampanyasında bütün binek ve Kangoo Multix modellerinde, 48.000TL için 48 aya kadar vade seçeneği sunuluyor. Ayrıca vadeler için yüzde 0.89 ‘sabit faiz’ avantajlı kredi fırsatı da bulunuyor. Bu avantajın yanısıra ödemelerini ertelemek isteyen müşterilere yönelik “Şimdi Al 2013’te Öde” fırsatı bulunuyor. Ayrıca Megane HB, Sport Tourer, Coupe, Clio HB & Grand Tour, Fluence, Grand Scenic ve Yeni Scenic modellerinde geçerli olmak üzere “3.000 TL’ye varan takas indirimi” yer alıyor. Mayıs ayında geçerli olan Clio HB ve Clio Grand Tour ve Kangoo Multix’de 18.000 TL için 18 Ay 0% faiz imkanı ve Master ve Trafic modelleri için özel olarak 24.000 TL, 24 Ay %0 kampanyası da devam ediyor. Moto Guzzi, V7 efsanesini yeniledi Piaggio Grup çatısı altında geçtiğimiz yıl 90’ıncı yaşını kutlayan İtalyan Moto Guzzi, efsanevi V7 modelini yeniledi. V7, 60’lı ve 70’li yıllara damgasını vurarak Avrupa’da motosikleti özgürlüğün bir simgesi haline getirmişti.
Reklamı Geç
KAPAT