BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kadınlar gerçek ihtiyaç ile lüksü ayırmayı öğreniyor

Kadınlar gerçek ihtiyaç ile lüksü ayırmayı öğreniyor

Can sıkıntısını gidermek için bile alışverişe koşan kadınlar, şimdi ‘ihtiyaca göre’ harcamayı, ardından da yatırım yapmayı öğreniyor



Alışverişi ihtiyaçtan çok hobi olarak gören kadınlar, yeni bir proje ile ‘finansal okur yazar’ oluyor. Aile ve Sosyal politikalar Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İSMEK ortaklığı ile Doğuş Grubu sponsorluğunda hayata geçirilen projede ilk etap tamamlandı. 20 kadının bu eğitimi almasını hedefleyen programda başta zorunlu ve lüks harcamaları ayırt etme becerisi öğretildi. Türkiye’de kadınlara yönelik düzenlenen ilk ve tek platform olma özelliği taşıyan “Para Durumu” kapsamında, 21 Aralık 2011’de başlatılan seminerlere yaklaşık 10 bin kadın katıldı. Eğitimi, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Özlem Denizmen yürüttü. Denizmen, bireylerin gelirlerini, harcamalarını, birikimlerini ve yatırımlarını akıllıca değerlendirip doğru yönetebilme yetkinliklerini kazanmasını sağlayan proje ile 2013 yılında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatına girebilmeyi hedefliyoruz” dedi. Düenlenen 12 panelde yaklaşık 10 bin kadına para kavramı, dilek-hedef farkı, bütçe, bborç yönetimi, kredi kartı, birikim, yatırım araçları, girişimcilik, KOSGEB, mikro kredi, ev alımı konularında interaktif uygulamalar ve teatral anlatımlar kullanılarak bilgi aktarıldı. Eğitim sonunda katılımcıların para konularında bilgi seviyesi yüzde 74 arttı. Yatırım aracı çeşitlendirmesinde bilgi seviyesi artarken, zorunlu ve hüks harcamayı ayırt edebilme seviyesi yüzde 87.6’ya yükseldi. Şimdi daha çok yatırım yapıyorlar Program sonrasında yapılan araştırmaya göre eğitimlere katılan kadınların farklı yatırım araçlarına yöneldikleri gözlendi. Eğitim sonunda birikimlerini değerlendirme konusunda bilgili olduğunu ifade eden kadınların oranı da yüzde 45’ten yüzde 81’e çıktı. Özlem Denizmen, kadınların ailenin temel direği olduğu gerçeğinden yola çıkarak toplumun ‘gereksiz harcama’ yerine ‘ihtiyaca göre harcama’yı öğrendiklerini, bunun yanı sıra tasarrufa yönelmeye teşvik edildiklerini, program sayesinde bunun yöntemlerine daha çok vakıf olduklarını ifade etti.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT