BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Güzel görünmek için servet harcıyoruz

Güzel görünmek için servet harcıyoruz

Kişisel bakım sektörü Türk halkı kendine baktıkça büyüyor. 2011’de şampuan pazarı yüzde 12 büyüme gösterirken, makyaj için 170 milyon TL harcandı.



> Tülay DUR - İSTANBUL TÜRKİYE’DE KİŞİ BAŞINA KOZMETİK TÜKETİMİ 26 EURO Türkiye’de kişi başına düşen kozmetik tüketimi 26 euro iken, Norveç’te 235, Danimarka’da 187 euro düzeyinde. Pazardaki bu düşük seviye ise potansiyele ve girişimlere açık olduğuna işaret ediyor. Kişisel bakım ürünleri sektöründeki hızlı büyümeye rağmen Türkiye Avrupa ülkelerini çok geriden takip ediyor. Kendine özen gösteren şehirli kadın ve erkeklerin kişisel bakım sektörüne verdikleri destek küçümsenmeyecek boyuta geldi. Pazarın büyümesi ve yeni oyuncuların da pazara dahil olmasına Türk halkının kendine bakma isteği de eklenince Türkiye’de yıllık kişisel bakım ürünleri pazarının hacmi 1.6 milyar TL’ye ulaştı. Yılda 170 milyon TL’lik makyaj malzemesinin satıldığı Türkiye’de şampuan pazarı da 2011 yılında yüzde 12 ile Türkiye ekonomisinden fazla büyüdü ve 600 milyon TL’lik bir pazar haline geldi. Nielsen Araştırma Şirketi verilerine göre Türkiye’de saç boyası, şampuan, saç bakım ürünleri kategorilerinden oluşan kişisel bakım pazarının hacmi 2011 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 14 oranında büyüyerek 1.6 milyar TL odu. Araştırmaya göre şampuan pazarı da 2011 sonunda bir önceki yıla oranla yüzde 12 büyüyerek 619 milyon TL’ye yükseldi. Tüketicinin harcama tutarındaki artışın yanında tercihlerinde de değişim yaşandı. 2010’da 93 milyon 379 bin TL ile toplam pazarın yüzde 16.89’unu oluşturan saç dökülmesi segmentinin pazar payı yüzde 25 büyüme ile geçen yıl yüzde 18.83’e ulaştı. Pazarda ilk sırada yüzde 42.88’lik payla normal şampuanlar, ikinci sırada ise yüzde 25.37 ile anti-kepek şampuanlar bulunuyor. Araştırmalara göre Türk kadını kişi başı 26 euro kişisel bakımı için harcama yapıyor ve bu oran hâlâ Avrupa Birliğinin çok altında kalan bir rakam.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT