BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hedefin hani? Projen nerede?

Hedefin hani? Projen nerede?

Bugün size TİM‘den bahsedeceğim. Türkiye İhracatçılar Meclisi‘nden yani. TİM Türkiye‘de kimsenin yapmadığı bir şeyi yaptı. “2023’te 500 milyar dolar ihracat” sloganıyla uzun vadeli bir hedef koydu kendine. Boş bir slogan da değildi hani, onu da söyleyeyim. Türkiye‘nin potansiyeli araştırıldı öncelikle. İllerin kapasitesi gözden geçirildi tek tek. Onlara hedefler verildi. Desteklendiler de. Hedefe ulaşmaları için izlemeleri gereken yol haritaları çizildi.



Bugün size TİM‘den bahsedeceğim. Türkiye İhracatçılar Meclisi‘nden yani. TİM Türkiye‘de kimsenin yapmadığı bir şeyi yaptı. “2023’te 500 milyar dolar ihracat” sloganıyla uzun vadeli bir hedef koydu kendine. Boş bir slogan da değildi hani, onu da söyleyeyim. Türkiye‘nin potansiyeli araştırıldı öncelikle. İllerin kapasitesi gözden geçirildi tek tek. Onlara hedefler verildi. Desteklendiler de. Hedefe ulaşmaları için izlemeleri gereken yol haritaları çizildi. Yurt dışı çalışmaları da müthişti TİM‘in. Ülkeler bir bir ele alındı. Hangi ülke ne ithal ediyor ve kimden satın alıyor? Hepsi tespit edildi. Avantajlar ortaya kondu. Rakipleri by-pass edip o ülkeye ihracat yapmanın yolları arandı. Daha iyisini yapmak için kafa patlatıldı ve uzun soluklu üretim yapmanın formülü bulundu. Bugün TİM hedefine emin adımlarla ilerliyorsa, geliştirdiği planlama ve ortaya koyduğu strateji ile oldu bu. Son dönemde iki önemli teşvik kanunu çıkarıldı mesela. Birisi “stratejik ürün” üretenlere, diğeri ise ülkeye döviz kazandıran sağlık ve eğitim kurumlarına yönelikti. Her iki teşvikten de kısa sürede olumlu sonuç almaya başladı Türkiye. Verilme sebebi, şartları ve hedefi belliydi çünkü. Bu olumlu gelişmelerin hepsi, TİM‘in uygulamaya soktuğu “2023 Hedefi” sayesinde oldu hiç şüphesiz. Planlama varsa, içini doldurmak kolay oluyor ne de olsa. Lafı fazla uzatmanın gereği yok! Büyümek istiyorsan hedef koyacaksın ortaya ve o hedefe ulaşmak için strateji geliştireceksin!.. TİM aynen bunu yaptı işte. De...?diğerleri?nerede??Onların üzerinde?ölü toprağı serili sanki! 2023 sadece TİM‘i mi ilgilendiriyor? Tarımın?neden?yok?2023?hedefi? Hayvancılık politikalarını neden konuşmuyoruz? Turizm neden “devekuşu”?pozisyonunda?duruyor hâlâ?! Eğitimde neler yapmayı hedefliyor Türkiye? Sağlıkta varmak istenen nokta neresi? Lojistikte ne düşünülüyor? En önemlisi de enerji. Türkiye‘nin 2023 enerji politikası nedir??Hani?bu?soruların?cevabı? Bu sektörlerle ilgili birimler neden 2023’ü hedef almıyorlar kendilerine? Türkiye‘de sağlık sektörü de çok iyi bir yerde, eğitim sektörü de. Türkiye‘nin bölgenin sağlık ve eğitim merkezi olması için şartlar müsait ayrıca. Üniversiteler hangi misyonu üstlenecek ve hangi branşta ihtisas sahibi olacak; bunlar neden planlanmıyor? Tarım ve sanayi envanteri neden çıkarılmıyor? Haaa, sorsan cevap hazır; “eli kulağında!”?Geçin?bunları, geçin. Lafla peynir gemisi yürümüyor. Hedef, plan ve strateji koyun ortaya. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi‘yi ve Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan‘ı kutluyorum. Kürşad Tüzmen‘i de tabii. Onun da önemli rolü var bu hedefin tespitinde çünkü. Bu muazzam planlama isimlerini saydığım üç kişiyle olmadı tabii. Ekipleri vardı, onlar yaptı. Ama dediğim gibi; planlamanın sonucu bütün bunlar. Plan yapmışsan arkası geliyor. Doğru, Türkiye planlı hareket etmeyi, proje üretmeyi bilen bir ülke değil ama değişmesi lazım. Devletin de özel sektörün de STK‘ların da planlı yaşamaya, sistemli hareket etmeye alışma vakti geldi de geçiyor bile. Her kurum ve kuruluş ekibini kurup proje üretmeye başlamalı. Vakit geçirmeden hem de.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT