BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Enflasyon’da sert düşüş

Enflasyon’da sert düşüş

Haziranda TÜFE %?0.90, ÜFE ise %1.49’a gerilerken yıllık enflasyon TÜFE’de % 8.87, ÜFE % 6.44 oldu.



Haziranda zam şampiyonu yurt içi turlar olurken, domates yüzde 46.83 ucuzlayarak tüketiciyi sevindirdi. Taze fasulye yüzde 39, biber yüzde 23, patlıcan yüzde 21, kabak yüzde 21, LPG dolum ücreti yüzde 9.6 düştü. Enflasyonda Merkez Bankası’nın beklediği oldu, haziran ayında hızlı düşüş başladı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre haziran ayında tüketici fiyatları endeksi (TÜFE) yüzde 0.90, üretici fiyatları endeksi ise yüzde 1.49 geriledi. Bu verilere göre, yıllık enflasyon, geçen yılın aynı ayına göre TÜFE’de yüzde 8.87, ÜFE’de yüzde 6.64 oldu. Yılbaşında çift haneye ulaşan ve Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı’nın “Yılın ikinci çeyreğinde artış hızı düşer, ikinci yarıda düşüş başlar” öngörüsü de gerçekleşmiş oldu. Enflasyonda beklentileri aşan düşüşte, sebze ve meyvede tarla ürünlerinin piyasaya ucuz gelmesinin yanı sıra giyim ürünlerinde de yüzde 10’a varan indirimler etkili oldu. Haziran ayında endekste yer alan 444 maddeden 84’ünün ortalama fiyatı değişmezken 232 maddenin fiyatında artış, 128’inde düşüş gerçekleşti. Haziran ayında tarım sektöründe fiyatlar aylık yüzde 6.50 azaldı. Yurtiçi turların zam şampiyonu olduğu haziran ayında, mazot yüzde 2.92, şehirlerarası tren ücreti yüzde 4.22, tüpgaz yüzde 4.57, etek yüzde 4.90, gömlek yüzde 4.92, patates yüzde 7.99 ucuzladı. Haziran ayının zam şampiyonu, yüzde 48.83’lük artışla yurt içi bir hafta ve daha fazla süreli turlar oldu. Bunu fiyatı yüzde 23.46 artan limon, yüzde 7.13 artan şehir içi telefon görüşme ücreti oldu. Haziran ayında yıllık bazda fiyatların en fazla arttığı il yüzde 10.31 ile İzmir oldu. En düşük fiyat artışının yaşandığı il ise yüzde yüzde 7.78 ile Ankara oldu. Türkiye dünyanın en değerli 19. markası Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın ‘Marka ülkeler’ araştırmasına göre Türkiye, 487 milyar dolar marka değeriyle dünyanın en değerli 19. markası oldu. Geçen yıla göre marka değerini 114 milyar dolar artıran Türkiye’nin sırası ise değişmedi. ABD geçen yıl olduğu gibi 15 trilyon dolar marka değeriyle birinci, Kamerun ve Gürcistan, 9’ar milyar dolarla sonuncu oldu. Çin, 4.8 trilyon dolar ile 3.9 trilyon dolarlık Almanya’yı geçip ikinci olurken, Yunanistan’ın değeri 73 milyar dolara geriledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 87143
    % -3.46
  • 5.7875
    % -2.96
  • 6.5899
    % -2.46
  • 7.3507
    % -2.54
  • 219.169
    % -2.33
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT