BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kuru kavaktan düdük

Kuru kavaktan düdük

Ekonomi Bakanı Çağlayan’ın verdiği rakamlar, Türkiye’nin 2011 yılındaki ihracat miktarının 90 milyon ton olduğunu ve bunların dışarıya kilosu 1,46 dolara satıldığını gösteriyor. İ



Ekonomi Bakanı Çağlayan’ın verdiği rakamlar, Türkiye’nin 2011 yılındaki ihracat miktarının 90 milyon ton olduğunu ve bunların dışarıya kilosu 1,46 dolara satıldığını gösteriyor. İhracatı daha fazla arttırmak, 2023 hedeflerine ulaşmak için, bu miktarı 250 milyon tona çıkarmak lazım. Lakin, bu pek de kolay değil. Bir başka yol, ihracatta kilo başına gelirleri 2,5-3 dolarlara çıkarmak. Bu da ancak, fiyata dayalı bir rekabet anlayışından kurtulup, katma değeri yüksek; fikir, emek, bilgi ve akıl yüklenmiş mallara yönelmekle mümkün. (Turquality kapsamındaki markaların kilo başına ihracat geliri 2,19 dolar imiş.) Bir üçüncü yol, yeni pazarlara, yeni alanlara, yeni ürünlere girerek ihracatımızı çeşitlendirmek. Bütün bunlar, her alanda, ülke genelinde, yüksek düzeyde bir girişimcilik becerisine sahip olmamızı gerektiriyor. Yenilikleri arayan, denenmemişleri deneyen, ufku, zihni ve gözü açık (biraz da kara), meraklı, bilgili girişimcilere ihtiyaç var. Girişimciliğin özendirilmesi konusunda, firmalar, bakanlıklar, üniversiteler ve akademisyenler arasında takdire şayan çalışmalar yapanlar çoğalıyor. Girişimcilik son yıllarda, en azından üzerinde çok konuşulan bir konu haline geldi.?Epeyce?mesafeler?alındı. Umarız meyveleri de zamanla alınır. İş alemiyle ilgili gazete, dergi ve yayınlarda, Bakan Çağlayan’ın “Kuru kavaktan düdük çıkarmak“ benzetmesine çok uygun girişim örneklerine sıkça rastlanır oldu. Keçiboynuzundan ekmeğe sürülecek krema yapandan tutun, sülük ihracatına kadar nice niş iş fikri dilden dile dolaşıyor. “Niş Pazar Girişimciliği: N’iş Olursa Yaparım Abi” kitabında derlenen bazı örneklerin adları bile bu alanın potansiyeli hakkında fikir?vermeye yetiyor. (Meraklısına not: Gazete ve dergilerde yer alan bir dizi girişimcilik hikayesinin bir araya getirildiği bu kitap bir çırpıda okunabiliyor.) Dileriz, şu sıra kendine okul ve üniversite seçmeye uğraşan gençlerimiz, hayattaki başarının sadece seçtiği, kazandığı okula bağlı olmadığı; girişimcilik ve pazarlama yeteneklerinin okumakla değil, ancak yapmakla geliştiği gerçeğiyle bir an önce yüzleşirler... Sadece okuyan değil, iş yapan, işe el atan, kuru kavaktan düdük çıkaranlar kazanıyor. > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT