BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çağrı merkezleri âdeta istihdam fabrikası

Çağrı merkezleri âdeta istihdam fabrikası

Yıl sonuna kadar 400 kişiye istihdam sağlamayı hedefleyen çağrı merkezini açan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Fabrikada bir işçi istihdamı için 30-40 bin lira harcıyorsunuz. Çağrı merkezine 3-4 bin lira” dedi



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir’de kurulan ve ilk etapta TTNET’in müşterilerine hizmet verecek olan “Callart Çağrı Merkezi”ni hizmete açtı. Teknolojinin her geçen gün daha önemli hale geldiğini, alın terinden akıl teri dönemine geçildiğini ifade eden Yıldırım, “Akıl terine yapılan yatırımla çok daha fazla istihdam imkânına kavuşuluyor. Firmalar açısından santral faaliyeti gören ‘çağrı merkezleri’ de bu kategoride yer alıyor. Sadece müşteriden gelen talepleri karşılamak için değil, ayın zamanda kendilerinin ne yaptığını, yeniliklerini anlatıyorlar. Telefon üzerinden pazarlamacılık yapıyorlar. Birbirini görmeden binlerce insan çağrı merkezindeki gençlerin yönlendirmesiyle işlerini yönlendiriyor” dedi. Türkiye’de 300 tane merkez açıldığını, çalışan sayısının 55 bin olduğunu belirten Yıldırım, “Çalışan sayısı da 55 bine yükselmiş. 55 bin kişi çalıştırmak için ne kadar yatırım yapacaksınız? Fabrika kursanız, milyarlar harcarsınız. Ama çağrı merkezinin yatırımını yapması da kolay. Bilişimde istihdamın kişi başı maliyeti 3-4 bin lira arası. Fabrikada bir kişinin istihdamı için ise 30-40 bin lira harcıyorsunuz” diye konuştu. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer ise Türkiye’de çağrı merkezi sektörünün 1.5 milyar lira büyüklüğe sahip olduğunu ifade etti. Acarer, “Türkiye’de son bir yılda çağrı merkezleri sektörü yüzde 22 oranında büyüdü. Halen 50 bin kişi civarında olan sektördeki istihdamın, 2015 yılında 85 bin kişiye ulaşacağı öngörülüyor. Bu sektör yalnızca istihdam değil, ekonomiye de önemli katkı sağlıyor” dedi. TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz firma olarak her gün yeni bir servis ve ürünle müşterilerini buluşturduklarını dile getirirken, Callart Genel Müdürü Serdar Çilek ise TTNET’in tedarikçisi ve iş ortağı olmaktan mutluluk duyduklarını ifade ederek, gerçekleştirdikleri yatırımla 400 kişiye istihdam sağladıklarını söyledi. VAATLERİN 3’TE BİRİ GERÇEKLEŞTİ İzmir’e “35 İzmir 35 Projesi” ile vadettikleri yatırımların üçte birini bir yılda başlattıklarını söyleyen Yıldırım, “Hayal tacirliği yapmıyoruz, yerine getiriyoruz” dedi. Bakan Yıldırım, TV paketi sattı Bakan Binali Yıldırım, çağrı merkezinin açılışının ardından bir müşteri hizmetleri yetkilisinin yerine geçerek, rastgele telefon numarası belirlenen bir vatandaşı aradı. Eskişehirli olduğu öğrenilen vatandaşa, “Ben Binali Yıldırım, çağrı merkezinden TTNET adına arıyorum. Size daha güzel hizmet vermek için bu konuşmaların not alındığını ifade edeyim” diyen Yıldırım, TTNET’in ürünlerinden “Tivibu Ev” paketi hakkında bilgi sundu. Vatandaşın kendisini tanıması üzerine Bakan Yıldırım, “Siz buradaki gülüşmelere kulak vermeyin, beni tanıdınız, bana çağrı görevi verildi. Etrafım da kuşatıldı. Önemli olan insanlık. Kandiliniz kutlu olsun. Bu kadar uzun çağrı yapanı burada tutmazlar, ama bizim durum malum” ifadelerini kullandı. Eskişehirli vatandaş, Bakan Yıldırım’ın yaptığı tanıtımın ardından söz konusu ürünü satın aldı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT