BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > İhracatçının radarı Urfa'ya odaklandı

İhracatçının radarı Urfa'ya odaklandı

Bakanlar Faruk Çelik ve Zafer Çağlayan'la birlikte Şanlıurfa'ya giden TİM, yatırım imkânlarını mercek altına aldı.



YATIRIM ORTAMI YERİNDE İNCELENDİ Yatırım ortamlarının yerinde incelendiği bölge gezilerinin ikincisi olan Şanlıurfa'ya yaklaşık 150 iş adamı katıldı. Gezide, Bakanlar Faruk Çelik ve Zafer Çağlayan ile TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, programa kaılan iş adamı ve çok sayıda yatırımcıya şehrin avantajlarını anlattı. Yatırımcılara ayrıca teşvikler hakkında detaylı bilgiler verildi. Yeni teşvik sisteminin nisan ayında açıklanmasının ardından ilk hamleyi gerçekleştirip Muş'a iş adamlarını götüren Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bölgede ikinci organizasyonunu Şanlıurfa'ya yaptı. TİM'in bölgedeki yatırım ortamını incelemesi programına, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik de katıldı. Bakan Zafer Çağlayan konuşmasına salondaki topluluğu Türkçe'nin yanı sıra Arapça ve Kürtçe selamlayarak başladı. Türkiye'nin pek çok şehrinden farklı inanç ve etnik kökenden işadamlarının "acaba ben de bir çivi çakabilir miyim" düşüncesiyle Şanlıurfa'ya geldiklerini söyleyen Çağlayan, "İstanbul'da Ankara'da İzmir'de ne varsa; Şanlıurfa'da, Bitlis'te, Van'da da o olmalı' diyerek yola çıktık. Türkiye'nin en geri kalmış 15 iline karşı pozitif ayrımcılık yaptık. Bu illeri bir yatırım ve cazibe kenti yapmak istiyoruz" dedi. Programda konuşan Bakan Faruk Çelik de, "8-10 şehire endekslenmiş bir kalkınma anlayışının sosyal sonuçları ortada. Yeni teşvik sistemi Şanlıurfa gibi şehirlerin potansiyelini keşfetmemizi sağlayacak" dedi. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise, " 6'ıncı bölgeyi yatırım radarına aldık. İşadamlarımız buralara yatırımları sadece para kazanma olarak görmesin. Barış ve kardeşlik yolunda sosyal sorumluluk faaliyeti olarak da görsünler" dedi. TİM Başkanı Büyükekşi, Şanlıurfa’nın, 2011 yılında 150 milyon dolara yakın ihracat gerçekleştirdiğini belirterek, “Başta emek yoğun sektörlerimiz olmak üzere, yapılacak yatırımlarla bu rakamın çok daha yukarı taşınacağına inanıyoruz” diye konuştu.
Reklamı Geç
KAPAT