BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ön ödemeli hat sahipleri daha memnun

Ön ödemeli hat sahipleri daha memnun

LPG ve GSM sektöründe markalar arasında yoğun rekabet yaşanırken, ön ödemeli hat sahiplerinin faturalılara göre daha memnun oduğu gözlendi.



Türk tüketicisinin yılın ilk çeyreğinde aldığı hizmetlerden duyduğu memnuniyet, geçen yılın aynı dönemine göre artarken, en çok mobil iletişim ve LPG sektöründen memnun kaldı. Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma kuruluşu KA tarafından yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2012 yılı 1. çeyrek sonuçlarına göre 2011 yılı son çeyreğinde 76.3 olarak ölçülen ulusal müşteri memnuniyeti endeksi, 2012 yılının 1. çeyreğinde 0.2 puan artarak 76.5 puana yükseldi. TMME çalışması kapsamında, 2012 yılının 1. çeyreğinde LPG Distribütörleri, cep telefonları, GSM hizmetleri, hızlı servis restoranları ve banka kredi kartları sektörleri ölçüldü. LPG Distribütörleri sektöründe markalar arasında yoğun rekabet gözlenirken, Aygaz ve Milangaz&Likidgaz, BP Gaz’ın uzun süredir LPG Distribütörleri sektöründe sürdürdüğü birinciliğine ortak oldu. GSM Hizmetleri sektöründe ise ön ödemeli hatların müşteri memnuniyeti sıralamasında faturalı hatlara kıyasla daha üst sıralarda yer aldığı gözlendi. Hazır Kart ve Vodafone Ön Ödemeli Hat GSM Hizmetleri sektöründe birinciliği paylaşan markalar oldu. 2012 yılı 1. çeyrekte ölçülen diğer sektörlerden cep telefonları sektöründe Nokia, hızlı servis restoranları sektöründe Domino’s Pizza ve banka kredi kartları sektöründe ise Yapı Kredi World Card müşteri memnuniyetinde tek başlarına birinci sırada yer aldılar. ABD skorlarıyla karşılaştırıldığında, cep telefonları ve GSM operatörleri sektörlerinin müşteri memnuniyetinin Türkiye’de daha yüksek olduğu gözlendi. Hızlı servis restoranları sektörünün memnuniyet skorunun ise ABD’de Türkiye’den daha yüksek olduğu görüldü. 20’yi aşkın gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede yürütülen ulusal müşteri memnuniyeti endekslerinin Türkiye uygulaması olan TMME, 2005 yılından beri değişik sektörleri ve bu sektörlerdeki kurumları kapsayacak şekilde her 3 aylık dönemde yapılıyor. TMME, ülke genelinde de müşteri memnuniyeti bilincinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına da katkıda bulunuyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT