BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Foyalar ve boyalar

Foyalar ve boyalar

Dijital teknolojiler, dünyayı, ilişkileri ve pazarlamayı derinden değiştiriyor. Pazarlama kitapları yeniden yazılıyor, okullarda öğretilenlerin yarısı daha mezun olmadan işe yaramaz hale geliyor.



Dijital teknolojiler, dünyayı, ilişkileri ve pazarlamayı derinden değiştiriyor. Pazarlama kitapları yeniden yazılıyor, okullarda öğretilenlerin yarısı daha mezun olmadan işe yaramaz hale geliyor. Teknoloji, marka ve firmalarla müşterileri yeni fikirler aracılığıyla birbirine bağlayan güçlü bir araç oldu. Bu sayede insanlara, dünyaya, olup bitenlere dair muazzam miktarda veri ve bilgi de üretiliyor. Bu verilerle firmalar, müşterilerini daha iyi anlıyor, onları yeniden tanımlıyor, yeni fırsatlar keşfediyor, yeni yollar, yeni işler, yeni ürünler geliştiriyor, yeni piyasalara ve yeni müşterilere ulaşıyorlar. Mevcut bilgilerin yüzde 90’ının son iki yılda üretildiğini, kullanılmadığında işe yaramaz hale geleceğini bilenler yüzyılın petrolünün veri, bilgi ve istihbarat olduğunun farkındalar. Veriye ve beyinlere yatırım yapıyorlar. Firmaların fizikî, malî ve beşerî sermayeleri kadar zihnî ve fikrî sermayeleri de öne çıkıyor. Fikrin varsa, küçük fikirleri bir büyük fikir etrafında organize etmeyi başarabiliyorsan?ve?bunu?hızla gerçekleştirebiliyorsan, işte o zaman, piyasa ve müşteriler (ve peşinden sermaye ve beşerî kaynaklar) seni algılıyor, tanıyor, beğeniyor ve sana yaklaşıyorlar. Dijital?çağda,?pazarlama,?insanların hayatlarında olumlu değişiklikler yapacak fikirler bulmak, bunları birbiriyle tutarlı bir bütünlük?içinde?bir?araya getirip,?kolay?anlaşılabilen?ve algılanabilen birer stratejiye dönüştürmek ve bunu, bütün paydaşların, müşterilerin, tedarikçilerin, firma personelinin tam desteği ve katılımıyla eğlenceli bir oyuna dönüştürebilmek becerisiyle ilgili. Bir fikri ve bir hikâyesi olan, bunu anlatabildiğinde, kendine taraftar?buluyor?ve piyasada kalıyor.?Ürünü,?fikri,?hikâyesi?cazibesini?kaybetmiş?firma?ve markaları?ise?kimseler?takmıyor. Müşteriler arasında haberleşmenin özgürleşip demokratikleştiği, bilginin kendi tabiatınca ışık hızıyla aktığı bu yeni dijital dünyada yalanların ömrü kısalıyor, mumlar sönüyor. Şeffaflık, samimiyet ve dürüstlük öne çıkıyor. Yalancı, sahtekâr, gözboyayıcı, samimiyetsiz şarlatanların foyaları da boyaları da bir bir dökülüyor. Çevrenize bakın, örneklerini göreceksiniz... (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT